Salille uusia laitteita, ehdotuksia!

Kotipohja

VIP
Nyt kävi silleen, että talven aikana nykystä pikkusalia olis näköjään tarkoitus vähän päivitellä paremmaksi. Salilta lähtee turhat vetkuttimet pois ja tilalle olisi tarkoitus saada monipuolisia ja kestäviä laitteita. Budjetti hintaa ei sanottu, mutta kuhan nyt ei mitään ylihintasia vehkeitä kumminkaan.

Salilta löytyy noiden naistenlaitteiden lähdettyä:

- 2 Kyykkytelinettä
- Hack
- 2x Penkkipunnerruspenkkiä
- Ristitalja
- Leuanvetotankoja 2
- 2 ylätaljaa
- Dippi
- Alatalja
- Prässi
- Reidenkoukistus/ojennuslaite (tod. näkösesti vaihtoon)
- Vatsarutistuslaite
- Reidenlähentäjä
- Selänojentajia
- Käsipainoja (22.5kg max, mutta säädettävillä saa noin 40 kiloon asti)
- Tankoja
+ tottakai painot.

Puolen kymmentä laitetta olis tarkotus tuohon hommata lisäksi ja ehdotuksia otetaan vastaan! Kunnon vaakaprässiä, RACK-kehikkoa, Peckdeckiä/ penkkipunnerruskonetta ja kunnon käsipainoja olen ite miettinyt. Olen siis itse tavallaan välikätenä tässä ja sain "käskyn" kysellä täältä vähän mielipiteitä. Joten antakaa tulla! Tämä on ehkä väärällä alueella, mutta modet vaihtakoon jos on tarve.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Otetaan noi 2 turhaa smithiä pois ja tilalle lisää rackei! Imo muuta voi kaivata.

Mitä helvettiä niillä 5:llä voimatelineellä tekee? Ennemmin vaikka 1 voimateline, erilaisia tankoja, kahvakuulia (?), kunnon smith jne.

Joo toi Smith ois kova sana... Voisitte pistellä linkkejäkin noihin tuotteisiin jos se ei hirveästi vie teidän aikaanne. Pitää sitten vertailla niitä hintoja ja miten ne vie tilaa. Paljon tollasissa smitheissä/rackeissa on mitat? Se sali ei kuminkaan ole mikään julmetun iso, mutta kyllä sinne luulisi yks smithi ja rackki mahtuvan helposti. :)

Unohtu sanoa että näitä pieniä vempaimia on kuten Scottipenkit ja vattalaitteet. Niillä nyt ei ole merkitystä.

- Concept2 -soutulaite yleiseen lämmittelyyn
- Kippipenkki selkäongelmien ehkäisyyn
- Lisäpainovyöt dippiin ja leuanvetoon
- Kahvakuulat
- Trap-tanko

Rack olisi hyvä ja sille kaveriksi säädettävä selkänojallinen penkki, jotta sillä voi tehdä myös vinopenkkiä ja pystypunnerrusta.

Entäs lämmittelylaitteet? Kuntopyörää? Soutulaitetta?

En minä oikeastaan tuon lisäksi muuta kaipaisi kuin jonkinlaista pohjelaitetta. Vaikka sellainen istuttava malli, johon ladotaan levypainoja.

No laskin noi lisäpainovyöt ja kippipenkit noihin "pienempiin vempaimiin". Ne siis on jo kyllä siellä. Kiitos silti!

Soutulaitteesta en tiedä että lähteekö se kävelemään sieltä vai ei, kun se toimii ilmanpaineella ja kuuluu noihin hilavitkuttimiin. Mutta onhan sillä hyvä tosiaan lämmitellä, ei siinä mitään. Se saattaa jäädä.

[E] Kaapeli: On siellä kuntopyörät ja matto ja crossari omassa huoneessaan tottakai. Ja säädettävä penkkikin löytyy. Tohon Rackkiin tosin vois kyllä olla ihan oma sellainen.

Pistetään toi pohjelaite harkintaan.

Käsipainoja ainakin sitten lisää jos säädettävilläkin vain johonkin neljäänkymppiin saa. 60 kiloa on varmasti ihan hyvä raja isoimmille käsipainoille. Jos rahaa riittää, niin ehdottomasti 2,5 kilon korotuksin, korkeintaan viiden kilon.

Ja IMO jos vain mahdollista, niin hankkii sitten sellaiset kiinteät käsipainot, jotka ei rupea helisemään ja hölskymään tietyn ajan kuluttua. (Siis ei tällaisia vaan tämäntyyppiset (kunhan siis on kiinteä käsipaino, ei tarvitse olla juuri kuvan esittämää mallia).

Nyt kävi silleen, että talven aikana nykystä pikkusalia olis näköjään tarkoitus vähän päivitellä paremmaksi. Salilta lähtee turhat vetkuttimet pois ja tilalle olisi tarkoitus saada monipuolisia ja kestäviä laitteita. Budjetti hintaa ei sanottu, mutta kuhan nyt ei mitään ylihintasia vehkeitä kumminkaan.

Salilta löytyy noiden naistenlaitteiden lähdettyä:

- 2 Kyykkytelinettä
- Hack
- 2x Penkkipunnerruspenkkiä
- Ristitalja
- Leuanvetotankoja 2
- 2 ylätaljaa
- Dippi
- Alatalja
- Prässi
- Reidenkoukistus/ojennuslaite (tod. näkösesti vaihtoon)
- Vatsarutistuslaite
- Reidenlähentäjä
- Selänojentajia
- Käsipainoja (22.5kg max, mutta säädettävillä saa noin 40 kiloon asti)
- Tankoja
+ tottakai painot.

Puolen kymmentä laitetta olis tarkotus tuohon hommata lisäksi ja ehdotuksia otetaan vastaan! Kunnon vaakaprässiä, RACK-kehikkoa, Peckdeckiä/ penkkipunnerruskonetta ja kunnon käsipainoja olen ite miettinyt. Olen siis itse tavallaan välikätenä tässä ja sain "käskyn" kysellä täältä vähän mielipiteitä. Joten antakaa tulla! Tämä on ehkä väärällä alueella, mutta modet vaihtakoon jos on tarve.

Ääni Smithille myös.

Kukaan ei ole ehdottanut vinopenkkiä? Ei sitävälttämäti tietty tartte, jos on noita voimailuräkkejä,
ja siirreltäviä penkkejä, joissa saa selkänojan kulmaa säädettyä.

Ehkä potentiaalisille olkapäävaivaisille dipin korvikkeeksi tarjolle alaviistopenkki?

Ja jos tuo yhdistetty reiden ojennus- ja koukistuslaite poijes lähtisi,
niin saattais olla kova sana saada yksi ojennuslaite ja yksi koukistuslaite siihen tilalle.

Tällainen on kova laite :)

http://www.cybexintl.com/Products/strength/12230/intro.aspx#

Pystyy heikompikuntoisetkin tai vammoja kuntouttavat tekeen dippiä/leuanvetoa. Tuon kevennyksen saa myös käännettyä pois ja tekeen siinä samassa lisäpainoilla.

Toi on hyvä laite etenkin aloittelijoille. Mikään ei ole tympeämpää kuin saada rimpuillen se yks leuka ja tippua sitten alas. Tuolla saa alkuun kevennystä leukoihin ja dippiin ja kehityksen myötä voi sitten vähentää tuota apua tai jopa lisätä lisäpainoja joten myös tosimiehille kelpolaite. Itse aloitin dippailut tuon avustamana. Tilaahan tuo taitaa jonkin verran viedä, ainakin technogymin vastaava vaatii melkoisesti korkeutta muistini mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom