Sähköiskuja joka paikasta!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja P_etri
  • Aloitettu Aloitettu
Töissä tapahtuu jatkuvasti, ihan mihin metalliin vaan kosken niin NAPS! esim, kaiteet, oven rivat... yleensä ihmiset saa pieniä sätkyjä välillä ja niin sain minäkin, mutta mulla on ollu jo kuukausi et oon saanu iha älyttömiä sätkyjä, ja ai että ku on ihanaa ku töissä on 50 metrin käytäviä jossa 10 metalliripaista ovea!? Sen sähkärin kuuleekin, monet ihmiset on ihmetellykki sitä, ja se sattuu kun se napsahtaa

Viimeviikolla sain helekutinmoisen sähköiskun paahtoleivästä?? :david:

Pitääkö tässä ruveta täyttämään jotain kumikintaita?!

Ja viel semmonen juttu et n. tunti sitte rupesin juomaan herajuomaa ja yks kulaus, noin minuutti ja sitte äkkiä vessaan :urjo: ... sinne meni hyvät rahkat ja jogurtit seas :wall:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuiva iho? Mutta ettäkö paahtoleipään olisi purkautunut jännitettä? :jahas: Taisi käsi käydä lähellä leivänpaahtimen metalliosia?

Ja asiaan. Minulla on kanssa tapana nauttia staattisuuden iloista kuivalla ilmalla. Hankin jokunen kk sitten antistaattiset kengät kun meni hermot napsumiseen. Tämäntyyliset. Tokihan kotimaisista kengistä saa aina pulittaa jonkin verran, mutta kyllä oli sen arvoista...

Kannattaa huomioida että tuolta löytyy ESD ja "antistaattisia" jalkineita, jälkimmäiset eivät pysty purkamaan yhtä suuria jännitteitä. Ja niin, ko. kengät tarvitsevat parikseen myös antistaattiset pohjalliset. Ainakin omissani tulivat mukana.

edit:

Himppu, myöhästyin sitten. ;)

ei herranjestas ikinä oo kuullukkoo tommosista? kuukaus takaperin tais olla niin että kun käytin maihareita niin en tainnut silloin saada sätkyjä..? tai sitte vaan kuvittelin.. :arvi:

Kieltämättä nyt pakkasten aikaan sähköiskuja tulee kokoajan. Eniten mulla tulee aina treenatessa, muun muassa levytangosta, leuanvetotangosta ja dippitelineestä. Kipinät vaan lentelee ;)

Tombster sanoi:
Kieltämättä nyt pakkasten aikaan sähköiskuja tulee kokoajan. Eniten mulla tulee aina treenatessa, muun muassa levytangosta, leuanvetotangosta ja dippitelineestä. Kipinät vaan lentelee ;)

Sama. Alkanut oikein v***ttaa leukojen vetäminen kun joka kerta tankoon tarttuessa saa mielettömän tällin. Mä ainakin pistän tän kylman ilman piikkiin kun en aikasemmin talvella moista kokenut.

Jasba sanoi:
Sama. Alkanut oikein v***ttaa leukojen vetäminen kun joka kerta tankoon tarttuessa saa mielettömän tällin. Mä ainakin pistän tän kylman ilman piikkiin kun en aikasemmin talvella moista kokenut.

kun eka sarja päättyy pudottaudut tangosta lattialle ja seisot X asennossa, siitä ponnistat takaisin tankoon niin uskon että et saa enää niin paljon tällejä :)

Jep. Lemmikki kissatkin suorastaan välttelee mun silityksiä kun aina napsahtaa. :D

Kuuluu varmaan tyhmät kysymykset thrediin mutta menkööt. Voiko hiiren kokoinen otus saada jonkun laakin staattisesta iskusta? Uskaltaako tässä enää paijata gerbiileitä ilman esd-jalkineita.. ?

Minä sain toissaviikolla sähköiskun akvaarion ajastimesta. Ikävää ettei se ollut staattista sähköä, vaan verkkovirtaa. Sitä kesti noin kolmen sekunnin ajan, eikä edes sulake mennyt. Jännitti hyvin kädet ja rintalihat. Aika hyvää treeniä se olisi, mutta en tiedä kuinka paljon sitä viitsii ottaa.

AGR sanoi:
Jep. Lemmikki kissatkin suorastaan välttelee mun silityksiä kun aina napsahtaa. :D

Kuuluu varmaan tyhmät kysymykset thrediin mutta menkööt. Voiko hiiren kokoinen otus saada jonkun laakin staattisesta iskusta? Uskaltaako tässä enää paijata gerbiileitä ilman esd-jalkineita.. ?

:) onhan se mahdollista, mutta ei varmaan kupsahtamiseen asti. En tosin arvaa kuinka tehokas olet varaamaan, mutta kyllä jännite saa olla aika kova noissa hetkellisissä purkauksissa. Jos on vanha gerbiili ja satut osumaan hyvin rintaan... :D en minä tiedä- testaa!

Ennen aina tuli koskettua auton metalliosiin pelokkaan epäröivästi, koska yleensä tuli kunnon napsu sormille. Se loppui kun aloin kampaamaan villinä ja vapaana liehuneelle tukkani Gillettellä. Ja tämä on vain yksi kyseisen toimenpiteen eduista.

staattista sähköä.

Mua napsahti kerran kanttiputsilla työskennellessä. näky kunnon kaari ,kun osu peukaloon. Ja se sattui.:whip:

Tätä nykyä ei napsu juuri lainkaan, riippunee siitä mitä vaatteita käyttää, kengät, takit, ym. Jotkut takit ei esim toimi lainkaan vaikkapa auton penkin materiaalin kanssa.

Nimittäin yhteen aikaan tuli iskuja aina kun kosketti jotain metalliesinettä, josta johtuen edelleen tarttuessani oven kahvaan läpsäytän sitä ensin kevyesti, että staattinen varaus purkautuu. Samoin autosta ulos astuessa otan ensin kiinni oven karmista ja sitten vasta astun ulos, näin ei tule jumalatonta napausta kun oven laittaa kiinni.

Mä saan kans noita sähköiskuja joka paikasta, tuntuu tosi inhottavalta. :( Eikä oo mitään pikkunapsuja, vaan semmosia että sattuu tosissaan ja jää oikein ikävä tunne jälkeenpäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom