Safarit Afrikassa?

En löytänyt itselleni vastausta, joten kysytään.

Haluaisin lähteä Afrikkaan safarille. Monet paikat myy paketteja, mihin kuuluu lennoista lähtien kaikki. En kuitenkaan halua tuollaista pakettia. Saan lennot Finskin ID-lipuilla, joten en halua maksaa lennoista.

Mistä löytäisin tietoa tälläisistä? Siis paketeista ilman lentoja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä sama homma, ei tosiaan kannatakaan matkatoimistojen valmista pakettia ottaa! Vetävät välistä rahaa melkosesti, vertailua tullut tehtyä mielenkiinnosta. Kilroy järjestää erilaisia safareita, hinnoissa valinnanvaraa mutta takuulla yli puolet halvempi kuin matkatoimistolta otettu.

Itsellä sama homma, ei tosiaan kannatakaan matkatoimistojen valmista pakettia ottaa! Vetävät välistä rahaa melkosesti, vertailua tullut tehtyä mielenkiinnosta. Kilroy järjestää erilaisia safareita, hinnoissa valinnanvaraa mutta takuulla yli puolet halvempi kuin matkatoimistolta otettu.

Eikös noihin Kilroyn paketteihin kuulu myös lennot? Vai olenko ihan väärässä. Lentoja en tarvitse.

Parina kertana broidi on ostanut suoraan lentoliput paikanpäälle Afrikkaan ja palkannut paikallisen oppaan vasta sieltä ilman. Hyvin toiminut, ei ole ollut mitään ylimääräistä hässäkkää/urputusta. Muutaman yön reissu oli, ei kuulemma uskaltanut yöllä teltasta lähteä kuselle, kun leijonat oli karjunut jossain yössä... Ekalla kerralla oli ollut yhteensä puolisen tusinaa turistia, toisella kerralla yksin oppaan kanssa liikenteessä. Homma vaatii tietty vähän viitseliäisyyttä ja omatoimista selvittelyä. Oisko ollut 50 juuroo pvä, voi olla että hinnat pielessä.

Ei kyllä muistaakseni ollut keniassa/tanzaniassa, missä safarit on mukavasti paketoitu turisteille pureskeltavaan pakettiin. En voi kysyä tarkempia tietoja nyt, kun on reissulla väli-amerikassa...

Paikanpäältä löytyy varmasti useita paketteja. Itse oon usein ottanut pelkät lennot Intiaan ja paikanpäällä sitten ostanut matkapaketin. Tulee näin myös edullisemmaksi. Uskon, että samalla tavalla toimii Afrikassa. Ainakin itse olen suunnitellut tälläistä matkaa Afrikkaan.

Ainakin Etelä-Afrikassa kaikki onnistuu järjestelemällä hommat saavuttuaan paikalle. Kannattaa tosin ottaa vähän ennakkoa sillä monet paikat ovat kohtuullisen täynnä. Tämä tietysti riippuu ajankohdasta. Itse olimme maalis-/huhtikuussa ja varamaalla puolta viikkoa ennen road trippiä hommat onnistuivat hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom