Salmiakkijauhe

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kribulin
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Maustamattoman perusheran mausteeksi(ko)??

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
User Name

Tortilla90 sanoi:
kai sitä jostain ihan karkkihyllyltä saa.. Tai sitte osta salmiakkii ja jauha ne :D

16-vuotias ei voi tietää mistä aineesta on kyseä kun puhutaan apteekin salmiakkijauhosta ;)
Taisi olla 80-luvun alkupuolella kun sitä vielä sai eikä yksikään karkkikaupan tuote pärjää vertailussa alkuunkaan... Kuola valuu vieläkin kun muistelee lapsuutta ja apteekin salmiakkijauhoa. Taisivat sen myynnin aikanaan lopettaa kun aiheutti sydämentykytyksiä runsaammin käytettynä.

Saahan tuota jokaisesta karkkikaupasta. Joskus muistan lapsena syöneeni Petteri-salmiakkijauhetta valkoisessa pussissa. Voi että kun oli hyvää :kuola:

Lentokentän myymälässä (Hki-Vantaa) näin nestemäistä Apteekin salmiakkia. Onko joku sattunut bongaamaan sitä jostain muualta?

Eikö muka saa apteekista ? Itse ainakin olen tiskiltä vaan kysässy ja ne on sieltä sitten kiikuttanut. Yleensä kysyvät jotain tyhmää kuten oletko pesemässä tällä viemäriä vai mitä :D

Teen yleensä silleen, että ostan paljon erillaisia salmiakkeja sotken ne keskeenään ja kaadan päälle apteekista saatavaa jauhoa. :kuola:

Aiheuttaa suurissa määrin sydämen tykytystä? Nostaako samalla peruskulutusta? Sittenhän se ois mahtavaa dieetille :D

Kai tuollasta salmiakkijauhoa jostain pikkukioskeista edelleen saa. Kaupassakin näytti olevan turkinpippurijauhetta/murskaa pussissa myytävänä, oli jotain näitä fazerin samaan "sarjaan" kuuluvia kun mariannemurska jne.

Asiasta kolmanteen turkinpippurimurskaa ja vaniljajädeä :kuola:

Suni sanoi:
Kai tuollasta salmiakkijauhoa jostain pikkukioskeista edelleen saa.

Kai katsoitte aiemmassa postauksessani olleen wikipedia-linkin. Tarkkasilmäisimmät varmasti bongasivat sieltä kohdan "Kerava on tätä nykyä ainoa paikkakunta, jonka apteekeissa myydään salmiakkijauhoa."

Hullu inkkari sanoi:
Kai katsoitte aiemmassa postauksessani olleen wikipedia-linkin. Tarkkasilmäisimmät varmasti bongasivat sieltä kohdan "Kerava on tätä nykyä ainoa paikkakunta, jonka apteekeissa myydään salmiakkijauhoa."

Eipä tullu tosiaan vilastua tota juttua. Mä puhuinki kioskeista, enkä apteekeista ;) Mä melkeen voisin vaikka vannoa, että oon nähny sellasia pieniä jauhopurnukoita myytävän tossa lähikiskalla.. no aina ei voi voittaa :D

Suni sanoi:
Eipä tullu tosiaan vilastua tota juttua. Mä puhuinki kioskeista, enkä apteekeista ;) Mä melkeen voisin vaikka vannoa, että oon nähny sellasia pieniä jauhopurnukoita myytävän tossa lähikiskalla.. no aina ei voi voittaa :D
Varmasti oletkin nähnyt sellaisia esim. Tsaukkitaukki-purnukoita myytävän. Näissä apteekin tuotteissa puhutaan kuitenkin vähän eri luokan kamasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom