Sali+uinti/kuntopyörä/kävely

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stinde
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
51
Hei
Olen tässä pakkista lueskellut jo jonkin tovin,mutta nyt vasta itse uskaltauduin kirjottamaan tänne.En ole varma onko tämä nyt oikea osasto.Eli ongelman ydin minulla on salitreenin ja uinnin/kuntopyörän/kävely yhdistelmä.
Eli jos esim. teen kovan salitreenin ja haluaisin sen jälkeen vielä polttaa rasvaa heti perään uimalla 30-45min.Onkohan järkevää vai pitäiskö välissä juoda protskut vai vasta molempien treenien jälkeen.Vai pitäskö suosiolla jättää aerobiset hommat eri harjoituskertaan.Salilla vaan näkee kun monet polkee vielä treenin päätteeks.Mutta kerkeääkö tulla jo katabolinen tila siinä polkiessa kun lihakset esim. jos olet tehnyt yläkroppaa ennen sitä ja polkee 30min-60min heti perään.???KIITTI

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Stinde sanoi:
Hei
Olen tässä pakkista lueskellut jo jonkin tovin,mutta nyt vasta itse uskaltauduin kirjottamaan tänne.En ole varma onko tämä nyt oikea osasto.Eli ongelman ydin minulla on salitreenin ja uinnin/kuntopyörän/kävely yhdistelmä.
Eli jos esim. teen kovan salitreenin ja haluaisin sen jälkeen vielä polttaa rasvaa heti perään uimalla 30-45min.Onkohan järkevää vai pitäiskö välissä juoda protskut vai vasta molempien treenien jälkeen.Vai pitäskö suosiolla jättää aerobiset hommat eri harjoituskertaan.Salilla vaan näkee kun monet polkee vielä treenin päätteeks.Mutta kerkeääkö tulla jo katabolinen tila siinä polkiessa kun lihakset esim. jos olet tehnyt yläkroppaa ennen sitä ja polkee 30min-60min heti perään.???KIITTI
Ei välttämättä huono idea ole puntin päälle vetäistä vaikka banaani ja/tai protskujuoma ennen uintia.on tuo uinti nääs vähän kuormittavampaa kuin kuntopyöräily nuin pääsääntöisesti.
Jos heti puntin päälle polkee n.30min.pyörää,ni kyllä siin mun mielestä vesi riittää ja sitten palautusjuoma.
Kyllähän nuita voi tehdä samoinakin päivinä,jos vaan aikaa on.
Mutta kannattaa jakaa niitä tyyliin AAMU:kävelylenkki ja ILTA:puntti.Tuon uinnin ottaisin ihan omana päivänä juuri sen kuormittavuuden takia.Tarkoitan tällä sitä,että jos aamulla ui 45min.,ni ei välttämättä punttitreeni illalla kule parhaalla mahdollisella tavalla.
Itse treenaan puntin kolmesti vkoon,kävelylenkin kolmesti vkoon,ja kerran viikkoon uin(omana päivänään).nuista aamukävelyistä en ole huomannut mitään haittaa punttiin.päinvastoin.
Toivottavasti sait jotain tästä irti.

juu

Noh toi uinti olis vaan aika jees salin jälkeen kun treenaan uimahallilla ja kaupan päälle sisältyy uinti.Kokeilin yhden treenin jälkeen uintia noin 1km ja ihan jees meni.Mutta se palutusjuomahomma mietityttää????Eli missä vaiheessa?

Stinde sanoi:
Noh toi uinti olis vaan aika jees salin jälkeen kun treenaan uimahallilla ja kaupan päälle sisältyy uinti.Kokeilin yhden treenin jälkeen uintia noin 1km ja ihan jees meni.Mutta se palutusjuomahomma mietityttää????Eli missä vaiheessa?
Ota heti salin jälkeen esim.protskujuoma ennen uintia.ja uinnin jälkeen sit enemmän hiilaria.esim.Banaania/maltoa/palautusjuoma ym.vastaavaa.Voi tuon protskujuoman tuossa puntin ja salin välissä korvata esim.juuri banaanilla ja laimealla urheilujuomalla,ku tuota liikuntaakin tulee n.2h sulla putkeen.Siis jos sullaei ole ongelmia "närästävyydessä".kokeilemallahan se selviää:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom