Ruumiinlämmöstä

Ikä
42
Eli olen ollut jo suunnilleen kaksi viikkoa flunssassa, mutta nyt olen pari-kolme päivää tuntenut itseni jo terveeksi, mutta kuumemittari näyttää edelleen kokoajan ruumiinlämmökseni n.36,8.(tämä kainalosta.)
Tämä mietityttää vain siksi, että peruslämpöni on aina ollut hyvin alhainen noin. 35,6. Eli voiko peruslämpö muuttua tällä tavalla, sillä oloni tuntuu jo lähes terveeltä vaikka ennen olisin ollut jo kipeä kyseisessä lämmössä.
Mitkäs ovat teidän peruslämpönne?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla 37,1. Oli 36,3 ennenku alotin punttaamisen, mutta nous sitä myötä sitte. En tiiä miks.

Mulla on peruslämpö yleensä ollut sellaset 36,5-36,7 ja kuumeiselta alkaa tuntua 37 asteessa. Joskus kun olen huvikseni mittaillut lämpötilaa, on se saattanut olla siellä lähellä 36:kin, enkä sitä siitä ole saanut nousemaan, vaikka miten olen kainalossa mittaria pitänyt. Joten lieneeköhän tuo peruslämpö vaihteleva esim. vuorokaudenajasta, aineenvaihdunnan vilkkaudesta (kuinka paljon ja milloin syönyt/liikkunut/levännyt viimeksi) yms. johtuen?

Dangerous_Dave sanoi:
Joten lieneeköhän tuo peruslämpö vaihteleva esim. vuorokaudenajasta, aineenvaihdunnan vilkkaudesta (kuinka paljon ja milloin syönyt/liikkunut/levännyt viimeksi) yms. johtuen?

Kyllä. Vuorokauden aikana vaihtelua on yleensä +-0,5 astetta (ja älkää panikoiko, tai alkako mittailemaan, voi olla enemmänkin), yleisestä aineenvaihdunnasta ja naisilla kuukautiskierron vaiheesta riippuen. Ainakin. Tietysti huomataan myös se, että kainalolämpö on siis kainalolämpö ja vain viite todellisesta ruumiinlämmöstä, siis altis ulkoisille virheille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom