Ruokailu ennen vai jälkeen puntin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kala-ana
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli näistä muutamista kommenteista vois päätellä, että ruokailu aktiviteettien jälkeen.

Lisäksi, en tiiä yhtään joukkuelajien porukkaa, joka kävis syömässä ennen peliä.

Pelin jälkeen menevät kyllä tankkaamaan.

Tuon tänne myös oman kokemukseni ruokailusta treenin ympärillä. Teen silloin tällöin paastossa melko kovatehoisiakin punttitreenejä, ja se toimii ihan ok. Vähintään yhtä usein teen myös ns. täydellä vatsalla treenit. Joskus voi olla luokkaa 15 minuuttia aterian jälkeen raskas punttitreeni, ja tämä onnistuu helposti koska sali on kotona. Välillä teen treenin 2 tuntia ruokailusta. Vaihtelee paljon tilanteiden mukaan.

Pakko tunnustaa, en huomaa mitään eroa olin syönyt sitten miten tahansa. Toki, en tietenkään treenaa väkisin jos olen ähky tai tosi nälkäinen, mutta lähtökohtaisesti ruokailun ajankohdalla ei ole itselleni käytännön merkitystä. Ja syön kyllä ihan hyvät määrät ruokaa, ruokaa, en jauhoja tai öljyjä.

Varmaan jos koeputkessa treenaisin, huomaisin että täydellä vatsalla ei ole niin hyödyllistä treenata, kuin optimaalisen ateriavälin kanssa. Mutta koska omalla kohdallani näin ei tapahdu, niin ei sillä ole merkitystäkään. Ylivoimaisesti eniten minulla vaikuttaa mieliala, ja sitten vireystaso. Nämä määrittää itselläni käytännössä 90% treenin lopputuloksesta, riippumatta ruokailun määrästä tai ajankohdasta.

Ehkä kannattaa ylipäätään mennä sillä variaatiolla mikä antaa käytännössä miellyttävämmän lopputuloksen? Toisilla, kuten itselläni, arjen muut askareet määrittää useasti sen koska trenaan, ja silloin ruokailut voi myös olla miten sattuu, suhteessa treeniin. Jos se ei tunnu haittaavan, tuskin se silloin myöskään haittaa? Jos tuntuu huonolta treenata nopeasti ruoan jälkeen, ei sitä silloin kannata tehdä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom