Rytmihäiriöt rasituksessa

Noiden tarkoitus oli muistaakseniin vaikuttaa jotenkin sympaattiseen (tai parasympaattiseen) hermostoon ja sitä kautta rytmihäiriöön.

Eli kaikki konstit saavat aikaan ns vagaalisen heijasteen, joka hidastaa sykettä ja saa tietyt (nopeat) rytmihäiriöt hidastumaan tai loppumaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
pirulliset rytmärit

hyvin toimii lääkäri palvelut tk:ssa sai lääkäri ajan kuukauden päästä kai se on treenattava pääsee ainaki sit aikasemmin ku pumppu tekee lopullisen tiltin salilla.

e:kumma juttu et ne tollein yht äkkiä tulee ennen ei oo ollu mitää.

Kävin juoksemassa puolimaratonin ja sen jälkeen tuntui rinnassa pari viikkoa paineen tuntu. Sitten vähän helpotti ja nyt on alkanut pistelemään aamuisin. Salilla on alkanut tulemaan omituisia tuntemuksia kovien sarjojen jälkeen (tekee mieli nielaista, syvään hengittäessä "tuntee" koko rintakehän). Lääkäriaika varattu, saa nähdä mitä löytävät. Kerran jo kävin sydänfilmissä ja röntgenissä. Lääkäri kyseli, onko pistelyä. No ei sitä silloin ollu. Nyt on. Nyt menenkin sydänsairauksiin erikoistuneelle lekurille.

No minkäslainen tuomio tuli?

Mullaki on ollu just tommosta "muljahtelua" ja joku joskus sanonu ettei ne oo vaarallisia ni oppiiha niide kans elämään ku ei vaan välitä niistä.

Eli tuntuu hassu tunne rinnas eka ja sit voi tuntua kaulassa pientä painetta valtimoide kohilla ja sit tuntee et sydän just Muljahtaa ikäänkuin ja sen jälkee lyö kerran vähä raskaammin ja parin lyönnin päästä lyö iha normisti.

Tästäkö teilläki on kyse?

Niijuu ja tätä esiintyy iha levossaki..

vanha juttu mutta, minulla on nyt ollu aika tiheesti tämmöistä tunnetta rinnassa :S kävitkö lääkärillä vaivasta ? viimeeksi nämä vaivasivat minua kesällä nämä oireet

Jaahas tänää oli sit lekuri aika eipä ottanu kummemmin kantaa rytmihäiriöihin ku mitas mun verenpaineen ja oli koholla jotain beetasalpaajia kirjotti ja käski ottaa yhteyttä jos tulee vielä rytmäreitä rasituksessa ku noikin kuulemma auttaa siihen
mut haittavaikutukset mm.potenssi ongelmat ei saatana.

Rytmihäiriöistä täs kans viimesen vuoden ajan kärsinyt enemmän ja vähemmän.
Alkoi aivan pikkuhiljaa ja siitä vuoden sisään voimistuneet jopa niin paljon, et on päivystyksessä käyty, sekä työpaikan lääkärin kautta tutkimuksissa, mutta missään ei ole ihmeempää selvinnyt.
Rasituksessa ne ilmenee helpoiten, mutta levossa niitä tulee ihan yhtälaiseen.
Salilla määrätyissä asennoissa/liikkeissä muljahtelee miltei aina.

Holtteri on ollut kiinni, jossa saatiin 16 rytmihäiriötä kiinni 24 tunnin sisällä.
Kliininen rasituskoe (Rasitus Ekg), jossa ei yhtään rytmihäiriötä, vaikka veikkasin niitä tulevan satoja.. :jahas: Parempi toki näinpäin.

Olen huomannut, et paljolti vaikuttaa rytmihäiriöiden määrään mitä syö/juo.
Kahvi ja alkoholi aiheuttaa mulla miltei aina pompottelua tietyn ajan päästä. Kahvia en osaa olla juomatta ja alkoholi olen yrittänyt vähentää parhaani mukaan.

Nyt saunaan ja :kippis1:

Itellä alkanut olla viime aikoina levossa lyhyitä rytmihäiriöitä. Tuntuu, että sydän lyö muutaman kerran jotenki epäsynkassa ja tuntuu siltä että on pakko yskäistä ja vetää syvään henkeä. Tämän jälkeen yleensä loppuu samantien. Taidan olla kofeiiniyliherkkä, sillä tuota esiintyy erityisesti sen jälkeen kun olen vetänyt kahvia tai jotain energiajuomaa. Taidanpa lopettaa noiden lipittämisen, että pääsisi tästä eroon... Niin joo, ja oon lisäksi alkanut vetämään punttitreenin ohella rankkoja aerobisiä. Ehkä pitäisi vähän himmata noita aerobisia ja vetää vaikka mieluummin rasvanpolttosykkeellä tms.

Onko aloituspostin kirjoittajalta otettu koskaan 24 tunnin EKG:n rekisteröintiä (jo mainittua Holteria) tai muita pitkäaikaisrekisteröintejä? Niitä kannattaa ehdottaa lääkärille, jos vaiva mietityttää ja haluat varmistuksen rytmihäiriöistä. Muille miettiville sama vinkki.

Monethan 'tuntemuksina' tulevat pätkät on lisälyöntejä ja ne voivat olla peräisin kammiosta tai eteisistä. Niiden määrä päivässä ja kerralla tulevien määrä Holterissa kertoo jonkunlaisen ennusteen vakaviin rytmihäiriöihin tms. Riski ei kuitenkaan ole yleensä kovin suuri. WPW aiheuttaa yleensä sähköisen aktivaation kierron eteisen ja kammioiden välillä. Tällöin tulee pitkiä nopeutuneen sykkeen jaksoja, joita voi itse yrittää pysäyttää 'keinotekoisella' hermoston aktivoinnilla (niinku TJJ sanoi). Valsalvalla, kaulahieronnalla tms. WPW:n voi nähdä EKG:stä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom