Säilyykö Gävlen joulusymboli? (Webkamera seuranta)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DoDo
  • Aloitettu Aloitettu
Noniin nyt päässään seuraamaan livenä tylsien pyhien yli, säilyykö tämä ehjänä.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/G%C3%A4vlen%20olkipukki%20sai%20henkivartijat/art-1288352633818.html

"Gävlen olkipukki on kuuluisa paitsi kokonsa myös karun kohtalonsa vuoksi. Pukki on 45-vuotisen historiansa aikana selvinnyt joulunpyhien yli vain 12 kertaa.

Ilkivallantekijät ovat polttaneet pukin mm. valvontakameroista huolimatta.

Gävlebockenin kohtalon arvuuttelusta ja seuraamisesta onkin tullut Ruotsissa eräänlaista kansanhuvia.

Gävlen kunnanisiä pyromaanien tekoset eivät ole naurattaneet.

Tänä vuonna he lisäsivät panoksia pukin suojelemiseksi. Pukkia aiotaan vartioida herkeämättä ympäri vuorokauden.

Lisäksi käytössä ovat myös nettikamerat, joiden avulla valvontaan voivat osallistua myös tavalliset yönvirkut kansalaiset."

Tässä linkki liveseurantaan: http://www.merjuligavle.se/Bocken/Bockenkamera1/

File:Christmas-Goat.JPG

Vaikka yleisesti ottaen ilkivalta on mitä vastenmielisintä toimintaa, niin tässä tapauksessa on kyllä jotain sangen huvittavaa.

Veikkaan, etteivät vartijat auta mitään tässä tapauksessa. Sytyttävät pukin varmaan palavalla nuolella ampumalla.

Tää tuli heti uutisen jälkeen ekana itsellenikin mieleen. Tai sitten vaan hullu rynnäkkö molotovin coctailin kanssa vartijoista piittaamatta.

Pakkohan tuollainen olisi jo käydä polttamassa tuon ennakkomainonnan jälkeen.

Ahaha, mä oon varmaan vähän omituinen, mutta mua jotenkin naurattaa hillittömästi tuo olkipukki pönöttämässä tuolla ja oikein kerjäämässä sitä, että se poltettaisiin. :lol2:

On se nyt kumma ettei pala jo. Gävleläisten pitäis tsempata vähän nytten. Ei kai joku radio-ohjattava lennokki/helikopteri pommituskäyttöön ole liian iso satsaus?

Täytyy olla kyllä kokovartalokyrpä jos tommosta menee polttamaan... Idioottien hommaa, tekis ite kokon takapihalleen pyromaanit ja kattelis sitä.

Gävle kuulostaa hauskalta paikalta :D

In 2009, DJ Adam Beyer was robbed while playing a set in Gävle. According to an announcement by Mr Beyer he was in Gävle with the intention of supporting the local scene but is now unsure if he will return to Gävle. Mr Beyer encouraged his fans to "Don´t let the dark side take over!".

Back
Ylös Bottom