Ruokapulma lomareissulla..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Siru
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Komppaan! :thumbs: Ruoka Knossoksessa on taivaallista. :kuola: :haart:

Myös Helsingin sisar-Knossos on loistava!

Palasin alkuviikosta Roomasta. Kulinaristi kun olen, olin jo etukäteen päättänyt että kyseessä on nimenomaan ruokamatka. Söin siis antaumuksella jumalaisia pizzoja, pastoja, tuoreita leipiä ja jäätelöitä, vaikka normiruokavalioni onkin vähähiilarinen. Oli se sen arvoista (ennalta-arvattavista vatsakivuista huolimatta), sillä Suomesta ei ikinä mistään saa niin hyviä noita edellämainittuja juttuja, että täällä ei tuota tuskaa olla ilman (paitsi jäätelöä ilman en ole kotonakaan :rolleyes: ). Hiilarimättöjen joukkoon mahtui myös erinäisiä mereneläviä ja tietenkin prosciuttoa. Oma periaatteeni on siis, että matkalla ei pidä tuntea huonoa omaatuntoa syömisistään, sillä hyvä ruoka on oleellinen osa lomatunnelmaa. Eri asia on sitten pitemmät matkat...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jostain syystä selvisin edellisestä Ranskan matkasta aivan ilman lisäkiloja. Perusruoka Ranskassa on mielestäni varsin terveellistä, monipuolisia kasviksia kauden mukaan, lihaa, kalaa ja muita mereneläviä monipuolisesti, rasvaisia juustoja ja kastikkeita toki, mutta niillä ei mässäillä -ylipäätään annoskoot ovat kohtuullisia, joku saattaisi pitää jopa pieninä... En ole paha patongin perään, mutta kyllä pari suklaapullaa ja yksi mille feuille taisi mennä...

Jos vähähiilarisella on niin kreikka on OIVA maa vierailla..

LIHAALIHAALIHAA.. tomaattia, paprikaa, munakoisoa jne.. ja oliiviöljyä.. passaa ainakin mulle.. jättää vaan mm. leivät ja frittiruuat syömättä..

Vähärasvaisesti jos syö niin vaikeemmaksi meneekin jo.. kaikki lilluu öliiviöljyssä vihanneksista ja kaloista lähtien.. (nam) Salaatteja on kyllä toki paljon ja niihin (yleensä) saa itse annostella öljyt.. Voi olla vaan suht puuduttavaa syödä pelkkää salaattia koko loma ;)

Omilla kokkailuilla kyllä saa tehtyä juuri mieleistään, mut itellä ainakin kreikassa oli MUST käydä joka ilta ulkona syömässä.. taivaallista ruokaa tuhtien kreikanmammojen kotikeittiöistä (olin saaristossa pienillä saarilla).

Syksyllä ainakin persikat (ja muutkin) oli aivan täydellisiä siellä.. en tienny ees että persikatkin voi olla hyviä ja mehukkaita kun suomessa ne on vähän mitä on.. Niitä vetelikin melkeen joka aamupalalla.. suosittelen..

Otan aina Ranskaan mennessä omat hiutaleet, protskut ja niin paljon tonnikalaa kuin jaksan kantaa. Olen jopa ottanut rahkaa sen verran että riittää seuraavaksi ilta- ja aamupalaksi (ei se reissussa paljoa rähjäänny :D). Jos laukussa on tilaa niin täytän sen pähkinöillä ja hedelmillä vaikka niitä kyllä saa sieltäkin. Paitsi maapähkinöitä.

Kaikille Ranskaan matkaaville vinkkinä sellainen että kun mietitte mitä protskupitoista voisitte ostaa kaupasta, niin ostakaa sellaista kuin fromage blanc. Se on käytännössä samaa kamaa kuin rahka ja sitä saa myös rasvattomana versiona. En nyt just muista paljonko siinä on protsua per 100g, mutta ihan mukavasti muistaakseni (ja niissäkin oli eroja..). Ei siis tarvii raahata omia rahkoja mukana ;)

Ranskasta/Pariisista löytyy myös tonnikalaa, kaurahiutaleita, tummaa leipää (realin tapaista), kuitunäkkäriä, kanaa jne. joten siellä pärjää ihan hyvin kaupasta saatavilla tuotteilla :) Ainoa mitä itse kaipasin (btw olin vaihdossa Pariisissa 8,5kk) oli raejuusto..

Joku kyseli Pariisin kuntosaleista ja yliopistoliikunnasta. Itse kirjauduin yliopiston punttikselle, mutta en sitten käynyt siellä kertaakaan.. :jahas: Yliopistolle oli "kotoa" matkaa n. 45min joten teki mieli löytää sali lähempää ja muutenkin yliopiston salille olisi päässyt vain pari kertaa viikossa. Pariisissa tosiaan kuntosalit on KALLIITA ja niitä on todella monen tasoisia, mutta kuitenkin onneksi kohtuu tiheässä, joten vertailun ja kiertelyn jälkeen löysin oman salini, jossa puolen vuoden jäsenyys maksoi 380euroa (ja se todellakin oli halvimmasta päästä) ja siinä oli vielä pariskunta-alennus jota poikaystävän kanssa pyysimme ;) No tuo sali olikin sitten aivan ihana :haart: Todella mukava henkilökunta, ystävällinen tunnelma jne. Joten voin suositella lämpimästi! Ja varmasti voittaa club medgymin kaltaiset persoonattomat ylihinnoitellut ketjut.. mutta tietysti riippuu missäpäin kaupunkia asuu ja mikä on oman ympäristön kuntosalitarjonta. Itselläni oli se kriteeri, että kuntosalin pitää ehdottomasti olla kävelymatkan päässä, olisin hajonnut jos olisin joutunut hinkkaamaan metrolla salille ja takaisin.. :jahas:

Oih nyt tuli ihan ikävä Pariisin kun näitä muistelin.. :haart:

edit: Niin ja kertalippujakin kuntosaleille saa, mutta se on sitten vähintään noin 20euroa/kerta!

KIITOS, adora, vastauksesta! Haluaisin kysyä vielä, että onko ne yliopiston punttisalit kaikkien yliopistojen "yhteisiä" vai onko jokaisella omansa? Sijaitseeko ne yleensä opetustilojen lähistöllä? Onko siellä myös jotain ohjattuja tunteja tms.? Miten niin sinne pääsi vain muutaman kerran viikossa?!:eek:

Tosiaan, täytyy kierrellä lähialueilla (mullakin koulu ihan eri suunnassa kuin kämppä...) ja kysellä tarjouksia myös yksityisiltä. Toisaalta nykyäänkin joudun matkustamaan useamman kymmentä minuutteja salille, eli miksen siis siellä... hinta on kuitenkin mulle aika oleellinen tekijä.

Kiitän! :haart:

KIITOS, adora, vastauksesta! Haluaisin kysyä vielä, että onko ne yliopiston punttisalit kaikkien yliopistojen "yhteisiä" vai onko jokaisella omansa? Sijaitseeko ne yleensä opetustilojen lähistöllä? Onko siellä myös jotain ohjattuja tunteja tms.? Miten niin sinne pääsi vain muutaman kerran viikossa?!:eek:

Tosiaan, täytyy kierrellä lähialueilla (mullakin koulu ihan eri suunnassa kuin kämppä...) ja kysellä tarjouksia myös yksityisiltä. Toisaalta nykyäänkin joudun matkustamaan useamman kymmentä minuutteja salille, eli miksen siis siellä... hinta on kuitenkin mulle aika oleellinen tekijä.

Kiitän! :haart:

Kiva että vastauksesta oli apua :)

Niin meidän yliopistolla oli ainakin oma kuntosali.. mutta sitten on tosiaan vissiin noi CROUSin kuntosalit erikseen, jotka on sitten avoinna kaikille opiskelijoille. Niin oon ainakin ymmärtänyt. Tuolla meidän yliopistossa se kuntosali olisi ollut yliopiston alakerrassa, eli siis ihan campusalueella. Tuolla yliopistolla (joka oli muuten Paris 8) oli yliopistoliikunnat järjestetty silleen että niihin kaikkiin piti ilmoittautua lukuvuoden alussa ja esimerkiksi just kuntosalin kohdalla pysty valitsemaan kaksi eri aikaa jolloin halusi siellä käydä. Vähän outo systeemi tosiaan.. kuntosali ei siis ollut auki pitkin päivää vaan vain tiettyinä aikoina. Hyvä puoli tossa yliopiston kuntosalissa olisi ollut se, että se ei maksanut mitään.. Niin ja tuolla meidän yliopistolla olisi ollut myös jotain ohjattuja tunteja myös, mutta tiedä sitten minkä tasoisia ne olisi olleet.. siellä yksityisellä kuntosalilla missä kävin oli myös ohjattuja jumppia ja pumppia, mutta jotenkin ne ei houkutelleet, koska tuntu että niissä oli niin paljon löysempi meno kun mihin olin tottunut suomessa.. :rolleyes:

Missäpäin Pariisia muuten aiot asustella? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn :)

Zone-sarja -42%
No, jos se oli ilmainen sali, niin se on toki vähän eri asia. Sellainen olisi kätevä, voisi käydä pääsääntöisesti kalliimmalla salilla ja vaihtelun vuoksi joskus sillä toisella.:david:

Noi ohjatut tunnit kyllä kiinnostaisi... Mutta Suomessakin meno tuntuu välillä liian löysältä. Olen etsiskellyt tietoa CROUSin tarjonnasta, mutta kovin on netti-info ympäripyöreää, aina on vain puhelinnro mistä voi kysellä lisätietoja. En taida sentään ruveta soittelemaan Ranskaan...:jahas:

Missäpäin Pariisia muuten aiot asustella? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn

Näillä näkymin 10ème arrondissement... Vaikka vuokrasopimustakaan ei ole ihan vielä solmittu. Aloitan järjestelyt tietysti tärkeimmästä, eli treenimestojen tsekkailusta. :rolleyes:

Jatkanpa nyt tähän threadiin kun viistää niin läheltä omaa aihetta. Eli tän viikon perjantaina on taas lähtö pariksi viikoksi anoppilaan italialaisen mamman hoiviin, ja samalla pieni kiristely menossa. Mä en oikein oo vielä päättäny että kehtaanko ottaa omat protskut mukaan, ja sitte mietin että vois siellä ostaa ja keitellä omat kananmunat ja leivät ym. Toisaalta en haluais loukata anopin vieraanvaraisuutta, mutta kun italialainen keittiö koostuu lähinnä siitä pastasta, pitsasta, oliiviöljystä, suklaacroissanteista ym. Eli en tiedä kehtaanko syödä omia eväitäni toisten nurkissa, koska vaikka oma avo kyllä on jo oppinut mun syömistapani niin onhan se epäkohteliasta kieltäytyä anopin ruuista... Ja mulla ei oo sitä fiilistä että pitäis päästä herkuttelemaan kun kerran pääsee Italiaan, kun siellä tulee käytyä aika usein, ja kotikokkikin vääntää suht hyvät italianherkut :)

Eli sekavasta viestistä poimittuna ongelma oli se että mitäs mä nyt sitten oikein teen tuon ruokailun suhteen, kun tosiaan haluaisin jatkaa kiristelyä myös reissulla...

Eli sekavasta viestistä poimittuna ongelma oli se että mitäs mä nyt sitten oikein teen tuon ruokailun suhteen, kun tosiaan haluaisin jatkaa kiristelyä myös reissulla...

Voitko pienentää annoskokoja? Syöt vaikka puolet vähemmän kun muut ja sitten välipaloiksi / jälkiruoiksi tmv kananmunia, protskujuomaa etc.

Herkuista ei tarvitse kokonaan kieltäytyä anoppilassa(kaan), syöt vain hyvin pieniä paloja. Vähemmän ihmiset kyselee, kun ottaa paperinohuen siivun täytekakkua kun jos ei ota ollenkaan. Ja ellet ole kisadieetillä, se pienenpieni kakunpala ei dieettiäsi tuhoa.

Protskujauhetta voit ottaa mukaan jos kehtaat, 1 kg heraa kestää reissun ajan. Piilota se anopilta. :rolleyes:

Grr...ruokapulmia kotosuomessa.....

Palasin juuri reilun viikon sukulaisturneelta. Miksi muut ihmiset ei "koskaan syö mitään ennen iltaa" näin kesäisin kun on niin kuumakin. Kädessä kuitenkin on kokoajan grillimakkara ja toisessa keskariputeli. Pullakahvit pannaan pöhisemään kolmen tunnin välein, sipsi- ja karkkivadit notkuvat ja pahimpaan nälkään voi aina ottaa kourallisen suolapählinöitä tai lihapasteijan. Niin, ja siiderihän "siirtää nälkää" niin kivasti. Kun nälkä meinaa sumentaa tajunnan ja auringon eikä lomarengasta enää haluaisi viikon jälkeen munkkirinkilöillä kasvattaaa ja tiedustelee vienosti että joskohan lounasta laitettaisiin saa tyrisyneen vastaanoton. "Voi, eihän me koskaan syödä ennen kuin vasta illalla. Ja kyllä se kerran päivässä syönti pitää riittää, muuten rupeaa lihomaan. Miten sä olet koko ajan nälkäinen?" Niin, ja tämä kerrotaan vakavalla naamalla munkki kourassa maha polvia viistäen. Apua!:curs:
Mitä voi tehdä jos ei halua loukata ketään eikä kummempaa härdelliä, muttei haluaisi vetää 10 lisäkiloa viikossa vain siksi että haluaa tavata sukulaisiaan?
Valivali! Olisi varmaan pitänyt avautua vitutus-threadiin;) Mutta jopas helpotti!!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voitko pienentää annoskokoja? Syöt vaikka puolet vähemmän kun muut ja sitten välipaloiksi / jälkiruoiksi tmv kananmunia, protskujuomaa etc.

Kiitti Mäyris, toihan oli hyvä idea! Eli syödään vähän näön vuoksi ruokapöydässä ja vedetään "jälkkärit" päälle. Tuskin se perhe erottaa protskudrinkkiä pirtelöstä :)

Huomenna lähtö, jee! Meinaan käydä reissulla vähän tutustumassa Italian salitarjontaankin, ja aamulenkit tulee varmaan myös tehtyä. Tosin ne aamulenkit tehdään siinä ennen kello 7-8 aamulla, sen jälkeen lämpö nousee yli 30 asteen ja mä saan migreenin :(

Mutta ihanaa lähteä, kyllä tässä jo lomaa tarviikin kun talvet opiskelee ja kesät istuu toimistotöissä ilman virallisia kesälomia. Kaks viikkoa Italiassa auttaa kummasti :D

Edit:
Katotaan muuten futiksen MM kultafinaali sunnuntaina Italiassa futishullun avon+sen kavereiden kanssa, Italia vs. Ranska... huhhuh!

Viimeksi muokattu:
Grr...ruokapulmia kotosuomessa.....

Palasin juuri reilun viikon sukulaisturneelta. Miksi muut ihmiset ei "koskaan syö mitään ennen iltaa" näin kesäisin kun on niin kuumakin. Kädessä kuitenkin on kokoajan grillimakkara ja toisessa keskariputeli. Pullakahvit pannaan pöhisemään kolmen tunnin välein, sipsi- ja karkkivadit notkuvat ja pahimpaan nälkään voi aina ottaa kourallisen suolapählinöitä tai lihapasteijan. Niin, ja siiderihän "siirtää nälkää" niin kivasti. Kun nälkä meinaa sumentaa tajunnan ja auringon eikä lomarengasta enää haluaisi viikon jälkeen munkkirinkilöillä kasvattaaa ja tiedustelee vienosti että joskohan lounasta laitettaisiin saa tyrisyneen vastaanoton. "Voi, eihän me koskaan syödä ennen kuin vasta illalla. Ja kyllä se kerran päivässä syönti pitää riittää, muuten rupeaa lihomaan. Miten sä olet koko ajan nälkäinen?" Niin, ja tämä kerrotaan vakavalla naamalla munkki kourassa maha polvia viistäen. Apua!:curs:
Mitä voi tehdä jos ei halua loukata ketään eikä kummempaa härdelliä, muttei haluaisi vetää 10 lisäkiloa viikossa vain siksi että haluaa tavata sukulaisiaan?
Valivali! Olisi varmaan pitänyt avautua vitutus-threadiin;) Mutta jopas helpotti!!!

Siis niinpä!!!:D Tätä saa kuulla usein ihmisten suusta "voivoi, en oo tänään syönyt yhtään mitään..." mutta tosiasia on se, että sitä on vedetty oikeesti "ihan huomaamatta" kaikkea pintä hiukopalaa, karkkia, sipsiä ja huoltsikallakin tule vetästyy yks hodari puoli huolimattomasti...mutta silti ei oo muka syöty yhtään mitään! Eli joo, monet tyypit vetää napa paukkuen kaikkee pikku snäcksii ja sitten kun oot näiden ihmisten seurassa ja et ite haluu syödä noita "välipaloja" vaan jotain kunnon ruokaa, niin muut ihmettelee että mites sulla on nälkä ku ei meillä muillakaan ole ja ei oo syöty yhtään "mitään":rolleyes:

Latest posts

Back
Ylös Bottom