SUPERCARB 1kg -40%

ryhmäliikunta vai sali?

Pakko heittää semmonen kysymys, että onko tosta ryhmäliikunnan Pump tunnista mitään hyötyä lihaksen kasvatukseen?
Sielähän ne sarjan ovat melko pitkiä yhdelle lihasryhmälle, joten pitäiskö vaihtaa salin puolelle jos sitä lihasta haluaa kasvattaa?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Pitäisi. Pumppi ei kasvata lihasta vai montako lihaksikasta bodypumppaajaa olet tavannut? Entäs salillakävijää?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mä olin jostain muista keskusteluista ymmärtänyt, että silloin tällöin olisi hyvä tehdä myös pitkää sarjaa kevyemmillä painoilla (kestävyys kehittyy tai jotain). Onko joku pumppi tai vastaava jumppa hyvä tähän?
Entäs jos nyt joskus haluaa käydä jossain jumpissa, vaikka pääpaino olisi salilla, niin miten lepopäivät suhteutuu näihin? Pumppipäivä ei varmaan ole lepopäivä, mutta onko sen ennen tai jälkeen syytä pitää lepopäivä salilla käynnistä? Entäs spinningit tai zumbat tai muut aerobiset? :)

Kyllähän kaikki liikunta on hyvästä ja varmaan pitäisin lepopäivät ja muut sen mukaan miltä itsestä tuntuu. Jos on niiden jälkeen sellainen olo, että sitä tarvitsee, niin pidä. Jos et koe tarvitsevasi, älä pidä. Pumppi kehittää juurikin lihaskestävyyttä ja on varmasti ihan hyvä siihen tarkoitukseen. Aerobista ei muutenkaan kannata unohtaa, koska se myös vaikuttaa saliin; sielläkin jaksaa paremmin.

Olen huomannut että random ryhmäliikuntatunnit lisää motivaatiota treeniin ja on tosi hyvää vaihtelua. Itse oon kyllä suosinu enemmän kehonhuollollisia ryhmäliikuntatunteja kuin pumppijuttuja - kivempi tehdä oikeasti raskaat asiat omaan tahtiin, tanssilliset hyppelyt ja joogat voi tehdä yhdessä muiden kanssa. Ja saa siihen kovaan treeniin myös just ne painot ja toistot ko haluaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom