Sali + kamppailulaji

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stupe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli Ongelma on se, että yritän yhdistää Krav Magaa ja punttia. Tarkoitus tehdä 3 lajitreeniä viikossa ti,pe,su. Mutta haluaisin kehittyä salipainoissa, voimassa ja masassa samaan aikaan. Tarkoitus olisi treenata SF:ä 3 kertaa viikossa + krava magaa. Tuleeko liikaa treeniä? Tai onko toi toimiva yhdistelmä muutenkaan? Ja tietenkin haluiasin kehittyä Krav Magassa tekniikassa ja lyönneissä ym. Salilla (laji) on myös mahdollisuus kahvakuullaharjoitteluun (2 x viikko). Voisiko sillä korvata puntin? Ja mites ylikunnon suhteen?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen:)

Heti kärkeen totean että olen aloittelija kummankin suhteen, punttia 2½ vuotta ja kamppailulajia vain 8 kuukautta. Nämä ovat vain minun mielipiteitä, eli kaukana "tiedosta" tjsp. :) Fiiliksiä siis.

Itse käyn puntilla 3x viikossa, ja lajitreeniä (vapaaottelu + lukkopaini) on 3-4x viikossa. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että tuo on toimiva yhdistelmä, ja en ole edes muokannut saliohjelmaa vapariin sopivaksi. Noiden lisäksi, tuossa huhtikuun ja kesäkuun välissä kävin 10 viikkoa 3x viikossa aamuisin HIIT:in juoksemassa.

Tuo on kuitenkin hirveän yksilökohtaista, itse en tunne olevan liian raskaassa fyysisessä rasituksessa, vaikka reeniä tulee paljon viikon aikana. Olen myös kehittynyt niin voiman kuin massan suhteen, painot on noussut ja massaa ~1.5-2 kiloa tammikuun jälkeen. Kyllä, en pistä hanttiin massan suhteen, vaikka vaparia harrastan (ajattelin että joku tuota kommentoi)... kisat nyt on aikaisintaan vuoden päästä edes mielessä. En myöskään huomaa että puntti millä tasolla hidastaa omaa menoa tuolla reenien puolella, jaksan ihan yhtä pitkään huitoa kuin suurin osa muistakin, poislukien ehkä nuo jo jatkuvasti kisaavat.