Säärikipu kyykyssä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Osaisko joku auttaa, kyykätessä ATG alhaalla pohjaan osuessa/noustessa tuntuu säärien/pohkeiden ulkoreunassa särkyä. Tämmöstä ei oo ennen ilmenny, ja tuntuu ilman painojakin kyykkyyn mennessä kun takareisi osuu pohkeisii ja sielt noustessa. Viikon otin lepoakin jalkojen teosta mut ei tahtonu auttavan. Oisko jollain vinkkejä kiitos

Osaisko joku auttaa, kyykätessä ATG alhaalla pohjaan osuessa/noustessa tuntuu säärien/pohkeiden ulkoreunassa särkyä. Tämmöstä ei oo ennen ilmenny, ja tuntuu ilman painojakin kyykkyyn mennessä kun takareisi osuu pohkeisii ja sielt noustessa. Viikon otin lepoakin jalkojen teosta mut ei tahtonu auttavan. Oisko jollain vinkkejä kiitos
En ole ammattilainen asiassa, mutta itseopiskellen ja paljon vaivoja selättäneenä voin kertoa mielipiteeni. Vastaavaan vaivaan itsellä auttoi pohkeiden ja takareisien saaminen rennoiksi ja reiden ulkosyrjän fascian (TFL) rentoutus. Kumpikaan ei ollut helppo tehtävä, mutta lopputulos ihan hurjan hyvä. Itsellä vaiva oli kroonistunut kuukausien ajan, kun minä typerys vain hieroin sääriä, koska siellä se kipu tuntui.

Pohkeisiin tein ihan perus treeniä kaksi kertaa viikossa, mutta en failureen vaan melko raskaita 8-12 toiston sarjoja RIR 2-4 tyyppisesti, ja oikein hyvällä venytyksellä ilman pomppuja. Liikkeenä oli mieluiten Donkey tai vähintäänkin pohkeet seisten, koska aika tärkeä osa tätä oli takareiden pysyminen pitkänä toitojen aikana. Suorin jaloin maastavetoa samalla mentaliteetilla kerta pari viikkoon tein myös. Venyttelyä en hirveästi tehnyt, maltillista ja kevyttä. Rullausta kylläkin pari kertaa viikossa. Myös jalkapohjan hierominen auttoi, se vapautti akillesjännettä, hetkellisesti ainakin.

Reiden fasciaa hoidin ihan vain rullaamalla ja hieromalla. Ihan sairaan kipeää tekee kun hartaasti ottaa, mutta auttoi ihan silmissä asti. Kaikki liikkeet ja temput mitkä lisää verenkiertoa mutta ei jumita reisiä auttoi. Eli treeneissä jätin hiukan enemmän varaa sarjoihin (RIR 3-5) ja kyykyt/prässit otin pääosin leveämmällä jalka-asennolla tämän aikaa. Itse syväkyykyyn jätin treenin viimeiseksi ja erittäin kevyeksi versioksi.

Itse huomasin joka kerta tehdessä parannusta, mutta varsinainesti täysin kivuttoaksi saaminen minulla kesti monta viikkoa. En tiedä auttaako, mutta tuskin haittaakaan ole.

Itsellä ihan perus penikkatauti koski myös kyykätessä. Vesa tuossa jo kertoikin hoitokeinoja. Lepoahan se myös vaatii. Ainakin rasituksen keventämistä.

Back
Ylös Bottom