Ruuan hamstraaminen

Ikä
52
Taas tuli huomattua, että on tullut hamstrattua niin paljon ruokaa kaappeihin, että koko Biafra pärjäisi sillä puoli vuotta.
Ostoslista/vastaava olisi kova juttu, nykyisin se menee näin " kaikkea, paljon kaikkea, varsinkin kallista ja helposti pilaantuvaa, ja vielä jotain"
Millähän tällaisesta pahasta tavasta pääisi eroon ?

:(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by D.W.A.M
Ehdottomasti syöt ruuan! :D

Hehee, tottakai, mutta aina lentää osa roskiin, kun sitä tulee ostettua niin helvetisti.

Mä saan paniikkihäiriöoireita jos jääkaapissa on alle 4 400g purkkia raejuustoa.

Eräs keino, sangen toimiva, on ottaa kaupassa kärryjen sijaan kori. Ainakin normaali-ihminen ei jaksa/viitsi kantaa yhtä paljoa, kuin mitä kärryyn heittää, eli katsoo tarkemmin ostoksensa. Voimaharjoittelijat ovat asia erikseen, korista loppuu tila tai kahvan kestävyys pettää.

Mutta tällä väitteellä on kyllä perääkin -kun olin kaupassa töissä, pomo nosti metelin, jos oven edessä ei ollut kärryjä vaan koreja pelkästään. "Ei niihin koreihin mahdu mitään, keskiosto 80 mk pienempi! :itku: Nyt heti välittömästi työntämään kärryjä! :whip: ":whip: :whip:

Originally posted by Kimmo
Taas tuli huomattua, että on tullut hamstrattua niin paljon ruokaa kaappeihin, että koko Biafra pärjäisi sillä puoli vuotta.
Ostoslista/vastaava olisi kova juttu, nykyisin se menee näin " kaikkea, paljon kaikkea, varsinkin kallista ja helposti pilaantuvaa, ja vielä jotain"

Hanki pakastin ja keskity niihin punalappuisiin tuotteisiin.

Mulla on vähän samaa vikaa ja on yksi ohjenuora, mitä käyttämällä pärjää jo puoliväliin:

Älä ikinä, siis ikinä, mene kauppaan nälkäisenä.

Kyllähän nytkin siis tulee osteltua kolme muovikassillista ruokaa/käynti, mutta jos nälkäisenä menee kauppaan, niin se on sitten moro. Kärrytkin käyvät pieniksi.

Yks hyvä tapa opettaa ittensä olemaan ostamatta liikaa, on syödä ne tuotteet kunnosta riippumatta. Seuraavalla kerralla miettii muutaman kerran että ostaako huomiseksikin... :D

Osta päiväksi kerrallaan/ei osteta lisää ennenku jääkaappi on tyhjä. Täysin tyhjä mallia sirkat sirittää nurkassa.

:) Kimmo, you're not alone. Mä teen tota samaa. Saatan ostaa jotai ihan ihme juttui, kuitenkin siis aika normaalii ja sit ne pilaantuu, ku ei niit ehi syömään tai maistuu puulta. Ja kun vielä lähes roopeankaksi voisin itseäni kutsua...ei hyvä, ei.

Ostan täst lähtien paketin näkkärii ja raejuustopurkin kerrallaan, onhan mulla alakerrassa tuo oivallisen tyyris Pikkolo.:D

Suunittelet valmiiksi jo ennen kuin menet kauppaan että mitä TARVITSET ja ostat sitten ne etkä mitään muuta.

Paa pakastimeen. Ja opettele syömään ne, mitä on vielä kaapissa jäljellä.

Monta vuottakin vanhaa lihaa on kruipelokin syönyt. Hengissä vieläkin.:D Mitäpä ei nälkäinen bodari tekisi..

Originally posted by Kimmo

Mene kauppaan ainoastaan maha ähkytäynnä. Jos ikinä erehtyy maha kurnivana kauppaan, sieltä kantaa vaikka pieniä hillereitä kotiin.

Re: Re: Ruuan hamstraaminen

Originally posted by foobari
Mene kauppaan ainoastaan maha ähkytäynnä. Jos ikinä erehtyy maha kurnivana kauppaan, sieltä kantaa vaikka pieniä hillereitä kotiin.
Näin. Tuo on se ykköskonsti ja toinen on huolella kirjoitettu ostoslista. Se lista on sitten kiveen hakattu Laki ja Jumalan Sana, mitään muuta EI MISSÄÄN NIMESSÄ osteta (paitsi EHKÄ viimeisen myyntipäivän -50% hinnasta paistijauhelihaa tai kanasuikaleita, JOS pakastimessa on tilaa;)).

Ja vittuilut esim. jippiille. Siivosin tätä threadia "hieman". :curs:

Originally posted by rocket
:) Kimmo, you're not alone. Mä teen tota samaa. Saatan ostaa jotai ihan ihme juttui, kuitenkin siis aika normaalii ja sit ne pilaantuu, ku ei niit ehi syömään tai maistuu puulta. Ja kun vielä lähes roopeankaksi voisin itseäni kutsua...ei hyvä, ei.

Ostan täst lähtien paketin näkkärii ja raejuustopurkin kerrallaan, onhan mulla alakerrassa tuo oivallisen tyyris Pikkolo.:D

Ah, sielun sympatiaa, kiitos, ja kiitokset muillekin hyvistä vinkeistä:thumbs: :thumbs:

Mulla oli muuten ennen tuollainen Pikkolo naapurissa, ja sitä pitävä kauppias oli aivan mainio heppu. Iltaisin myi mulle grillattuja broiskun rintafileitä 50s/kpl, ja jos jotain uupui valikoimista, niin kauppias tilasi muutaman paketin minua varten.
:kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom