Ruuansulatuksesta ja ulostamisesta; kuinka usein käytte "kakkosella"?

Aamuin illoin, joskus kolme kertaa päivässä. Jos kansipahvit on jostain syystä palaneet niin sitten n kertaa. Kerran viikossa kuulostaa omilla ruokamäärillä kidutukselta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
dieetillä ei tuu käytyä kyl ku sen kerran, bulkilla nyt tulee aamukahvin ympärillä käytyä varmaan se 3 kertaa

Onko tämä ainoa kerta dieetin alussa, lopussa vai keskivaiheilla? Kova suoritus, jos dieetti on esimerkiksi 3 kuukautta pitkä.

Itse käyn keskimäärin kerran päivässä, yleensä aamuisin.

Aamulla 6:30 ja töiden jälkeen klo 16:30. Hassu juttu sinänsä että dieetillä ruokamäärä huomattavasti pienempi kuin massalla ja silti pelittää ihan samalla lailla. Kuitua tule juuri yhtään, kun en leipääkään syö. Ei ole hätä ennen ja parissa minuutissa ollaan jo ulkona vessasta, hyvä että joku asia sentään toimii kropassa optimaalisesti :)

1-3 kertaa on normaali määrä johon itsekkin sijoitun.
Kerran intiassa tuli paha ripuli ja oksennustauti niin kävin yhtenä päivänä 32 kertaa paskalla ja tuohon oksennuksut päälle.

1-3 kertaa on normaali määrä johon itsekkin sijoitun.
Kerran intiassa tuli paha ripuli ja oksennustauti niin kävin yhtenä päivänä 32 kertaa paskalla ja tuohon oksennuksut päälle.
Ai kauhee.
Jopa pillupuhelin kuulostaa kivuliaalta tuollaisella frekvenssillä, siitä puhumattakaan että tuolla niitä ei pahemmin ole :D

Ai kauhee.
Jopa pillupuhelin kuulostaa kivuliaalta tuollaisella frekvenssillä, siitä puhumattakaan että tuolla niitä ei pahemmin ole :D

Oli ihan hirveää ja jouduinkin seuraavan päivänä sairaalaan kun pyörryin. tiputuksessa 3 vuorokautta. Pistivät ekana vuorokautena 12l suolaliosta sisään + jotain antibiootteja. Seuraavinakin päivinä 8 litraa päivässä ja join kuitenkin lisäksi heti kun oksentaminen loppui.

Ja juu oli perse aivan verillä kun paperilla pyyhin koska ei ollut käsisuihkua ja ei siinä tilassa jaksanut normaali suihkua käyttämään. Nukuin vessan lattialla aina pikkupätkä kunnes pönttö kutsui taas.

Normaalisti ihminen voi käydä paskalla sen viisikin kertaa vuorokaudessa, jos on nopea metabolia ja esimerkiksi bulkkaa. Iso kaveri ja iso määrä ravintoa tarkottaa enemmän (uloste)massaa. Ummetuksestä puhutaan ainakin lääketieteellisesti silloin, jos suoli ei toimi 72h eli kolmeen vuorokauteen.
Joillekin voi olla normaalia se, että käy vaikka kerran viikossa vaan paskalla, mutta ummetuksen piiriin tuo taajuus silti lasketaan, ja kuidun, nesteen ja liikunnan määrä ei luultavastikaan ole täydellisessä kunnossa.

1-3 krt päivässä normaalisti. Mutta mulla poikkeaa silleen et heti herätessä ei mitään mut yleensä heti kun pn vetäny aamupalaa ees vähä alas ni heti jäätävä paskahätä

Vaikuttaako muilla tupakka tähän ulostuskuvioon. Itsellä on sellainen tilanne että vaikka muuten olen tupakoinnin jättänyt pois, käyn joka aamu polttamassa yhden savukkeen. Paska ei kulje muuten ja on tukkoinen olo mutta kun aamulla polttelen rauhassa yhden savukkeen mustan kahvikupin kanssa niin johan luistaa.
Onhan tuo paska tapa, mutta en pidä tätä 1 savuke päivässä tahtia niin vaarallisena jotta sen poisjättämisen hyödyt ylittäisi tämän mukavuuden kun aamukakka tulee kuin sveitsiläisen kellon tarkkuudella.

Vaikuttaako muilla tupakka tähän ulostuskuvioon. Itsellä on sellainen tilanne että vaikka muuten olen tupakoinnin jättänyt pois, käyn joka aamu polttamassa yhden savukkeen. Paska ei kulje muuten ja on tukkoinen olo mutta kun aamulla polttelen rauhassa yhden savukkeen mustan kahvikupin kanssa niin johan luistaa.
Onhan tuo paska tapa, mutta en pidä tätä 1 savuke päivässä tahtia niin vaarallisena jotta sen poisjättämisen hyödyt ylittäisi tämän mukavuuden kun aamukakka tulee kuin sveitsiläisen kellon tarkkuudella.
Johtuu todennäköisemmin siitä kahvista.

tiedän ihmisiä jotka voivat olla kaksi viikkoa ulkomaan reissulla käymättä ulostamassa ja ihmisiä joille normaalia on viisi tai kuusi kertaa päivässä.

Itse käyn tällä hetkellä kolme kertaa kakkosella. Tämän hetken diettisafkat vaatiin sen, aikasemman kahden sijasta. Tankkauspäiviä jos olen pitänyt niin sitten on saattanut joutua käymään useammin, luonnollisesti.

tiedän ihmisiä jotka voivat olla kaksi viikkoa ulkomaan reissulla käymättä ulostamassa ja ihmisiä joille normaalia on viisi tai kuusi kertaa päivässä.
Aikamoisia ääripäitä molemmat. Joku 5-6 kertaa on ihan älytön määrä ja se on joillekin muka normaalia. Mulle kyllä kolmekin kertaa on sellainen määrä että olis haitari verillä. Kerran päivässä tulee käytyä ja joskus hyvin harvoin kaksi kertaa. Suunnilleen yhtä harvoin on päiviä kun en käy kertaakaan. Sit tietysti jos maha on kuralla niin tilanne on eri.

Kuulostaa vähän omaan korvaan siltä, että joku selitys on pitänyt itselle keksiä, jotta saa päivän parhaan savukkeen nauttia "luvan kanssa".

MCT öljyllä alkaa paska luistamaan. Joskus voi olla liiankin liukasta, jos erehtyy tauon jälkeen ottamaan normiannoksen.

Pikainen googletus hakusanoilla "smoking and bowel movements" kertoi, että nikotiini tosiaan voi toimia eräänlaisena laksatiivina. Liittyi jotenkin suolen lihasten supistumiseen tjsp.

Kun vielä poltti niin todella usein tuli aamunortin jälkeen kiire istunnolle joten kai sillä jokin vaikutus on kun nyt 1,5 vuotta polttamatta olleena ei tule samanlaisia kiireitä enää.

Suositut

Back
Ylös Bottom