Ruokapulma lomareissulla..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Siru
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moikka tytsyt? Mitenkäs ootte selvinnu lomareissuista lämpimään noin ruokailujen puolesta? Mulla on lähtö Kreikan lämpöön tossa perjantaina ja kovasti olen miettiny millä selvitä suht kunnialla ruokailuista. En tietenkään aio ihan liikaa stressata, onhan tää sentään mun ja mun :haart: hemmotteluloma, mutta ei ois kiva tulla takasin ihan turvoksissa. Ajattelin ottaa mukaan paketin näkkäriä ja aamuksi annospuuropusseja... Tyhmää? Tiedettävästikään sieltä ei saa kun valkoista leipää.. Mutta mun pelastukseksi varmaankin koituu sitte ihanat salaatit ja hedelmät... Lämpö kyllä osaltaan varmasti helpottaa tätä mun pulmaani-> ei maistu/ houkuttele herkut ihan samalla tavalla.:rolleyes:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Yleensä mistäpäin maailmaa tahansa löytyypi myös terveellisiä ruokavaihtoehtoja kuten jonkinlaista tummaa leipää, tonnikalaa/kalaa/kalkkunaa jne., joten paikan päällä vaan ruokakauppaa shoppailemaan ja soveltamaan! Ja ihan hyvä idea ottaa myös kotoa mukaan esim.juuri noita annospuuroja, varsinkin jos pidempi reissu kyseessä. Tosin mielestäni on ihan hyvä välillä antaa lomaa itselleen terveellisestä ruokailustakin:D

En oo käyny Kreikassa mutta Espanjassa oon asunu pariin kertaan ja tummaa leipää löyty melkeen kaikista kaupoista. Se on semmosta saksalaista kestoleipää joka kestää vaikka kuinka kauan, mutta ihan hyvää. Toivottavasti löytyy Kreikastakin!
Puuropussi-idea on tosi hyvä. Aamullahan se ei ole niin tarkkaa vaikka söisitkin kullan kanssa vähän eri ruokaa.

Mä olen ollut pari kertaa reissussa kisadietilläkin, ja hyvin oon selvinnyt. Kahden viikon päästä olen lähdössä jälleen matkaan ja tutut kuviot rullaa sielläkin. Mä otan yleensä mukaan puurot, protskujauheet ja vitamiinit. Loput saa kaupasta. Kaikkea on löytynyt ja joissain paikoissa on miltei paremmat valikoimat kuin Suomessa. Ravintoloissa saa tilaamalla ihan diettimurkinaa jos sen linjan ottaa. Täytyy vaan tehdä hieman etukäteen selvitystä ravintolatarjonnasta....

Etelän kohteissa kannattaa ottaa huoneistohotelli ja tehdä ruuat itse. Se on tietysti oma vaivansa, mutta mitä kukin sitten lomalta haluaa. Mä olen todennut moneen kertaan että ne omat sapuskat on sittenkin parhaita ja terveellisimpiä . Toisaalta lomalla on ehkä kiva ottaa rennommin sen syömisen suhteen.
Helppoja diettiaterioita on puuro-protskukombo, hedelmät, leipä-kalkkuna, kanafile+salaattia jne...

Otan aina Ranskaan mennessä omat hiutaleet, protskut ja niin paljon tonnikalaa kuin jaksan kantaa. Olen jopa ottanut rahkaa sen verran että riittää seuraavaksi ilta- ja aamupalaksi (ei se reissussa paljoa rähjäänny :D). Jos laukussa on tilaa niin täytän sen pähkinöillä ja hedelmillä vaikka niitä kyllä saa sieltäkin. Paitsi maapähkinöitä.

Kreikassa on tsägällä paremmat ruokashoppailuolosuhteet, Ranska on siinä suhteessa ihan mahdoton paikka kun ne eivät tunnu vetävän naamaansa mitään muuta kuin niitä umpisokeroituja vanukkaitaan ja croissantteja, ja katsovat vielä vähän vinoon kun jollekin ei kelpaa :jahas:

(noei, löytyyhän sieltä kun oikein etsii)

What, Ranskahan on ihan paratiisi lihan, kasvisten ja hedelmien suhteen! Kauppahallit ovat mielettömiä ostospaikkoja...

No, aamiaisvalikoima on kyllä sitä croissant - pain au chocolat -linjaa...

Taidan elää siellä hieman rajoittunutta elämää, en ole koskaan nähnyt ainuttakaan kauppahallia. Kielitaidottomalle saattaisi olla mieleenpainuva kokemus? :evil:

"olen kielitaidoton uusavuton vätys ja raahaan siis selkä vääränä import tonnikalaa Suomesta" :P

Heh, minä osaan sanoa ranskaksi suunnilleen tervehdykset sekä "pain au chocolat" ja "cafe au lait"! Hyvin pärjää ranskalaisten kauppiaiden kanssa, kun ensiksi tervehtii iloisesti ranskaksi, sitten vähän levittelee käsiä ja alkaa osoitella, mitä haluaa :D.

Minulle on jäänyt lisäksi sellainen mielikuva, että Pariisissa nuo kauppahallit ovat ihan tavallisen kansan ostopaikkoja. Hinnat ovat varsin edullisia ja tosiaan valikoimat huikeat. Yhden aika hyvän listauksen löysin Pariisin markkinoista, nuo covered-versiot ovat siis halleja. Huomaa, että edes kaikki hallit eivät ole auki joka päivä.

Vaikka ei ruokaan liitykään, niin pakko sanoa, että Pariisin kirpputorit ovat nekin vierailun arvoisia (esim. Clignancourt)...

Aamupuuropussit on ihan hyvä idea, mutta...

Lupaan, ettet viikossa etkä edes kahdessa ehdi turvota muodottomaksi, vaikka söisitkin vähän normaalia epäterveellisemmin. Varsinkaan, jos rajoitat edes hieman jätskinsyöntiä etkä tilaa rasvaisinta mahdollista vaihtoehtoa ravintolassa. Itse olen ollut Kreikassa viimeksi neljä vuotta sitten enkä lihonut viikon aikana yhtään (nestettä kertyi vähän, mutta se lähti nopeasti pois). En ottanut mitään ihmeempiä eväitä mukaan, söin siellä mitä tarjottiin (jogurttia, pähkinää ja hunajaa aamupalaksi, salaatteja kuumalla kesähelteellä päivällä sekä illalla ravintolaruokaa runsaasti, jälkkäreineen ja viiniäkin taisi kulua). Enkä ole muutenkaan lihonut lomalla.

Lihon, kun olen telonut itseni pahasti ja joudun kulkemaan keppien kanssa kuukauden tai sitten massakaudella kun syön enemmän kuin gorilla. Viikossa tai kahdessa et voi lihoa (rasvassa) paria kiloa enempää ja silloinkin sinun täytyisi käytännössä syödä jatkuvasti törkeitä plussakaloreita.

Nauti, älä suotta mieti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Taidan elää siellä hieman rajoittunutta elämää, en ole koskaan nähnyt ainuttakaan kauppahallia. Kielitaidottomalle saattaisi olla mieleenpainuva kokemus? :evil:

Kyllä siellä pärjää, vaikkei kieltä taitaisikaan. Ite osaan sanoa ranskaksi Bonjour ja Merci bocu (miten nyt kirjoitetaankaan) ja pärjäsin -99 yhtä kieliummikkojen kavereiden kanssa reilut 3vkoa kierrellen ympäri Ranskan kaupunkeja ja maaseutua.

Ranskassa syö parhaiten (ja halviten) kiertelemällä juuri halleja, toreja ja pikkuputiikkeja.

Ja ravintoloissa on nannaa ruokaa.

Miusta tuntu et kreikassa jossa kävin keväällä ni voi ees syödä kovin huonosti! Jos ei ota lukuun sairaan hyvää saganakia,
paistettua juustoa :kuola:
Ja se kreikkalainen salaatti:) ,vaikka ne lorottaa sitä oliiviöljyä siihen sairaasti,kun en sitä ennen käyttäny mitää kastikkeita salaatissa ni oliiviöljyä tulee nyt laitettua.Siinä ei kumminkaan oo sellaista rasvan makuakaan.

Kyl siel pitää syödä,ite tykästyin sen maan ruokaan!

Ite kun olin Italiassa vähän aikaa sitten - tosin pikkukaupungissa hevonv---nperseessä - niin siellä ei kyllä saanut tummaa leipää mistään. Kyse oli sentään urheilijoista ja hotelliaamiaisesta mutta ei, pelkkää pullasämpylää ja croissanttia tarjosivat, ja pikkusen muroja, ei ees munaa saanu!! :) Eikä saanut kaupastakaan tummaa leipää. Yäh. Tosin kyllä miekii silti sanoisin että älä liikaa lomareissulla stressaa tuosta. Varsinkin kaikki kasvikset on varmaan siellä tuoreita ja herkkua! No, eihän ne puuropussit nyt hirveesti tosin paina, eikä se näkkärikään - ota mukaan vaan jos siltä tuntuu. Ja nauti lomasta!

PS. 'Merci bucu' kirjoitetaan 'merci beaucoup' vissii ;)

Aamupuuropussit on ihan hyvä idea, mutta... (...) Nauti, älä suotta mieti.

Näin juuri, ei mitään lisättävää Mäyriksen hyvää postiin. :thumbs:

Ja jep Venla, se on tosiaan "merci beaucoup". Oi, mikä kaiho iskikään heti Pariisiin, kun tämän ketjun luin... IHANA kaupunki, ja upea maa muutenkin! :haart:

Miusta tuntu et kreikassa jossa kävin keväällä ni voi ees syödä kovin huonosti! Jos ei ota lukuun sairaan hyvää saganakia,
paistettua juustoa :kuola:
Ja se kreikkalainen salaatti:) ,vaikka ne lorottaa sitä oliiviöljyä siihen sairaasti,kun en sitä ennen käyttäny mitää kastikkeita salaatissa ni oliiviöljyä tulee nyt laitettua.Siinä ei kumminkaan oo sellaista rasvan makuakaan.

Kyl siel pitää syödä,ite tykästyin sen maan ruokaan!

Tämän allekirjoitan täysin! Miksei Suomen kreikkalaisissa ravintoloissa osata tehdä edes "sinne päin" olevaa kreikkalaista ruokaa :(

Työnnetäänpä nyt tämä kysymys vaikka tähän väliin, koska en jaksa aloittaa uutta threadia moisen pikkuseikan takia ja tämä liittyykin nii-in paljon asiaan...:jahas:

Eli, onko kukaan treenannut Pariisin ”yliopistoliikunnassa” (josta tiettävästi vastaa CROUS)? Olen etsinyt tietoja netistä jne., mutta haluaisin kuulla myös kommentteja, mikäli täällä on joku kokeneempi. Olen lähdössä syksyllä siis Pariisiin vuodeksi, ja ahdistaa tämä epätietoisuus nuista treenausolosuhteista. Vuoden tauko ei todellakaan tule kysymykseen… Toinen vaihtoehto on yksityinen kuntokeskus, esim. Club Med Gymistä olen kuullut hyvää. Mutta vaikka halvin opiskelijatarjous olisi (minimiaika vuosi) 580€ / vuosi, eli 49€/ kk., niin kyllähän sille rahalle muutakin käyttöä olisi. Siellä tosin olisi sitten vaikka mitä himoliikkujalle... Kun taas yliopistoliikuntaa on luonnehdittu "vaatimattomaksi". Jos joku tietää jotakin em. asioista, olen mielettömän kiitollinen kaikesta infosta! :worship:

Ja kielen ei pitäisi olla mikään ongelma… Olen lukenut ranskaa n. 10 vuotta enemmän ja vähemmän aktiivisesti. ;) Ja Pariisi on myös mon :haart:

Zone-sarja -42%
Ja miten hyviä kalaruokia etelässä saakaan. Jo pelkästään niiden takia kannattaa matkustaa.

No niin, nyt alkaa tehdä mieli kokonaista pikkulohta voin ja salvianlehtien kanssa paistettuna. Tonnikalaa. Mustekalaa. Espadaa. Jotain sinttejä joista ei ottanut selvää...

Aikamoinen sattuma, just eilen hesarissa oli pieni juttu noista Pariisin toreista. Täytyy oikeasti tsekata kun sinne taas joudun. Olen tosiaan aina ihan kusessa safkaostoksilla (siis sillon kun en ollut vielä tarpeeksi ääliö raahatakseni puolta matkalaukullista safkaa sinne), kun valintamyymälöistä ei tuntunut löytyvän yhtään mitään syömäkelpoista. Tai tietenkin syömäkelpoista mutta todellinen ongelma kai on että siellä ollaan suurin osa ajasta tien päällä, ravitsemus siis vaatii siellä pientä kikkailua.

Käväistiin joskus muutama kilsa Sveitsin puolella ja siellä oli valikoima ihan eri maailmasta. Myyjäkin puhui englantia :haart:
Vaikka kommenttienne perusteella se pärjääminen näyttää riippuvan enemmän asenteesta kuin kielitaidosta. Toki voisin minäkin opetella jotain muutakin kuin pitkän listan alatyylisiä solvauksia, kun siellä kuitenkin tulee oltua kohtalaisen usein.

edit:

Andromeda: Ei hajuakaan siitä mistä kysyit (sori jos ehdit jo kuvitella niin). Mutta siis onko Pariisissa pelkästään himokalliita saleja? Ja mikäköhän siellä on yleensä käytäntö, pitääkö olla kymmenen vuoden jäsenyys tms? Olen yrittänyt kysellä josko pääsisi salille mutta saan aina vastaukseksi jotain tyyliin 'kallista Pariisissa, mene sen sijaan vaikka kävelylle' ja neuvot loppuvat siihen :rolleyes:

Tämän allekirjoitan täysin! Miksei Suomen kreikkalaisissa ravintoloissa osata tehdä edes "sinne päin" olevaa kreikkalaista ruokaa :(

Knossos Tampereen Koskikeskuksessa tekee hyvää. Pikku erot johtunevat ainakin tuolla tuoreista raaka-aineista, joita kaikkia ei samanlaisina Suomesta saa.

Ja kyseessä on Kreetalainen ravintola, josta voi ostaa kreetalaisia elintarvikkeita kotiinkin.

Knossos Tampereen Koskikeskuksessa tekee hyvää. Pikku erot johtunevat ainakin tuolla tuoreista raaka-aineista, joita kaikkia ei samanlaisina Suomesta saa.

Ja kyseessä on Kreetalainen ravintola, josta voi ostaa kreetalaisia elintarvikkeita kotiinkin.

Komppaan! :thumbs: Ruoka Knossoksessa on taivaallista. :kuola: :haart:

Latest posts

Back
Ylös Bottom