Ruotsalaisia leffoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manuel
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt pikapikaa kertokaa hyviä ruotsalaisia filmejä. Ruotsin yo-kuuntelut tiistaina.

Oon nähny Jalla Jallan, Koppsin, Ondskanin ja Fuckin åmalin, että jotain muuta.

Lilja 4everissä ja kolmannessa aallossa tietääkseni puhutaan englantia, vaikka ne on ruotsalaista tuotantoa...?

Manuel sanoi:
Nyt pikapikaa kertokaa hyviä ruotsalaisia filmejä. Ruotsin yo-kuuntelut tiistaina.

Oon nähny Jalla Jallan, Koppsin, Ondskanin ja Fuckin åmalin, että jotain muuta.

Lilja 4everissä ja kolmannessa aallossa tietääkseni puhutaan englantia, vaikka ne on ruotsalaista tuotantoa...?

Jägarna, oliskohan Makuunissa kannessa Metsästäjät tms.?

edit. Ei se kyllä tainnut suomeksi mikään Metsästäjät olla. Ei voi muistaa. Olikohan tuota nimeä käännetty ollenkaan, filmi on kuitenkin vallan katsottava thrilleri.

Kimpassa. Kai sillä joku ruottin kielinenkin nimi on.

Tommonen komedia: "Joulupukki vieraissa" (Tomten är far till alla barnen). Oli ihan katsottava. Valmistusvuosi 1999 eli ei ihan uutuus.

andor sanoi:
Ridskolan.

Minäkin annan ääneni tälle:thumbs:
Tuosta on myös jatko-osa olemassa.

SniffDaddy sanoi:
Fäbojäntan.

No voihan lollo! :lol2:
Tää on kyllä klassikko, mutta en tiedä onko kovin hyvää treeniä kuunteluihin.
:joulu3:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitoksia. Kyllä näistä varmasti on jo apua... Mutta lisää vaan hyviä jos on, ihan itse elokuvankin takia.

Joo, tuo Kolmas Aalto on ihan mainio pätkä, satuin juuri äsken katsomaan. Siinä tosin puhutaan mitä kieltä sattuu.
Ja tuo edellä mainittu Jägarna, hyvä sekin ja taitaa olla ruotsiksi suurin osa leffaa.

Manuel sanoi:
Kiitoksia. Kyllä näistä varmasti on jo apua... Mutta lisää vaan hyviä jos on, ihan itse elokuvankin takia.

Toinen tuli kanssa mieleen: Kahden kerroksen väkeä (Sånger från andra våningen). Todella asiallinen komedia, jos mustahko vähäeleinen tragikomiikka iskee. Viissiin vasta äskettäin ilmaantunut ainakin Filmtownien valikoimaan, siihen tienoille missä Rakkautta & Anarkiaa pätkät ja muut ei-Hollywood kama muutenkin on tyrkyllä.

MarsVolta sanoi:
(Eikös toi Pusher ole tanskalainen?)
On se ja Tanskassa vuoden asuneena voin sanoa että sillä EI kannata treenata ruotsinkuunteluun. :D

Hyvä leffa muuten.

EDIT: Ridskolan on ihan sopivaa kamaa tuohon treeniin - aihepiiri kiinnostaa varmasti ja ne vähät puheet puhutaan siistillä kielellä. ;)

Henkivartijat (Livvakterna) on aika tiukka jännäri. Myöskin Hamilton on ihan kovaa kamaa ja siinä "oppii" myös venäjää ja englantia ruotsin lisäksi. Tosin se vhs-versio, mikä yleensä vuokraamoista löytyy, on todella pahasti saksittu. Pari vuotta sitten Hamiltonista tuli Suomessa pidennetty versio TV-sarjana ja siitä kyllä huomaa, että Ruotsissa saadaan aikaan hyviä toimintaelokuviakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom