RVS, metallikitkapintojen kunnostaja

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PeniZ
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
24.12.2005
Viestejä
120
Onko täällä pakkotoistolla kenelläkään kokemusta tuosta RVS -aineesta? Sivut http://www.rvs.fi/ Nettikeskusteluja lukeneena vaikuttaisi siltä, että aine saattaisi jopa toimiakkin :arvi:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kuullostaa tuo homma erehdyttävästi paskapuheelta. Vähän vaikuttaa, että olisi samaa kastia Motor Upin yms. skeidan kanssa.
 
Ei ole mitään paskapuhetta. Toimii väitetyllä tavalla. Osista näkee ihan silmällä, että joku pinnoite niihin on muodostunut. Esimerkiksi kotimaassamme teollisuudessa on testattu tuota ja sielläkin on todella hyviä kokemuksia. Vaikutukset autonmoottoriin selviävät aika hyvin netissä olevasta Fraunhoferin tekemästä tutkimuksesta. Ihan eri kamaa kuin Motor Upit.
 
Mä suhtaudun vähän skeptisesti aina noihin lisäaineisiin, mutta mikäs siinä jos tavara on hyväksi havaittu teollisuudessa ja ammattikäytössä ja siitä oikeesti on apua, luulisi voiteluaineita tuottavia yhtiöitä kiinnostavan tuo.
 
Mä suhtaudun vähän skeptisesti aina noihin lisäaineisiin, mutta mikäs siinä jos tavara on hyväksi havaittu teollisuudessa ja ammattikäytössä ja siitä oikeesti on apua, luulisi voiteluaineita tuottavia yhtiöitä kiinnostavan tuo.


http://redstarfilms.blogspot.com/2006/12/kevin-randle-difference-between.html

Tuohan ei ole mikään lisäaine, joka vaikuttaisi öljyn toimintaan. Se ainoastaan kulkee öljyn mukana kohteisiin ja kiinnittyy metalliin. Ei tuolla periaatteella toimivaa tuon hintaista tuotetta kannata öljyyn valmistettaessa sotkea.
 
Samaa vanhaa käärmeöljyä.

"RVS Technology® -tuotteiden aktiiviset osat koostuvat magnesiumsilikaattipohjaisesta luonnonmineraaliseoksesta sekä katalysaattoreista."

OK. Magnesiumsilikaatti on suomeksi talkki. Kenen mielestä on ihan mahtava idea sotkea talkkia moottoriöljyyn? Eikö pääsis halvemmalla kun hakis paikallisesta vauvantarvikeliikkeestä tai apteekista tuota?

Sitä en epäile yhtään etteikö silikaatin sotkeminen öljyyn tasoittaisi pintoja, koska silikaatti hioo varsin mukavasti metallia. Esim. alumiinisten prätkänkoneiden jäähynesteissä silikaatteja sisältävän version käyttö on nimenomaan kielletty koska silikaatit syövät ensin nestepumpun ja sitten kanavat.

Lisäpointtina vielä öljynsuodatin. Useimmissa laitteissa uskoisin että suodatin on tehty suodattamaan pääasiassa öljyä, ei öljy+talkki miksausta. Jos aine on niin mahtavaa tarttumaan jopa laakeripinnoille ja sylinterin seinämiin, niin miksi se ei tartu metalliverkosta rakentuviin öljysihteihin ja huokoisiin paperisuodattimiin?
 
OK. Magnesiumsilikaatti on suomeksi talkki. Kenen mielestä on ihan mahtava idea sotkea talkkia moottoriöljyyn? Eikö pääsis halvemmalla kun hakis paikallisesta vauvantarvikeliikkeestä tai apteekista tuota?

Sitä en epäile yhtään etteikö silikaatin sotkeminen öljyyn tasoittaisi pintoja, koska silikaatti hioo varsin mukavasti metallia. Esim. alumiinisten prätkänkoneiden jäähynesteissä silikaatteja sisältävän version käyttö on nimenomaan kielletty koska silikaatit syövät ensin nestepumpun ja sitten kanavat.

Lisäpointtina vielä öljynsuodatin. Useimmissa laitteissa uskoisin että suodatin on tehty suodattamaan pääasiassa öljyä, ei öljy+talkki miksausta. Jos aine on niin mahtavaa tarttumaan jopa laakeripinnoille ja sylinterin seinämiin, niin miksi se ei tartu metalliverkosta rakentuviin öljysihteihin ja huokoisiin paperisuodattimiin?
Eipä nuo yhdisteiden aineosat aina niin erikoisia ole. Jos saat sen talkin reagoimaan raudan kanssa, niin siitä vaan apteekista hakemaan.

RVS:n sisältävät hiukkaset ovat kooltaan 1-20 µm. Ymmärräthän että tuollaisilla on aika hankala hioa mitään tasaiseksi.

Autojen öljynsuodattimien suodatuksen alaraja on tuossa 20 µm paikkeilla, jotku päästää vähän karkeammat läpi, jotku suodattavat myös muutaman µm:n hienojakoisemmat hiukkaset. Eli suodatus ei ole ongelma. Aina vaatii myös metallien välistä kosketusta (kitkaa) tarttuakseen. Tätäkään ei öljynsuodattimissa tapahdu. Aine ei tartu myöskään sellaisiin laakeroituihin kohteisiin, missä voitelu pelaa täydellisesti ja metallista kosketusta ei tapahdu.
 
Teoriat on ainakin hyviä, itse laitoin rahani tosin "alkuperäis" tuotteeseen, veli venäläisen tuote... sitä kai saa halvalla itänaapureista mutta minä tyydyin hollannin web kauppaan. http://xado.nl/index.php?lang=EN

joidenkin saabistien tuloksia: http://www.xado.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=152&Itemid=194

Kolmaskin varsin edukas samantyylinen löytyy suomestakin mutta se sisältää ilmeisesti pehmeämpiä mineraaleja joten sen kestoikä on huomattavasti lyhempi, mutta niin on hintakin. http://kaasutinexpertti.fi/resurs.html

En pysty realimaailman hyötyjä arvioimaan ennenkuin joskus tulevaisuudessa otan koneen auki mutta ei se mitään huonoakaan ole tehnyt remmiahtimella olevalle autolleni :)
 
Viimeksi muokattu:
Saas nähdä, että miten tässä käy. Öljyt on vasta vaihdettu, niin en ala vielä tuota käsittelyä tekemään. Ilmoitan kuitenkin tulokset sitten tänne, autona on Mitsubishi Lancer -93 1.6l koneella.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Käsittely on nyt tehty, mutta ei suurempaa vaikutusta. Johtuu varmaankin siitä, että auto on alkanut syömään öljyä ja nykimään risteyksistä lähdettäessä (alkanut siis ennen RVS:n käyttöä). Lieneekö öljyrenkaat jumissa? Öljyn mittatikun nostaminen vaikuttaa tyhjäkäyntiin.

Käsittely tehtiin tässä järjestyksessä: Vanhoihin öljyihin STP Engine Flush, vähensi paineen kehitystä öljytilaan (mittatikun vaikutus moottorin käyntinopeuteen väheni). Uusiksi "öljyiksi" laitettiin Teboilin moniasteet, joihin sekoitettiin RVS. Sitten ajettiin reilu 300km ja vaihdettiin tilalle Teboilin Diamondit.... öljyillä ajettu nyt about reilu 1000 km ja nykiminen jatkuu. Vielä olisi yksi puteli rvs:ää tallissa, mutta pitää saada kone toimimaan, ennenkuin sitä käytän.

Edit: Jos ei Forten Engine flush auta, niin huoltoon kait se on auto vietävä.
 
Zone-sarja -42%
Käsittely on nyt tehty, mutta ei suurempaa vaikutusta. Johtuu varmaankin siitä, että auto on alkanut syömään öljyä ja nykimään risteyksistä lähdettäessä (alkanut siis ennen RVS:n käyttöä). Lieneekö öljyrenkaat jumissa? Öljyn mittatikun nostaminen vaikuttaa tyhjäkäyntiin.

Huohotin tukossa. Sen takia kerää painetta kampikammioon ja työntää öljyä palotiloihin ja ulkoilmaan. Tyhjäkäynti varmaankin nousee aavistuksen kun sitä tikkua nostaa?
 
Joo tyhjäkäynti taisi nousta. Pitääpä tarkistaa tuo huohotin asia...
 
joo oli se tukossa, mutta ei kauheana vaikuttanu. Ajetaan Fortet läpi :/
 
Ei kerää enää isommin painetta öljytilaan, mutta nykimisongelma johtui murtuneista tulpan johdoista (Hotwires), uusilla johdoilla toimii. Tästä viasta johtuen en saanut kunnon kuvaa RVS -aineesta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom