Sakot ulkomailta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D.Yates
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitenkäs käy jos saa ulkomailla (EU:n ulkopuolella) sakot? Käsittääkseni ei onnistu karhuaminen, vaan onko jollakin käytännön kokemusta?

Nimittäin tuli USAssa ajettua parin tietullin läpi maksamatta, syystä että eksyin pirullisen GPS:n johdattamana toll-waylle eikä ollut paikallista valuuttaa killinkiäkään taskussa. Nyt tuli Nationalilta kotiin ilmoitus että ovat antaneet henkilötietoni FBI:lle, CIA:lle ja Jack Bauerille. Onko syytä välttää jenkkimatkoja lopun ikääni? Siepataanko minut Quantanamoon? :jahas:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kaveri kertoi, että tämän vuoden alusta tuli järjestelmä käyttöön, että sakot karhutaan euroopastakin. Ennen ei ole tarvinnut maksaa jos on päässyt maasta ulos.

Vuokra-auton huono puolihan on se, että ne tietävät kotiosoitteesi, kotimaasi, jne. Eli perintäfirmalle on helppo ne lähettää... ja sitten kun pistetään rajojen yli perintää käyntiin, niin perintäkulut saattavat muodostua hämmentävän korkeiksi.

Riippuu toki tollwaysta, jos se oli noita pitkänmatkan Floridalaisia/yms, jossa maksut on 7-15 taalaa kipale tms. niin niitä ne ehkä saattaa lähteä perimäänkin, jos taas kyseessä oli paikallisia lyhyen matkan tollwaytä, niin tuollaista 0.75-2 taalan perimisiä tuskin lähtevät rajojen yli kinuamaan (mutu). Varsinkin kun paikallisuutisissa yrittävät kinuta asukkaalta 70000 edestä maksamattomia 0.75 tullimaksuja, tuloksetta.

Samoin sitten rajalla, sakoista ja rangaistuksista kun kyselevät joissain lapuissa, niin erikseen niissä ainakin joku aika sitten mainittiin ettei koske liikennerangaistuksia.

Vaikea uskoa että moista lähtisivät karhuamaan. Eu:n alueella asia saattaisi olla toisin. Jokin aika sitten oli juttua siitä, että EU-alueilla sakot karhutaan maasta kuin maasta.

Itse viimeksi ajelin Prahassa lätkän MM-kisojen aikaan ja tuloksena kuudet tai seitsemät parkkisakot. Eipä ole perästä kuulunut mitään. Ainut kerta jolloin jouduin maksumieheksi, oli kun miliisit olivat laittaneet auton renkaaseen kiinni ns. "kengän" jossa oli puhelinnumero ja siihen soittamalla tulivat avaamaan kun maksoi itsentä kipeäksi.

Vuokra-auton huono puolihan on se, että ne tietävät kotiosoitteesi, kotimaasi, jne.
Itselläni kävi juuri näin... Onnistuin lahjakkaasti ajamaan moottoritiellä kameraan. Sinänsä paha kiistää, kun autonvuokraus-lomakkeeseseen on vielä rastittanut olevansa ainoa kuljettaja. Ainakin itselläni oli niin pienestä summasta kyse, että katsoin järkevämmäksi maksaa kiltisti kuin vältellä kyseistä maata loppuelämäni... Sitäpaitsi tiesin jo ennakkoon että ylinopeutta oli kun kamera välähti, lopullisen ylinopeuden vähäisyys oli oikeastaan iloinen yllätys... :)

Ainut kerta jolloin jouduin maksumieheksi, oli kun miliisit olivat laittaneet auton renkaaseen kiinni ns. "kengän" jossa oli puhelinnumero ja siihen soittamalla tulivat avaamaan kun maksoi itsentä kipeäksi.

Aika karua toimintaa :D, paljonko piti pulittaa että sait venakkojen ajoneston pois päältä ?

Aika karua toimintaa :D, paljonko piti pulittaa että sait venakkojen ajoneston pois päältä ?

Ei ollut Venäjällä, vaan Prahassa Tsekin MM-kisojen aikaan. 50e oli sakko ja siihen vielä 20-30e "käsittelykustannuksia". En saanut kuittia.:D Taskuun taisi rahat mennä, mutta samapa tuo... Saipahan kengän irti autosta.

Kaveri sai pari vuotta sitten sakot ylinopeudesta Kanadassa. Ei maksanut eikä tullut perässä mitään.

Mutta erään organisaation tekemässä turvaselvityksessä katseltiin kaverin taustoja ja tilillä oli rikkomus nimeltään lievä petos... :eek:

Mitenkäs käy jos saa ulkomailla (EU:n ulkopuolella) sakot? Käsittääkseni ei onnistu karhuaminen, vaan onko jollakin käytännön kokemusta?
Kokemusta on viime kesältä Norjasta. Sikäläinen poliisi antoi pienestä ylinopeudesta 1600 NOK sakkoa.

Kotisuomeen päästyä tuli tuota tarkemmin katsottua, niin siitä puuttui IBAN-tilinumero, joten eihän tuota maksamaan pystynyt. Jätin siis kylmästä väliin ja ajattelin, että katsotaan karhuavatko ja tuleeko korkoa.

Taisi peräti jokunen kuukausi kulua, kunnes karhulasku sitten saapui. Korkoa ei ollut tullut ja tällä kertaa IBAN-tilinumero oli, joten sain sen maksettua.

Taisi peräti jokunen kuukausi kulua, kunnes karhulasku sitten saapui. Korkoa ei ollut tullut ja tällä kertaa IBAN-tilinumero oli, joten sain sen maksettua.

Sakothan ei muutenkaan kasva korkoa, joten sitä tuskin kannattaa pelätä.

Kenttäsika sanoi:
Kaveri sai pari vuotta sitten sakot ylinopeudesta Kanadassa. Ei maksanut eikä tullut perässä mitään.

Mutta erään organisaation tekemässä turvaselvityksessä katseltiin kaverin taustoja ja tilillä oli rikkomus nimeltään lievä petos...

Missäs maassa ko. lievä petos on tuomittu hänelle? Suomessa ei ainakaan tuollaista saa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sakothan ei muutenkaan kasva korkoa, joten sitä tuskin kannattaa pelätä.
Ja tämän sinä tietysti tiedät takuuvarmasti maailman kaikkien maiden kohdalta? Kyllä minäkin tiedän, ettei suomalaiset sakot kasva korkoa, mutta ulkomaisesta sakotussysteemistä ei ollut aiempaa kokemusta.

Mä ajelin jokunen vuosi sitten Saksassa jonnin verran ylinopeutta ja valvontakamera nappasi kuvan. Siitä ei kuitenkaan koskaan mitään kuulunut...

Puolassa pysäytti poliisit, kun olin taas ajellut vahingossa vähän turhan kovaa. Siitä olisivat halunneet rahaa, mutta en suostunut maksamaan ilman kuittia niin se jäi sitten siihen.

Missäs maassa ko. lievä petos on tuomittu hänelle? Suomessa ei ainakaan tuollaista saa.

Ei se Kanadassa mihinkään kuulusteluihin joutunut, ja Suomessa asia tuli esille tuon turvaselvityksen ansiosta. Teoriassa se voi olla jostain muustakin koska selvitys ei kertonut syytä, vain rikosnimikkeen. Mutta kaverille tuli täysin yllätyksenä tämä eikä ole tietääkseni selvittänyt tarkemmin asiaa...

sakkoja

enlantiin jai 10 - 15 maksamatonta parkkisakkoa. ensimmainset sain joskus 8 vuotta sitten. ei oo mitaan kuulunut.

Hollannista tulee sakkolappuja. olin siella yhden yon vuosi sitten putkassa. huusin poliisille: fuck off i do not care. Tasta on tullut kaksi eri sakkolappua, mutta niissa on maksuaika aina ollut ummessa kun posti on ne kiikuttanut liian hitaasti. > en siis ole maksanut. nyt tuli sitten lappu mika oli kokonaan hollanniksi, ja se on ymmartaakseni jonkinlainen maarays oikeuden eteen. En ma sinne kerkia mutta saa nahda mita paattavat ? kai tassa jossain vaiheessa jotain paasee maksamaankin ?

Aika tarkkoja nayttavat hollannissa olevan noi poliisit mita niille sanotaan, mulle kuitenkin oli kainalossa kuristuksessa paikallisen tissibaarin portsari samaan aikaan. Se kun ei suostunut antamaan mun takkia narikasta. tasta ei ole missaan papereissa mitaan mainintaa.

Hollannissa on ihan mulkku poliisi, Belgiassa ehkä vielä perseemmästä.

Pistä tekstii tänne, sensuroituun vaa henkilökohtaset osat, kuten nimitiedot, ni mä katon, et saanko tulkattua suomeksi sen?

Aika tarkkoja nayttavat hollannissa olevan noi poliisit mita niille sanotaan, mulle kuitenkin oli kainalossa kuristuksessa paikallisen tissibaarin portsari samaan aikaan.
Normiloma? :D

Äsken tuli italialaiselta autovuokraamolta lasku, missä oli mun Masteria veloitettu 2*60e, jotain penaltia, koska olin saanut heidän vuokra-autolla kaksi liikennehuomautusta. Liitteenä oli sakko tms italiaksi. Tullaanko tätä sakko minulta koskaan perimään, eli voinko repiä sakon huoletta?

Zone-sarja -42%
^voidaan periä toisesta EU-maasta saatu liikennesakko yhtälailla kuin jos olisit saanut ko sakon Suomessa.

Suositut

Back
Ylös Bottom