Ruokavaaka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jesperi
  • Aloitettu Aloitettu
Mistä saa ostettua ruokavaa'an? Vai millä jengi sitä ruokaa mittalailee? :O
Tosta prismasta kattonu mut en ainakaa viimeks nähny, en tiedä sitten olinko vaan liian sokea

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistä saa ostettua ruokavaa'an? Vai millä jengi sitä ruokaa mittalailee? :O
Tosta prismasta kattonu mut en ainakaa viimeks nähny, en tiedä sitten olinko vaan liian sokea

Itse ostin Prismasta salter merkkisen vaa'an. Maksoi musitaakseni noin 30e ja on hyvä. Nopea,tarkka, 15 vuoden takuu ja ulkonäkö on riittävän hieno. Löytyi samasta hyllystä muun keittö roinan kanssa.

Ikeasta kans löytyy, 20-30 e oli hintaa vaa'alla. Ihan olen ollut ainakin itse tyytyväinen, ei ole ollut mitään valitettavaa muutaman kuukauden aikana.

Omani hain Lidlistä joskus. Hyvin on pelannu tähän asti ja dieettikin onnistu, eli tuskin sairaasti näyttää pieleen. Hintaa tais olla alta 20e.

Tokmannilta ostettu Avec -merkkinen vaaka ollu käytössä jo jonkin tovin. Maksoi 19,90€ ja mun tarpeisiin vallan mainio vehje.

Kodin terrasta kävin 2 viikkoa sitten hakemassa. Hinta oli 17€ tarkka ja ennenkaikkea todella hienon näköinen, kelpaa pitää jatkuvasti esillä eikä tarvi mihinkään kaappiin piilotella.

Keittiövaaka Jamie Oliver, Prismasta. Ei ton parempaa keittiöön ole. Analyysivaa'at on sitten erikseen ja eri hommiin :D

Kun ostat vaakaa, kannattaa huomioida missä kohtaa näyttö on. Ettei se lukema jää lautasen alle, kun annostelee ruokaa. Se voi olla pitemmän päälle vittumaista.

Nostellaanpas vanhaa ketjua.
Sattuuko jollakulla olemaan kokemuksia Gigantin Wilfa merkkisestä keittiövaa'asta?

Tosta ei ole mutta Gigantista tuli keväällä hommattua musta OBH Nordican vaaka mitä siellä ei nyt enää näytä myynnissä olevankaan. Hinta oli samaa luokkaa. Se on ainakin toiminut hyvin ja on ihan jokapäiväisessä käytössä.

Täytyypä siinä tapauksessa käydä sitten pikemmiten hakemassa tollainen tämän iänikuisen jousivaa'an tilalle :)

Vähä topikkii liittye, itse sain taannoin keittiö vaa'a synttärilahjaks, ni ihmettelen vaan et jaksaako kukaan punnita kaiken minkä valmistaa ja laskea kalorit niist jos tekee esim lämpimän aterian johon tulee ties mitä. xD Ja miten porukka voi tietää täsmälleen kuinka paljon kaloreit tarvii, eiks se oo ihan päiväkohtaistakin et joskus voi mennä 3000 ja joskus vaiks 5000? Itse periaattees punnitsen vaa'al vaan lihan etten syö yli 25 grammaa proteiinii yhdel aterial :D

Itse ostin intin jälkeen uuden vaa'an, kun vanha alkoi olemaan vuodelta -05 ja vähän temppuili lukemien kanssa. Käväsin Prismassa ja matkaan tarttui silloin 2,5 vuotta sitten tälläinen vekotin. Sain jostain kumman syystä tuohon 15 vuoden takuun, en tiiä miten sen keplottelin, mutta muistaakseni valmistaja lupasi 15 vuoden takuun ja oon mm. keplutellut uudet paristot tohon takuuseen (älkää kysykö miten onnistuin :D). Hyvä, toimiva ja kätevä peli. Ainut miinus, että on vähän kalliimpi kuin perus vaaka, mutta luotettava kuin mikä. Sanontahan visii menee, että köyhän ei kannata halpaa ostaa.

Kesä (2017) dietin alettua ja vanhan vaakan sanoessa sopimuksensa irti nostetaanpa sen verran vanhaa aihetta, että sattuisiko joku tietämään hyvää ruokavaakaa?
Vaatimuksia olisi taaksepäin mittaus, eli kun taaraa ja ottaa tavaraa vaa'alta pois niin se näyttää miinusmerkkistä lukua. Yksi Salterin (joku Aquatronic tms.) näytti pelkkää viivaa. Sekä Vähintään minuutin autokatkaisu, mielummin kahden minuutin. Yksi ebaystä tilattu vaaka sammuu 30 sekunnin jälkeen ja ehtii aina sammumaan punnituksen ollessa kesken. Ei kehtaisi enää kolmatta vaakaa heittää roskiin.

Kesä (2017) dietin alettua ja vanhan vaakan sanoessa sopimuksensa irti nostetaanpa sen verran vanhaa aihetta, että sattuisiko joku tietämään hyvää ruokavaakaa?
Vaatimuksia olisi taaksepäin mittaus, eli kun taaraa ja ottaa tavaraa vaa'alta pois niin se näyttää miinusmerkkistä lukua. Yksi Salterin (joku Aquatronic tms.) näytti pelkkää viivaa. Sekä Vähintään minuutin autokatkaisu, mielummin kahden minuutin. Yksi ebaystä tilattu vaaka sammuu 30 sekunnin jälkeen ja ehtii aina sammumaan punnituksen ollessa kesken. Ei kehtaisi enää kolmatta vaakaa heittää roskiin.

Itse olen omani ostanut Tokmannilta ja ihan hyvin pelittää. Ainakin tuo oma vaakani täyttää kaikki nuo vaatimukset, hintaa on ollut varmaan 10-20 euroa... Mikäli tuo ei ole liian kova hinta mielestäsi, kannattaa suunnata Tokmannille, Prismaan / vastaavaan kauppaan. Kyllähän noita löytyy vaikka gigantista, mutta hinta taitaa olla melko kova. Alla kuva omasta, ei taida kyllä löytyä mistään ellei kaupan hyllyssä satu olemaan.

Prego P8029

i18748304w800h465.jpg

Clas Ohlsonilta löytyy 14,99e ihan toimiva ruokavaaka. Kävin sellaisen itsekin eilen hakemassa edesmenneen vaa'an tilalle.

Ajattelin sitten, että ainakin rahalla sais kunnon vaa´an ja tilasin Soehnlen Page Evolutionin. 4 minuutin autokatkaisu ilman kuormaa ja kuorman kanssa 8 minuuttia.
No väärin ajattelin. Pitkä aikakatkaisu on kyllä hyvä, mutta vaaka näyttää aivan mitä sattuu. Ensimmäinen tarkastus kaupasta ostetulla n.1,1 kg:n hedelmäpussilla osoitti vaa´an näyttävän mitä haluaa, useiden kymmenien grammojen heittoja samalla painolla eri mittauksissa. Taarauksen jälkeen tilanne vain pahenee virheen lähennellessä jo sataa grammaa suuntaan tai toiseen. Taarauksen jälkeen luku lähtee liukumaan ylös tai alas itsestään. Eli kolmas vaaka jo vituralleen.

Mutta täytyy antaa kitchentime.fi:lle pisteet asian hoidosta. Heti ensimmäiseen reklamaatioon tuli vuorokauden sisällä pahoitteluineen vastaus, jossa kysyttiin haluanko rahat takaisin vai korvaavan tuotteen.

Clas Ohlsonilta löytyy 14,99e ihan toimiva ruokavaaka. Kävin sellaisen itsekin eilen hakemassa edesmenneen vaa'an tilalle.

Voitko tarkastaa, miten pitkä toi auto-off aika tossa vaakassa on?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom