Sairaskuluvakuutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LUU-5
  • Aloitettu Aloitettu
Vuosia sitten käväsin hakemassa vakuutuksen vapaalaskua varten. Kerroin useampaan otteeseen off-piste hiihdosta. Täti hymyili ja paperit kirjoitettiin. Lueskelin sitten vakuutusehtoja jälkikäteen tarkemmin ja aika selkeesti tuossa oli, että moisesta hölmöilystä aiheutuvia kuluja ei korvata :david:.

Juu, olis pitänyt lukea ehdot kirjoitushetkellä läpi, mutta kun omasta mielestäni tein kohtuullisen selväksi mihin vakuutusta tarvitsen..

E: tais olla offtopic, en nyt muista mikä vakuutus oli kysymyksessä. Sen piti kattaa kuitenkin helikopterikyytiä ja sairaalamaksuja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika isoja eroja näemmä noissa hoitopäivämaksuissa. Pohjola korvaa muistaakseni 37e/vrk. Moni kokee ikävän yllätyksen jälkikäteen kun sitä yksityisen 300-400e hoitopäivämaksua ei korvatakaan kokonaan :(

Sepä näissä juuri on ongelmana kun asiakkaat eivät usein tiedä mitä vakuutus oikeasti korvaa ja mitä hoitokulut voivat pahimmillaan maksaa. Vakuutusehdot kannattaa käydä läpi tarkkaan. Monilla yhtiöillä vakuutukset ovat sanalla sanoen aika paskoja vaikka hintaa kuitenkin on.

Onko tosiaan Tapiolalla noin suuri hoitopäivämaksujen enimmäiskorvaus, vai onko se valittavissa pienemmistä ja tuo maksimimäärä minkä voi ottaa? Tapiolan ehdoista lukaisin, että korvataan enintään vakuutuskirjaan merkittyyn enimmäiskorvausmäärään asti ja monesti vakuutuskirjassa näkee n. 50e/vrk tietämillä olevan lukeman.
Tuo on sairaskuluvakuutuksessa vakiomäärä mikä korvataan ja kaikissa uusissa vakuutuksissa on sama korvausmäärä. Mulla on itellä tuommonen sairaskuluvakuutus joka maksaa alle 100€ vuodessa ja on voimassa 65-vuotiaaksi samalla vuosimaksulla:)

En ole koskaan muuten nähnyt asiakkailla yli 110000e olevaa korvaussummaa pysyvän haitan varalta. Mutta hyvähän se on, jos sitä tarjoaa mahdollisimman suurena. Parempaa turvaa se tarjoaa ja useimmiten korvaus sieltä on jotain aivan muuta kuin maksimisumma. Riippuu tottakai vamman vakavuudesta.
Niitä parinkymmen tonnin korvausmääriä näkee valitettavan usein. Minimi millä ite teen on yleensä
100 000€ (yhtiön ohjesääntö). Mulla on tällä hetkellä omassa tapaturmavakuutuksessa invaliditeettikorvaus 216 000€.

Hyvä, että sairauskuluvakuutuksesta puhutaan, tärkeä asia. Moni suomalainen maksaa auton vakuutuksista 500-700e vuodessa, mutta jättää itsensä vakuuttamatta. Tuleepa mieleen eräskin tapaus, joka otti kyllä vanhahkoon autoon täyskaskon mutta: "jätetään nuo lasten tapaturmavakuutukset vielä toistaiseksi". Nehän olisivat maksaneet hurjat parikymppiä vuodessa kahdesta lapsesta...

Näin on. Jostain syystä monia ei tunnu yhtään haittaavan että maksetaan 700 euroa auton vakuutuksista vuodessa, mutta silti ei voi parinkympin vakuutuksia lapsilleen ottaa:confused:

Ihan mielenkiinosta minkälainen koulutuspohja sulla on tai miten noihin hommiin pääsee?
Lukio käytynä ja tradenomiksi valmistun kunhan opparin saan valmiiksi. Tapiola haki vakuutusedustajaa ja menin haastatteluun, jossa tehtiin persoonallisuustestit ja homma oli sillä selvä. Yllättäen suhteet helpottivat asiaa. Mitään varsinaista koulupohjaa ei välttämättä tartte koska kaiken joutuu kuitenkin kouluttamaan edustajalle, mutta tottakai kaupallinen koulutus katsotaan eduksi.

Mulla on onneksi sairaskuluvakuutus otettu vielä ns. Wanhaan Hyvään Aikaan. Eli silloin, kun sen sai vielä kokonaan ilman omavastuuta. Maksaa rontti 100€/vuosi ja tosiaankaan ei mitään omavastuuta. Kerta vuodessa lekurille niin maksaa itsensä takaisin.:) Tapiolasta muuten hankittu ;) On maksanut tähän mennessä itsensä takaisin varmaan seuraavan 20v ajalta :D

P.S Taitaa muuten vakuutusyhtiöt maksaa suurimman osan yksityislääkäreiden palkoista...

Joissain yhtiöissä saat lisärahasta pois tuon kilpaurheilurajoituksen. Myös "erityisvaarallisia" urheilulajeja (ilmaurheilu, voimanosto, kehonrakennus, kiipeilyt yms.) koskevat rajoitukset voi saada tietyssä yhteydessä poistettua pienestä lisämaksusta.
?

Mä sain vihdoin tarjouksen vakuutuksesta, joka mahdollistaisi kaikki harastamani lajit/mahdolliset tulevat lajit. Ystäväni harrastaa vapaaottelua ja niille vakuutusyhtiön tarjous oli ihan järkyttävä 300e/vuosi.
Oma tarjoukseni (tosin tähän vaadittiin kaksi puhelinsoittoa ja kuusi sähköpostia) sisälsi mm. Kamppailu- ja taistelulajit, ratsastuksen, voimannoston, tanssin sekä telinevoimistelun.
Hirveä homma lukea niitä sopimusehdotuksia, koska juurikin niitä "tämä kohta ei ole voimassa mikäli tapaturma tapahtuu silloin,tällöin tahi tuolloin" oli paljon. Vieläkin on kohtia joiden takia en tuota sopimusta hyväksy, mutta tän hetkinen tarjous on 170e/vuosi.

Periaatteessa liitoltani on tapaturmavakuutus,m muttei se käytännössä mitään korvaa. Ja mä etsin vakuutusta, joka oikeasti korvaa ne loukkaantumiset mihin voin kuvitellani joutuvani harrastusten takia.

Täytyy vielä lisätä,että tuokin vakuutustarjous rajasi ulkopuolelle purukalustoon tulevat vauriot. Monet matkavakuutuksetkinhan rajaa nuo pois opl. ihan akuutit tilanteet. Mistä se johtuu? Onko hampaiden korjaaminen niin paljon kalliimpaa kuin vaikkapa pahan murtuman?

Viimeksi muokattu:
Mulla on onneksi sairaskuluvakuutus otettu vielä ns. Wanhaan Hyvään Aikaan. Eli silloin, kun sen sai vielä kokonaan ilman omavastuuta. Maksaa rontti 100€/vuosi ja tosiaankaan ei mitään omavastuuta. Kerta vuodessa lekurille niin maksaa itsensä takaisin.:) Tapiolasta muuten hankittu ;) On maksanut tähän mennessä itsensä takaisin varmaan seuraavan 20v ajalta :D

Tosta ei kannata kyllä päästää mistään hinnasta irti. Ite oon pari vuotta korvauskäsittelijänä toiminnu ja kateellisena lukenu 80-luvul tehtyjen sopimuksien ehtoja. Ne korvaa melkein mitä vain verrattuna näihin 2000-luvulla tehtyihin sopimuksiin. Trendi on ollut, että ehdot huononee samalla kun vakuutusmaksut kasvaa.

Itsellänikin oli hyvä omavastuuton sairauskuluvakuutus, mutta se päättyi kun täytin 20.

Tosta ei kannata kyllä päästää mistään hinnasta irti. Ite oon pari vuotta korvauskäsittelijänä toiminnu ja kateellisena lukenu 80-luvul tehtyjen sopimuksien ehtoja. Ne korvaa melkein mitä vain verrattuna näihin 2000-luvulla tehtyihin sopimuksiin. Trendi on ollut, että ehdot huononee samalla kun vakuutusmaksut kasvaa.

Itsellänikin oli hyvä omavastuuton sairauskuluvakuutus, mutta se päättyi kun täytin 20.

Joo en kyllä päästäkkään ellei Tapiola osta mua siitä vakuutuksesta pois. :) Se onkin ainoa vakuutus Tapiolassa, ja en sinne ihan helpolla vaihtaisi muita vakuutuksiani, koska käsittelyajat ovat aina ne maximit eli 30pv. Verrattuna esim. IF 2-4pv.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom