"sairaslomaa..."

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hOsE 84
  • Aloitettu Aloitettu

hOsE 84

Elikkä olin tuossa toissa viikolla hieman kuumeessa ja flunssassa jonka sain hoidettua muutamassa päivässä kuntoon. Päätin etten kuitenkaan ihan heti mene salille treenaamaan vaikka kuinka teki mieli, joten olin noin 4-5 päivää käymättä salilla. Viime viikon sitten treenasin ihan urakalla ja ihan hyvältä tuntui, mutta sitten lauantaina iski 39 asteen kuume ja hillitön flunssa:mad2: , joka alkaa jo onneks hieman helpottamaan. Elikkä oisko pitäny pysyä pitemmän aikaa pois salilta vai oisko pitäny treenata rauhallisemmin alkajaisiksi? eli kuinka kauan te pidätte "sairaslomaa" kun ootte ollu kipeitä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Koitan pitää kiinni perinteisestä "yksi kuumeeton päivä" ennen treenaamista. Ei tosin aina toimi, kun tulee kuumetta niin iskee tauti nimeltä "kuumeen mittaaminen" niin että mitä enemmän mittaa niin sitä enemmän on kuumetta. Eli täytyy välillä luottaa omiin tuntemuksiin.

Originally posted by hOsE 84
Elikkä olin tuossa toissa viikolla hieman kuumeessa ja flunssassa jonka sain hoidettua muutamassa päivässä kuntoon. Päätin etten kuitenkaan ihan heti mene salille treenaamaan vaikka kuinka teki mieli, joten olin noin 4-5 päivää käymättä salilla. Viime viikon sitten treenasin ihan urakalla ja ihan hyvältä tuntui, mutta sitten lauantaina iski 39 asteen kuume ja hillitön flunssa:mad2: , joka alkaa jo onneks hieman helpottamaan. Elikkä oisko pitäny pysyä pitemmän aikaa pois salilta vai oisko pitäny treenata rauhallisemmin alkajaisiksi? eli kuinka kauan te pidätte "sairaslomaa" kun ootte ollu kipeitä?

Olin just suunnilleen 5 päivää kuumeessa,
viime viikon maanantaina oli semmonen olo, että vähän flussaa tulossa. No otin sitten särkylääkkeen ja lähdin kamppailulajitreeneihin. Seuraavana päivänä oli semmonen olo, että ei meinannut pystyssä pysyä. Kuumemittarin ostin vasta perjantaina, mutta varmaankin jotain 39 oli tiistaina kuumetta. Keskiviikkona kävin jo kyllä koulussakin, kun oli tärkeä päivä ja ehkä hieman tuntui olo helpottaneen. Illalla ei enää tuntunut siltä.
Perjantaina ostin kuumemittarin ja lauantai-iltana kuume oli jo alle 37. Silti vieläkin on vähän höntti olo ollut ja yskittänyt, niin en ole salille tai treeneihin uskaltautunut, ajattelin ihan oikeasti parantua ensin ettei tule tauti takaisin.

Hola,

ite pidän nykyään todella pitkän tauon, jos on ollut kuumetta. Ei ne lihakset mihinkään katoa edes parissa viikossa. Flunssassa olin n. kk sitten ja kuumetta oli ca. 3pv. Salilla en käynyt puoleentoista viikkoon. Tauko teki vain hyvää ja jälkitaudeista ei tietoa.

Jos lähden liian aikaisin urheilemaan, tulee lenssu yleensä enemmän tai vähemmän takaisin, *kele.

Vaikka iskisi pahatkin sali-reflat, niin yrittäkää vain lepäillä kunnolla..

Aikaisemmin olen pitänyt 1-3 kuumeetonta/tervettä päivää, ennen kuin olen mennyt salille, mutta se ei näemmä riitä, kun olen kipeänä niin helvetin usein. Ajattelin nyt pitää vähintään viikon palautumisen terveenä ja lääkekuurin jälkeen. Sittenkin alku on otettava tosi iisisti.

Olin juuri kaksi viikkoa sairaana ja tänään menen (pystyn) sitten vihdoin treenaamaan (tätä päivää on odotettu jo kauan!!!). Oli tosi vaikeata olla treenaamatta vaikka kuinka oli kipeä. Oli vain pakko pysyä kotona vaikka kuinka halutti lähteä vääntämään painoja salille. Olin kuitenkin niin sairas et sairaalaan lähtö oli jo mielessä ja pysyin kotona (tosi sairas = lähes liikuntakyvytön).

Sairauden alussa oli kauheita lihaskipuja joita kuume sitten pahensi (raskas treeniviikko takana). Varsinkin rinta oli tosi kipeä eikä siinä paljon lääkkeet auttanut. Kannattaa pitää kunnon tauko jos iskee sairaus eteen. Muistaa vain syödä vaikka ei haluttaiskaan niin ei ne lihakset mihinkään parissa viikossa katoa. Paino kyllä aina putoaa mut jos on dieetillä niin ei se niin haittaa. Tietysty on vaikeata antaa lihaksille kaksi viikoa "lomaa" treenaamisesta vuodessa mutta on kai ne sen ansainnut!

Onko kuumeesta muuta haittaa tuloksille kuin , että ei pääse treenaamaan?Mietityttää että putoaako tulokset jos syö kuitenkin normaalisti..Antakaa hyvät ihmiset toivoa , lauantai lähestyy. ;)

Mulla oli just kuukauden tauko, ku olin ensin viikon kipeenä, ja pidin sen jälkeen vielä viikon lomaa salilta. Menin sit tekeen rinnan ja ojentajat, ja tulin samantien uudestaan kipeeks, ja taas taukoo. :mad2: Tänä maanantaina pääsin taas vääntään ja tulokset oli tippunu ihan v...sti. Penkistä ja vinopenkistä kolme toistoo vähemmän ku ennen. Olis kyl kannattanu alottaa vähän rennommin. Mut ei malttanu. Ei paikat kyl oo paljoo kipeemmät ku normaalistikka.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom