Ruokailu aerobisen treenin jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ratu
  • Aloitettu Aloitettu
Käyn puntilla 3-4 krt vko ja välipäivinä poljen kuntopyörää 30-45min kerrallaan. Tarkoituksena olisi saada mahaa pienemmäksi.

Pitääkö aerobisen treenin jälkeen myös ottaa palautusjuoma(millainen?) ja kuinka pian treenin jälkeen tulisi syödä seuraava ateria?

Kiitos paljon niile jotka viitsivät vastata. :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun juo perinteisen palautusjuoman, joka sisältää esim 1:1 suhteessa proteiinia ja hiilareita, hiilarit nostavat verensokeria joka aiheuttaa että insuliinia erittyy tasaamaan verensokeria. Insuliini vähentää/poistaa verestä glukagonia, joka on hormoni joka käyttää kehon varastoja (lue: rasvaa ja lihaksia) ravinnoksi. Tämän takia lihasten poltto kovan punttitreenin jälkeen pysähtyy ja palautuminen voi alkaa. Insuliini siis on glukagonin "vastahormoni" joka varastoi kehoon ravinoaineita, eli toimiittaa proteiinia lihaksiin. Tämä siis näin yksinkertaistettuna. Sama juttuhan käy myös jos syö esim karkkia, sokeri nostaa insuliinia > läskiä kertyy.

Toisin sanoen normaali palautusjuoma pysäyttää rasvanpolton, jonka takia en itse sitä suosittelisi. Proteiini nostaa myös insuliinitasoja, mutta ei yhtä paljon, joten joku prodejuoma voisi olla hyvä, vähentämään lihasten palamista? Tästä voi sitten olla monta mieltä, itse teen niin että en ota palausjuomaa, vaan syön vaan kunnon aterian jossa on proteiinia ja reilusti hyviä hitaita hiilareita, esim tummaa pastaa tai -riisiä.

Ratu sanoi:
^ Syötkö aterian heti treenin jälkeen?
Itselläni homma menee seuraavasti aamuvuoron ollessa kyseessä töissä(eli 2 tai 3 krt vko):
klo 5.30-6.30 aamulenkki koiran kans kahvin voimalla(syke "110")
-n.klo 7.15 kahvia ja pullapalanen
-n.klo 08.00 raejuustoprk
-klo 10.00 kunnon aamupala hotellin seisovasta pöydästä
-klo 14.30 punttitreeni.
Tais mennä :offtopic:
Pointti nyt on se,että ei sitä kunnon ruokaa tarte heti aerobisen jälkeen ahtaa.itsellänikin tuo pullapala on aika turha,jos rasvanpolttoa ajatellaan.raejuusto riittäisi vallan mainiosti.Mutta empäs mä millään dieetillä olekaan:hyper:

Suositut

Back
Ylös Bottom