Säärisuojat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pumpula
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitenkäs noissa nuo koot kun näkyy olevan M ja L kokoa, nii kumpi ois 184cm pituiselle ok?

Niin siis mitä sä olet ostamassa? Jos oot noita Fairtexeja (SP3) ostamassa, niin vähintään L.

Säären pituus ja miehen pituus eivät ole yksi yhteen. Minä olen 187cm ja käytän Fairtexin SP1:a kokoa XL. toisaalta minulla on kaveri, joka on saman pituinen ja käyttää kokoa M. Paras olisi päästä koettamaan, mutta L-koko on varmaan valistunein arvaus. Tärkeää on, että suoja ei ole niin iso, että ylempi kiinnitysremmi tulee polvitaipeeseen. Jalkapöytäläppä ei toisaalta saisi olla niin iso, että se haittaa liikkumista osumalla maahan. Isommassa koossa on myös pidemmät remmit ja leveämpi suoja, joten jos on kovin ohut sääri, iso suoja voi lähteä pyörimään. Liian pienien suojien ongelma on lähinnä se, että säären yläosa jää ilman suojaa. Suojan pitäisi peittää koko sääriluu, mutta polven päälle sen ei ole tarkoitus ulottua.

Itsellä Fighterin säärisuojat ja hyvin on sopinut. M -koko mulle kävi, pituutta 181 mikä ei tietenkään sääristä kerro mut anyhoo.
Jos sparrikaverillani on pelkät sukat tai muut kelvottomat suojat tapaan yleensä varoittaa tätä potkimasta kovaa ja jos potkut siitä huolimatta sattuvat, vedän itse niin kovaa, että toiselle sattuu vielä enemmän. Mielestäni on ihan törkeää vaarantaa treenikaverin terveys käyttämällä huonoja suojia. :curs:
Tulee mieleen nyrkkeilysparri kun itellä 16oz hanskat ja kaveri takoo kovaa vaparihanskoilla, no joo vaparin "sparri" -hanskat mutta anyway. Vattumaista.

Lainaan topicia, vaikka vanha onkin. Itellä on ollut säärisuojien kanssa vähän ongelmaa. Ensin ostin L-koon King:it, jotka olivat sitten liian isot. Treeneissä kokeilin jotain paljon käytettyjä Twinsejä kokoa M, jotka olivat muuten passelit, mutta tuntui että kaikki torjunnat ja kyynerpäät yms. tuli suoraan niistä läpi, toisin kuin kingeillä. Voiko tämä johtua vain siitä, että oli paljon potkitut, vai onko ne vaan "huonommat" siinä suhteessa?

Kuitenkin, meinasin tilailla tommoset fairtex sp3:set, mutta netissä ei missään mainita niiden mittoja. Kingillä ja twins:llä on ihan eri koot, niin kumpaa vastaavat noi fairtexit on?

Kingin professional mallissa jotka on siis aitoa nahkaa on tuplasuojaus. Jos oli tommoset niin se ainaki selittäis eron.

Ei noilla tiedoilla nyt pysty sanomaan yhtään mitään. Jos suojat on potkittu paskaksi, niin ei sen perusteella voi mitenkään verrata niiden suojausominaisuuksia ehjiin toisen merkkisiin suojiin. Kummat vaan voi suojata paremmin. Lisäksi kannattaisi mainita suojan malli josta puhuu eikä merkkiä. Fairtexilla on suomessa myynnissä ainakin 3 eri suojamallia, joista SP3:ssa on tuplasuojaus. Twinsejä on ainakin 6 eri mallia (näistä FSG-22BK:ssa tuplasuojaus) ja Kingejäkin kolme erilaista.

No voihan v****. Vasta alotteleva harrastaja, niin ei tullu mieleenkään. Ehkä voisi vaan kysyä, että mitkä on mielestänne olleet parhaat suojat? Ja siis kysymys koosta koski nimenomaan fairtex:n sp3:sta, verrattuna twins:n Twins SGL-2:n ja King:n Professional -suojiin (jotka ovat ihan erikokoiset, vaikka lapussa lukisi molemmissa M). Kaikkien muiden kohdalla mainitaan nettikaupoissa koko, paitsi noiden fairtexien.

Säärisuojakysymys on monisyinen ja vaatii huolellista paneutumista. ;)

Pelkkä tuplasuojauskaan ei varsinaisesti takaa, että se suojaus on erinomainen. Käytin vähän aikaa erään tässä mainitsemattoman merkin tuplasuojallisia säärisuojia, mutta vaihdoin ne takaisin Fairtex SP1:een koska ne eivät suojanneet riittävästi.

En ole verrannut noiden merkkien kokoja, mutta yleisesti Fairtex SP3 on aika pienikokoinen suoja. Itse olen tosiaan tykästynyt tuohon SP1:een, joiden alla minulla on Nationmanin sukkasuojat. SP3:ssa osa käyttäjistä valittaa sen pyörivän jalassa, minkä tosin saa korjattua käyttämällä sukkasuojaa alla.

Olen sitä mieltä ettei ole olemassa "parasta säärisuojaa" (tai hanskaa tai kypärää) vaan eri suojat sopivat parhaiten eri ihmisten jalkoihin ja potkutyyliin. Laatumerkin suojan ostamalla ei kuitenkaan voi mennä pahasti metsään, minkä sitten valitseekin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitkä ois hyvät säärisuojat lyhyelle mutta lihavalle? Olen itse 173cm lyhyt, mutta pohkeen paksuus on 42cm, eli suht paksu, kengän numero 41. Vanhoissa säärisuojissa ei meinaa se tarra riittää (king profesional M) eikä enää pysy kunnolla kiinni. Haluasin että seuraavat säärisuojat olisivat sellaiset, jotka saisin kunnolla kiinni. Sparrailen melko paljon ja välillä myös kovaa (K1 ja MT).

Varmaan kannattaisi kokeilla semmoisella perinteisellä systeemillä kiinnitettävää suojaa. Siis niin että kiinnitysremmi koostuu kahdesta osasta, joissa on velcron eri puolet. Nykyäänhän useimmissa on vain yksi remmi, joka kiristetään silmukan läpi. Tämä on parempi kiristämisen kannalta, mutta remmi jää siinä helpommin lyhyeksi. Nykyään suurin osa suojista on tällä uudella systeemillä, mutta ainakin Blue Cornerin ns. vanha malli on perinteisellä. Tähän tapaan siis.

8698118681.jpg

Tässä verrokiksi Fairtex SP5, jossa modernimpi kiinnityssysteemi.

EB-SP5-BK.jpg

Noissa mun Kingeissä oli toi perinteinen systeemi. Taitaa ongelma olla enempi siinä että malli on turhan kapea, ni näitä ei meinaa saada kunnolla säärtä vasten, varsinkin kun treeneissä nopsaa laittaa ja sillä se tarra jää lyhkäiseksi.

Seisoin hetken noiden päällä, ni sain sillä muodon leveämmäksi ja istumaan paremmin (y) (monta vuotta noilla menny, ilman että olen moista hoksannu tehdä :LOL:
)

Suositut

Back
Ylös Bottom