Sairastelemattomuus intissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JHM
  • Aloitettu Aloitettu

JHM

Ikä
42
Tänä vuonna treeniä on jääny väliin jo noin 2kk verran sairastelun takia.. lähinnä flunssan vuoksi. Nyt on taas sängyn pohjalla kuumeessa. Armeijassa en ikinä sairastellut ja väkisinkin alkaa miettimään, että laitetaanko siellä jotain sinne ruuan sekaan, koska poteron pohjalla tuli aikoinaan värjöteltyä monen monta yötä märissä varusteissa melkein nollakelillä ja muutenkin fyysinen rääkki oli sitä luokkaa että luulisi vastustuskyvyn toisinaan vähän heikoilla... eikä ikinä mitään tauteja. Jos ne jotain sinne lisäävät, niin sehän olisi punttaajan unelmatavaraa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite palvelin 6kk ja niistä ehkä 5kk olin sairaana, samoin koko komppania. Pari kertaa oli kovempi flunssa ja koko ajan pientä köhää. Jos ne jotain lisää, niin se on sitä jarrua:D

Jarrua. Soita jollekin puolustusvoimien keskusvarastoista ja koeta tilata. Ilmoittele tässä threadissa miten onnistui. ;)
Eihän se tauti metsässä tartu, eivät ne pöpöt siellä viihdy. Kylmä alentaa kyllä hetkellisesti vastustuskykyä, mutta sen alentuneen vastustuskyvyn lisäksi tarvitaan vielä taudinaiheuttajakin. Kasarmi sen sijaan on oikein otollinen paikka saada flunssa: paljon ihmisiä pienissä tiloissa, siisteydessä toivomisen varaa, paljon pintoja joihin monet ihmiset koskettavat jne.

Ittelläkään ei ollu inttiaikana yhtäkään vemppaa ja vuoden verran siellä kumminkin viihdyin. Tuli kyllä lomilla desinfioitua elimistö aika hyvin alkoholilla, eli se varmaan autto jonkun verran :D

Metässä oli joskus pientä vatsataudin poikasta. Johtu varmaan siitä kun joukkueen verran äijiä käy kopeloimassa paskasilla näpeillä samoja sämpylöitä ja metukoita.

Intissä kasvo vastustuskyky aivan saakelisti, kunnon nousun ja loputtoman ulkoilun myötä. Ja elimistö sai paljon bakteereja ja viruksia tuhottavaksi jokapuolelta Suomea.

Paskat sinne ruokaan mitään lisätä, tuo nyt on isoin tornihuhu ikinä. On sinne joskus jotain bromia laitettu mutta ei siis enää.

Mulla on ihan toisinpäin ollut.Armeijassa olin alokasaikana kuumeessa,siitä on kohta 9vuotta,enkä ole sen jälkeen ollut kertaakaan kuumeessa.Kerran pari vuodessa on kurkku vähän kipeä,jos on jotain flunssaa lähipiirissä,mut ei muuta.

Raskolnikov sanoi:
Intissä kasvo vastustuskyky aivan saakelisti, kunnon nousun ja loputtoman ulkoilun myötä. Ja elimistö sai paljon bakteereja ja viruksia tuhottavaksi jokapuolelta Suomea.

Näin se varmaan oli, hygienia sanaa ei voi siellä kyllä millään muotoa käyttää :)
Niin ja tulihan siellä koko talvi istuttua poteterossa märissä/jäätyneissä vaatteissa 20 asteen pakkasessa.

Meitsiin iski aukin päätteeksi kesäkuussa (:jahas: ) joku helvetin kurkku-aids. 4 viikkoa ääni pois ja hengityskin kutitti. Viikko meni niin ettei suusta tullut lainkaan ääntä kun yritti puhua, oli aika vinkeetä :eek:
Hmm onneksi tuo parani sitten ennen santsariksi pääsyä. Vemppaa en siitä tarvinnut kun muita oireita ei ollut...

Ja räkätautiahan oli suurimman osan aikaa vuodesta, kesää lukuunottamatta, kuumetta jne. ei kertaakaan.

En mä nyt kipee ollu mutta movetronia senkin edestä. Terveempi mä intin jälkeen olen ollut. En tosin henkisesti.

Aika outoa.. :eek:

Satuin olemaan siellä melkeinpä kokoajan kipeänä, lopulta paloikin hermot koko touhuun. Pahimmillaan oli 40kuumetta, virusperäinen kurkkutulehdus + angiina, korvatulehdus ja yleinen flunssa. Siis yhtäaikaa! :curs:

Kipeänä sieltä lähdettiin, ja sinänsä hassua, parissa päivässä tervehdyin, enkä ole sen jälkeen sairastellut pätkääkään. Vissiin tuli stressattua tuosta niin paljoa että olin kokoajan kipeänä, näin sitä on minulle sanottu, ja näin olen itsekin "analysoinut".

Takaisin en mene.

Sori puolikas-:offtopic:

Meillä oli kasarmi täynnä hometta. Ei varmaan yhtään päivää ollut, etteikö nokka olisi valunut kuin hana. 3 tai 4 korvatulehdusta sairastin kuudessa kuukaudessa ja yhden poskiontelotulehduksen. Että kivaa oli :)

Ville1Suuri sanoi:
Mulla on ihan toisinpäin ollut.Armeijassa olin alokasaikana kuumeessa,siitä on kohta 9vuotta,enkä ole sen jälkeen ollut kertaakaan kuumeessa.Kerran pari vuodessa on kurkku vähän kipeä,jos on jotain flunssaa lähipiirissä,mut ei muuta.
No piru vie...Mulla on ollut vahan sama tassa viime vuosina intin jalkeen. Ma olin viimeksi kuumeessa ennen inttia ja siita on nyt aikaa semmonen 7 vuotta. Olen mina flunssassa ollut, mutta kuumetta ei ole nostanut.

Sääliksi kävi niitä, jotka joutuivat majoittumaan Kajaanissa PstK:ssa vuonna 2001. Olin kerran viikon siellä ja haju oli ihan hirveä. Aamuisin oli ontelot tukossa ja pää kipeä. Kaikki kapiaiset väittivät ettei siellä ole hometta. Ydinjätettäkö sinne oli sitten säilötty vai mitä.

Taitaa olla nykyään onneksi peruskorjattu koko kasarmi.

Oikein vitutti aikanaan, kun en tullut armeijassa millään kipeäksi. Yksi keuhkokuume ja kerran vatsatauti leirillä (ei huvittanut rovan leirilasareeti joten tetsasin paskan lentäessä). Säännöllinen ulkoilmareippailu vissiin sitten sopi mulle.

Kypha sanoi:
Meillä oli kasarmi täynnä hometta. Ei varmaan yhtään päivää ollut, etteikö nokka olisi valunut kuin hana. 3 tai 4 korvatulehdusta sairastin kuudessa kuukaudessa ja yhden poskiontelotulehduksen. Että kivaa oli :)
Pyssykylä 2. JK? Ite sairastuin melkee aina lomilla ja sitte tervehtyin ku mentiin takas harmaisiin. Tottakai move kuului asiaan ja vieläkin ihmettelin miten sain muutaman kerran ajatuksen voimalla kuumeen nousemaan... :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom