Ruutiukko

Timo Kettunen

Health Skeletor
AMMATTILAINEN
"Esko Ketola, ikää 71 vuotta ja painoa 69 kiloa. Hän soittaa uruillaan rock'n'rollia ja haitarillaan Säkkijärven polkkaa. Rautavaari myös valmentaa toistakymmentä nuorta urheilijanalkua - ja on itse maailman vahvin seitsenkymppinen."

http://yle.fi/urheilu/esko_on_ruutiukko_-_ikaa_71_vuotta_mutta_rautaa_nousee_yli_200_kiloa/6479919

Pakko oli tulla tekemään ihan oma ketju ruutiukosta. Kuka meistä vetää yli 70-vuotiaana 200 kg maasta? Ulkona. Jos isänmaan toivot vetäisivät elämässään edes 30 % tällä asenteella, niin ei tartteis kuunnella itkua ja tekosyitä.

e: sori jos tää oli jo täällä jossain..

Heh, löytyyhän tämä jo jostain täältä :)
Pitää sanoa kyllä, että pirteä ja nuorekas ihminen ikäisekseen.

Edit: Tai pirteä ihan minkä ikäiseksi vain :)

Katoin eilen saman pätkän. Tajuttoman kovassa kunnossa.
Hyvä esimerkki voimailusta, että ei ne kovat ukot aina vanhana ole paskana selästä yms.

Kova ukko. Tyylikäs parta ja ymmärtää musiikin!

Heh, löytyyhän tämä jo jostain täältä :)

Arvelinkin niin. Yritin selata muutaman videoketjun läpi mutta en bongannut. Noh, kyllä tälle foorumille sopii.

1995 Ketola Esko Finland EC Masters Powerlifting male Lifetime

elinikäisessä kilpailukiellossa? ei taidettu mainita uutisissa.

Enpä osaa sanoa tähän mitään. Onko linkkiä antaa?

Katoin eilen saman pätkän. Tajuttoman kovassa kunnossa.
Hyvä esimerkki voimailusta, että ei ne kovat ukot aina vanhana ole paskana selästä yms.

Se mikä tossa mun mielestä on esimerkillistä on toi asenne: lämpöpuhaltimella tango lämpimäksi ja pakkaseen nostelemaan. Ei mitään turhia valitteluja, vaan toimintaa. Moni nykyajan moniongelmainen saisi ottaa mallia.

Muistan tuon Eskon aiemman käryn, se taisi silloin valmentaa jotain junnupainijoita tjsp niin tuli vähän sanomista siitä. Onko nyt vaihtunut liitto vai mikä meininki?

Muistan tuon Eskon aiemman käryn, se taisi silloin valmentaa jotain junnupainijoita tjsp niin tuli vähän sanomista siitä. Onko nyt vaihtunut liitto vai mikä meininki?

Esko valmensi Kankaanpään Tiinaa kiekonheitossa aika korkeallekkin. Palkittiin vuoden valmentajana, mutta titteli otettiin pois kun hoksattiin käry. Sittemmin on poistettu bannilistalta valmentajana. Eli virallisissa kisoissa ei saa nostaa. Noi veteraanikisat ei kovin virallisia ole.

Esko on valmentanut monia, eri lajien harrastajia aina maailmanmestaruuksiin saakka. Tiina oli varmaankin eniten julkisuudessa(toistaiseksi) ja varmaan sen takia muistetaan. Eskon käry on valitettava tapaus ja on varjostanut mainettaan pitkään. Se mitä en tajua, on käryn mainostaminen vielä 20 vuotta tapahtuneen jälkeen.
Poistaako se arvon, miehen esimerkillisen työn urheilun parissa tekemisestä? Millä tavalla käry muuttaa nyt 20 vuotta myöhemmin, miehen tekemisiä ja niiden arvostamista?

Käsittämätöntä tekopyhyyttä ja hurskastelua sanon minä. Kaikkien aikojen paras voimanostaja Ed Coan on myös kärynnyt, miksei hänen kohdallaan mainita jokaisessa asiayhteydessä käryä? Hänen nykyisiä nostojaan jaksetaan kyllä taivastella ja kehua, mutta hänen tapauksessaan keskitytään olennaiseen. Mistääköhän tämäkin ero johtuu? Parantaako oloa jotenkin ja tuntuuko ylväämmältä, kun pääsee mainitsemaan muiden erehtyväisyydestä? Oletko itse tehnyt koskaan mitään virhettä? Ai kuka, no juuri sinä joka luet tämän nyt ja mietit jotain nasevaa myös toisesta kärystä..?

Esko on uskomaton persoona ja hieno ihminen. Sitä ei muuta yksikään google-nostaja mustamaalaamalla menneisyyttään.
Urheilun puolella ei taida olla montaa yhtä aktiivista ja avuliasta tapausta, joka jaksaa vuodesta toiseen tehdä pyyteetöntä työtä urheilun ja urheilijoiden hyväksi.
Nykypolvien tekeminen taitaa jäädä muiden virheiden kyttäämiseen ja muiden kyräilyyn, samalla kun omat meriitit ovat itsekästä kiiltokuvien kiillottelua.

Happamia sano..

Esko valmensi Kankaanpään Tiinaa kiekonheitossa aika korkeallekkin. Palkittiin vuoden valmentajana, mutta titteli otettiin pois kun hoksattiin käry.

Valmentajan titteli otettiin pois karyn takia? Tah? Eihan valmentajan tartte kusinaytetta antaa.

Ei tarvi valmentajan kusta purkkiin, mutta voi olla että palkinto otettiin pois, voin kysyä.. Ja ettei kummempia spekulaatioita ala pyörimään, Tiina vaihtoi urheilun perhe-elämään. Esko valmensi uran loppuun saakka.

Esko on valmentanut monia, eri lajien harrastajia aina maailmanmestaruuksiin saakka. Tiina oli varmaankin eniten julkisuudessa(toistaiseksi) ja varmaan sen takia muistetaan. Eskon käry on valitettava tapaus ja on varjostanut mainettaan pitkään. Se mitä en tajua, on käryn mainostaminen vielä 20 vuotta tapahtuneen jälkeen.
Poistaako se arvon, miehen esimerkillisen työn urheilun parissa tekemisestä? Millä tavalla käry muuttaa nyt 20 vuotta myöhemmin, miehen tekemisiä ja niiden arvostamista?

Käsittämätöntä tekopyhyyttä ja hurskastelua sanon minä. Kaikkien aikojen paras voimanostaja Ed Coan on myös kärynnyt, miksei hänen kohdallaan mainita jokaisessa asiayhteydessä käryä? Hänen nykyisiä nostojaan jaksetaan kyllä taivastella ja kehua, mutta hänen tapauksessaan keskitytään olennaiseen. Mistääköhän tämäkin ero johtuu? Parantaako oloa jotenkin ja tuntuuko ylväämmältä, kun pääsee mainitsemaan muiden erehtyväisyydestä? Oletko itse tehnyt koskaan mitään virhettä? Ai kuka, no juuri sinä joka luet tämän nyt ja mietit jotain nasevaa myös toisesta kärystä..?

Esko on uskomaton persoona ja hieno ihminen. Sitä ei muuta yksikään google-nostaja mustamaalaamalla menneisyyttään.
Urheilun puolella ei taida olla montaa yhtä aktiivista ja avuliasta tapausta, joka jaksaa vuodesta toiseen tehdä pyyteetöntä työtä urheilun ja urheilijoiden hyväksi.
Nykypolvien tekeminen taitaa jäädä muiden virheiden kyttäämiseen ja muiden kyräilyyn, samalla kun omat meriitit ovat itsekästä kiiltokuvien kiillottelua.

Happamia sano..

Mitäs jos vetäisisit vähän henkeä välillä?;)

Yritin vastailla noihin sun kyssäreihin, viimeinen kohta oli bonarivastaus...

En osaa sanoa.
En tiedä, tuskin herra paljoakaan kostuu minun arvostamisistani.;)
Ei paranna, ei tunnu.
Olen tehnyt virheitäkin, mutta noudatan silti ko. urheilun sääntöjä.:)
En mieti mitään nasevaa, ei ole tarvetta semmoiseen.
Ei niin, herra on tehnyt sen ihan itse ja se on fakta.

Oliko muita kyssäreitä? Jaa niin, mun feivöritti on J.Virtanen, ei Ed Coan;)

Back
Ylös Bottom