Ruokavalio PELKÄN aerobisen ohella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja user0917
  • Aloitettu Aloitettu
Dippi sanoi:
Vähän off-topic, mutta kysynpä tätä ihan tällaisena ajatuskokeena: mitä sitten vaikka lihat lähtevät?
Jokaisen oma valintahan se on miten haluaa dieetata ja lihojaan säilyttää tai ei. Omalta kantilta vaan kommentoin, itseäni vähien lihojen menettäminen salittomalla dieetillä harmittaisi paljon.

Lihasmuistikin toimii eri lailla eri ihmisillä. Yleisesti tunnutaan mieltävän että menetetyt lihat/voimat pystyy keräämään takaisin (ja enemmän) ajassa joka on puolet tauon pituudesta. Eli vaikka 1 vuoden tauon jälkeen 6 kk treenattuasi olisit samassa tai paremmassa kunnossa. Mutta on niitäkin jotka saavat treenata sen vuoden täyteen ja yli ennenkuin ovat vanhoissa saavutuksissa. Riippuu ihmisestä, kokeilemalla selviää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No sehän tässä onki hauskaa, ku katoin ton kalorilaskurin mukaan ni ilman treeniä kulutan n. 2100 kaloria/vrk, ja laskin nyt treenimääräksi raskasta treeniä 60min, vaikka sparria ei olekkaan yleensä ku se 30min, mutta tekniikkaa ja lämmittelyä on se tunti ennen myös. Sillon se ilmotti vajaat 3000 kaloria... Siis herran jumala! Enhän mä ikinä jaksa semmosia määriä syödä! Laskin mitä mä nyt syön näin normaalisti, ja jäin johonki 1700 kaloriin... :eek:
Ehhe, sähän syöt milteen vähemmän, kuin minä. :D

Hmm, mitens olis joku prodevalmiste lisäksi? Niitä on myös sellaisiakin valmiita miksauksia lasipulloissa, joissa kalorit huitelee jossain ~500 kcal hujakoilla. Jos ei jaksa syödä tarpeeksi energiaa, niin juomilla saa kätevästi lisäkaloreita. :rolleyes:

Kl0ppi;
kiva, jos liikkeet kelpasi. :) Oletko käynyt alakarppaajien (www.alakarppi.net) sivuilla? Sieltä voisi löytyä sinullekin passeleita, vähänhiilarisia, ruokavaliovinkkejä.

Ehhe, sähän syöt milteen vähemmän, kuin minä. :D

Hmm, mitens olis joku prodevalmiste lisäksi? Niitä on myös sellaisiakin valmiita miksauksia lasipulloissa, joissa kalorit huitelee jossain ~500 kcal hujakoilla. Jos ei jaksa syödä tarpeeksi energiaa, niin juomilla saa kätevästi lisäkaloreita. :rolleyes:

Kl0ppi;
kiva, jos liikkeet kelpasi. :) Oletko käynyt alakarppaajien (www.alakarppi.net) sivuilla? Sieltä voisi löytyä sinullekin passeleita, vähänhiilarisia, ruokavaliovinkkejä.

No perkele :lol2: Pakko käydä kaupassa hakemassa kaloreita ku ei jaksa syödä... On kyllä aikoja eletty :) No mä nyt kokeilen vetää alkuun ihan normaali safkalla ja vähä ylimääräsellä palautusjuomalla (tai no, ylimäärästä pulverii) ja katotaan mitä tapahtuu. Jos mies turpoo ni saa vissiin keksiä jotaan muuta :) Ei vaan käsitä miten paljon pitäisi muka oikeesti syödä vaikka on tämmönen rääpäle ku minä...

Niin elikkä aloitan n.5 kk mittaisen laihdutuskuurin, jossa suurinpiirtein pelkkää aerobista kuntoilun osalta.Vatsalihasharjoitukset kuitenkin kuuluvat mukaan. Pitäisi saada hyvä aerobisen kanssa sopiva vähärasvainen ruokavalio, kaikki ideat / ohjelmat tervetulleita.

Anteeksi jos tällaiseenkin löytyy jo thread,mutta vaikka kuinka etsin en löytänyt. Kiitoksia etukäteen vastanneille! Kyseessä siis 17vuotias 177cm 90kg poika jolta pitäisi saada rasvat pois, lihaksia on.

Jos et muuta lihaskunnon tapaista tee, niin lisää tuohon vatsoihin selkä. Täti Bandiitin kultainen neuvo, sillä runsas aerobinen ei auta pitämään palikoita kasassa ja saattaa esim. juoksu pistää kipuilemaankin... Ja venyttele!

No hyvä että kerroit Täti Bandiitti :) Pikkupapu neuvoi minua tekemään maastavetoa ja leukoja eli kyllä se selkäkin siinä tulee tehtyä

Viikko laihdutuskuuria takana, ja kuten pitikin, kilo lähti viikossa. Aloituspaino oli liioiteltu tuossa ekassa viestissä, se olikin 87,5kg, nyt 86,5kg :) Päivitän viikon välein tilannetta, kiinnosti muita tai ei, itse ainakin muistan paremmin jos kirjaan tänne vähän kuulumisia :)

no totta puhuen noita kaloreita ei kyllä tule laskettua Quiz. Päivän ateriointi menee kuitenkin seuraavasti : Aamupala: Rahka+mehukeitto, leipää. 1.ruoka : arkisin mitä nyt koulussa sattuu oleen tarjolla. Sitten välipalaksi jotain hetelmää, ja salille. salilta tullessa Kanaa ja riisiä. ennen iltapalaa jotain hetelmiä ja sitten iltapalalla jälleen rahkaa+mehukeittoa.

Olishan tuosta helppo laskea omien ruokien kalorit mutten yhtään tiedä kouluruoan kaloreista.

Treeniin olen kyllä lisännyt tuon 60min crosstrainerin lisäksi satunnaisina päivinä Ojentajat, vatsat , selkä, pohkeet.

Toisaalta se kaloreiden laskeminen ei välttis ole mikään ihan pakko, jos kerta meneillään olevalla tyylillä homma toimii (paino putoaa): silloin voi päätellä olevan oikeilla raiteilla.

Lisäksi painon putoaminen voi alussa olla haipakkaampaa, kuin mitä se jatkossa tulee olemaan. Esim. jatkossa paino saattaa (samalla kaavalla mentäessä) pudotakin 'vain' noin puoli kiloa viikossa, tahdin yhä hidastuessa. Mutta olennaista on, ettei luovuta kesken kaiken, vaan on kärsivällinen ja pääsee pitemmän päälle tavoitteeseensa.

kuitenkin, jos kaikki syöty kama on taulukossa nenän edessä, josta näkyy kaikkien sisältämät rasvat, proteiinit ja hiilihydraatit, niin silloin vasta oikeasti näkee, mitä sitä oikein tulee syötyä. jos meikäläinen syö miten huvittaa, niin hiilihydraattien osuus nousee korkeaksi ja rasvan osuus jää turhan pieneksi. jos jätän viljatuotteet pois, niin kalorit laskee todella paljon. kaikenlaisia hedelmiä ja marjoja sekä maitotuotteita voi tosiaan mässyttää melkoisia määriä. tällöin tulee kylläinen olo ja kalorit jää silti alhaisiksi. mutta auta armias, kun meikäläinen rupeaa syömään jotain leipää...

Vähän off-topic, mutta kysynpä tätä ihan tällaisena ajatuskokeena: mitä sitten vaikka lihat lähtevät? Jos ne on hankittu, niin eikö lihasmuistin pitäisi auttaa niiden saamisessa takaisin? Eli vaikka dietin lopussa olet menettänyt lihasmassaa, sen palauttamiseen ei mene niin pitkään kun sen alkuperäiseen rakentamisprosessiin ja loppupelissä, kun harkitset taas uutta diettiä, olet netonnut lisää lihasmassaa lähtötilanteeseen nähden. Vai yliarvionko tässä lihasmuistin vaikutuksen?

En siis ole eri mieltä kanssasi asiasta. Tämä kiinnostaa vain ajatuksena.

Itse aloitin taas dietin ja pitäisi tiputtaa se tavallinen n. 7 kg pois. Edellisellä kahdella kerralla kun poltin tuon määrän läskiä, kävin salilla, mutta se pikemminkin vain söi motivaatiota: treeni ei kulje negatiivisilla kaloreilla ja vituttaa rehkiä, kun tietää, ettei siitä treenistä nettoa oikein mitään. Ennemmin riehuisi sitten kun on taas enemmän energiaa.

Lihasmuistilla tarkoitetaan voimatuloksien saamista takaisin tauon jälkeen. Hermotus on suuressa osassa siinä. Lihaksen kasvatukseen se ei päde aivan samalla tavalla.

kuitenkin, jos kaikki syöty kama on taulukossa nenän edessä, josta näkyy kaikkien sisältämät rasvat, proteiinit ja hiilihydraatit, niin silloin vasta oikeasti näkee, mitä sitä oikein tulee syötyä. jos meikäläinen syö miten huvittaa, niin hiilihydraattien osuus nousee korkeaksi ja rasvan osuus jää turhan pieneksi. jos jätän viljatuotteet pois, niin kalorit laskee todella paljon.
Näin se kyllä on. Itselläni oli yhteen aikaan kanssa kaikki ylhäällä, mitä ikinä tuli suuhun pantua, jopa purkkapaloja myöten (kun vielä oli aloitteleva kaiken kaloreiden laskemisen ja ravintotiedon keruun suhteen). :rolleyes:

Sitten sitä oppi jotenkin löytämään ne omat tuotteensa ja ruokansa, joihin tykästyi ja jotka ottivat jäädäkseen; nykyään syön hyvin pitkälti samoja asioita, iltapala vaihtelee eniten (vaihdellen lihaa, kanaa, kalaa, kasviksia ja hedelmiä), mutta kaikki ruoat punnitaan, niin on helpompi arvioida tilanne.

Kalorit pysyvät kutakuinkin aina samoina päivästä toiseen, sen vaan jotenkin osaa arvioida (ei ehkä niin tarkkaan kuin ennen, mutta onneksi ei ole tarviskaan, kun tämä kaikki on lähinnä elintapa, ei mikään tiukantiukka bodykilpailutavoite mielessäni...vielä :evil: ), että paljonko missäkin on energiaa. Enää en vilkuile taulukoita tai fineliä, ellei tule jokin "uusi" ruoka ruokavalioon (viidessä-kuudessa vuodessa alkaa jo muistaa lukuja kummasti ulkoa...yllättävää sekin mun matikan taidoillani).

mutta auta armias, kun meikäläinen rupeaa syömään jotain leipää...
:lol2: Mä en tavallisesti syö leipää ollenkaan, mutta tässä yksi päivä löysin alesta Vaasan Iso M -paahtoleipäpussin (0,66€, ooo :D ...pakkohan se oli ostaa :jahas: ), kun olisi mennyt seuraavana päivänä parasta ennen päiväys umpeen. No niin, se tuhoutui melkoisen nopeaan. Leipä kuin pullaa. :kuola:

2 viikkoa kulunut, tämä viikko meni puoliksi flunssan merkeissä joka iski keskiviikkona, enkä senkoommin ole päässyt salillekaan. paino tänäaamuna kuitenkin 86kg. Salille jälleen sunnuntaina tai maanantaina

Suositut

Back
Ylös Bottom