saliohjelma ja syöminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miikamo
  • Aloitettu Aloitettu
Morjesta pöytään. piti loggailla itseni tänne sivustoille, kun tuntu että tarviin vähän apua tässä kehorakentajan uran alussa..

olen käynyt vuoden salilla aika pitkälti ilman minkäänlaisia tuloksia..
sen verran aiheeseen nyt olen perehtynyt että ravinnonsaanti on luultavasti yksi oleellisimmista osiosta treenauksessa..

sit luin forumin ravinto puolta..en saanut oikeen selkoa että sieltä.
lähinnä kiinnostaisi tietää mitä tulee suuhun laittaa ja milloinka
(treenin jälkeen ja ennen treeniä).. ja muutenkin mihin kannattaa ruokavaliossa kiinnittää huomiota.
onko kellään jotain jotain ravinto ohjelmaa mitä kannattaa treenatessa noudattaa.

ja jos joku olisi voinut linkkailla minulle hyvän 4 jakoisen treeni ohjelman millä pääsen alkuun. tämän hetkinen sali ohjelmani on kolmejakoinen mikä on huono "kuulema" :wtf:

No kyllä vuodessa pitäs jo näkyä tuloksia jos oot ihan oikeesti vielä salilla käynykki. Eri asia ootko sitte syöny ihan oikeesti. Ittekki oon paljon täältä katellu ja oppinu. Eiku selaamaan vaan vähän kärsiväälisemmin ja vaikka searchilla avitusta...

Aloittelijalla kropan pitäisi muuttua silminnähtävästi jo 5-6 kk treenin jälkeen. Perus-koti/kouluruoalla pääsee alkuun kun suurentaa annoksia. Tämän lisäksi treenin jälkeen palkkari ja rahkaa/tonnikalaa purkki-pari päivittäiseen ruokavalioon. Haulla löytyy kyllä pitkät ketjut ruoka-asiaa treenaajille.

Mikäli kyse on ravinnosta:

Jos vatsasi kestää, helpoin tapa korjata ravintopuolta on lisätä ruokavalioon rahkaa, tonnikalaa, sekä kulutusmaitoa (kyllä, sitä punaista juuri). Laske kaloritarpeesi vaikka kalorilaskuri.fi -palvelussa; muista pitää ravintopuoli plussalla noin 500kcal päivässä.

Yleisesti voi sanoa, että suurin syy miksi kehitystä ei tule on juuri ravinnossa. Perinteinen kouluruoka/leivänsyönti ja pelkät murot eivät kasvata. Ruokavalio tarvitsee kehonrakennusta ajatellen ison remontin. En sano että sinun kohdallasi olisi näin, mutta monenlaista tällaista ketjua lukeneena nuo ovat yleisimmät syyt.

Kun nämä perusasiat ovat kunnossa, kannattaa ottaa mukaan lisäravinteet, esim. heraproteiini ja kaseiini (ehkä malto), mikäli et esim. pysty syömään päivässä tarpeeksi/haluat päästä helpommalla. Niitä saa vaikkapa P-storesta, mutta alkuvaiheessa pärjää ilmankin. Jos ylimääräistä fyrkkaa on, elämä helpottuu.

Ensimmäinen vuosi pitäisi olla yhtä joulua kehityksen suhteen, mikäli kaikki tehdään oikein. Siksi sinulla luultavasti juuri ravintopuoli tökkii, mikäli harjoittelussa ei ole korjattavaa.
Ongelmia on kuitenkin vaikea analysoida, mikäli et valota tarkemmin päivittäistä ravinnonsaantiasi, harjoitteluasi ja kulutustasi, yöuniasi tms. :)

Back
Ylös Bottom