Ruokahalu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Onko muilla mimmeillä sama ongelma? Mulla on näin kevään myötä kadonnut ruokahalu "täysin". Pitää oikein muistuttaa itteään, että pitää syödä.

Mistähän tää johtuu?

No voi kunpa olisikin... Tuntuu että vois syödä vaikka koko ajan... ja mä kun vasta oon aloittelija, niin en edes ymmärrä mitä kannattaisi syödä... tai siis niin kun on noi hiilari yms. jutut aika epäselviä vielä... ;)

Mulla oli viime syksynä/talvena samoja oireita. Johtui ilmeisesti ihan yliväsymyksestä/unenpuutteesta. Ehkäpä pientä ylikuntoakin oli ilmassa. Voisiko kyse olla tästä?

EDIT: Niin, tarkoitan siis, että minullakin oli tuota ruokahaluttomuutta (kun tuossa viimeisimmässä postissahan oli nimenomaan päinvastainen "ongelma"...)

EDIT2: Sugarille vielä sen verran (siinä toisessa threadissahan saitkin jo paljon hyviä neuvoja), että minulla tuohon koko-ajan-nälkä -juttuun on ainakin auttanut se, kun olen alkanut pitää huolta riittävästä ja tasaisesta proteiinin saannista ja vaihtanut valkoisen pastan, riisin ja leivän tummiin ja kokojyväisiin. :thumbs:

Bon Appetit...

Hei...

Itselläni meni ruokahalu totaalisesti viime perjantaina. Ruokamyrkytys risteilyllä, :urjo: kaikki minkä olin koko päivänä syönyt ja juonut. Nyt menee alas vain mehu, kuiva näkkäri ja asidofilus&bifidus jogurtti. Olo on edelleen :itku:

Kiitos Silja Line! :curs:

Kaupassa ei kestä edes kävellä kalatiskin ohi, saatikka sitten katsella kanankoipia. Pystynköhän ikinä enää syömään noita herkkuja??? Yksi kaveri ei vielä tänäkään päivänä pysty syömään pizzaa saatuaan siitä kerran samanlaiset vibat... :urjo:

Pärjäilkää!

Kaddy

No joo. Tällasta ihme ruokahaluttomuutta mäkin oon havainnu. Yleensä mulle maittaa ruoka enemmän kuin hyvin ja nälkäkin kurnii vaikka syön usein. Mut nyt keväällä on nälkä lakannu yleensä ilmottelemasta ja pienestäkin määrästä täyttyy...ja joskus ei tee mieli syödä mitään! Ei edes herkkuja joita normaalisti kiskoisin ämpärikaupalla jos voisin. Onhan tää näinkin kiva välillä mut nyt tulee sit syötyä vähän mitä sattuu safkaa kun esim. tonnikala tai vastaavat ei todellakaan mene kurkusta alas ilman kuvottavaa oloa. Weird!!!

Onneks sentään mimmimiitissä tuli syötyä hyvällä ruokahalulla ja paaaljon ;) Ja epäterveellisesti...No mut sen arvoista.
Ja tänään sai taas mättää hautajaisissa :(

Mut johtuiskohan toi lämpenevistä ilmoista? Mulla ainaki lämpösellä ilmalla ruokahalu vähenee, tosin ei ennen näin paljon muistaakseen. Ylikuntoo mulla ei ole, stressiä ja huolia tosin ehkä sitäkin enemmän (vaik loma alko ni hommat ei loppunu!!!).

Mä vaan oon niin luulotautinen et jos meikäläisen ruokahalu häviää ni se tarkoittaa vähintään syöpää :D

No sama juttu tänä keväänä kun tossa ylläkin on mun vanha postaus. Tai kesää kai tää jo on...

Tosin nyt on kyl pahoja ihmisuhdeongelmia ja asustelen yksin vieraassa pikkukaupungissa koko kesän ja vähän syksyäkin... Jaarittelematta ongelmista enempää niin juttu on kuitenkin se että ruokahalu on menny täysin! Nälkä saattaa olla ja pieni heikotus mutta esim. jauhelihaa sain alas teelusikallisen ennen kuin yökin...mehulasi täyttää mahan niin että oksu meinaa tulla ja ainoa millä sain mm. eilen hurjat 600kcal kasaan oli luonnonjogurtti+lesitiinirakeita paljon ja maito...Muuta ei menny MILLÄÄN!

Tälle ei nyt voi mitään niin kauan kunnes murheet loppuu ja pääsen elämästä kiinni mutta kuinka haitallista tää on kropalle mm. lihaskunnon ja säästöliekin osalta? Lenkkeillyt olen joka päivä mutta vielä en ole saanut täältä salikorttia tms ostettua ku on vieras paikka ja muitakin alkukiireitä. Punnerruksia ja vatsoja oon yrittäny tehdä korvikkeeks täs välillä.

Tuoremehut yms on haitallisia yleensä dieetin ja verensokerin heilahtelujen kannalta mut kannattaisko ees sillä yrittää kasata kaloreita vähän ylemmäks? Ei tää näinkään voi ihan jatkua...600kcal...ja seki nestettä ja rasvaa ni huh huh.

Töissäki ihmetellään ku tyttö syö 10h aikana 2 porkkanaa vaivalla...miehiä kaikki työkaverit ni johan ne pitää hulluna :(

Neuvokaa!!!

Ajoittainen ruokahaluttomuus kummittelee täälläkin, vaikka ei ehkä uskoiskaan. :) Aikalailla kinkkinen tilanne, kun kerta kaikkiaan mikään ei tunnu menevän suusta alas, jää vain jauhamaan suuhun, jos sitäkään. Tällaisissa tilanteissa olen huomannut, että jos jotakin täytyy syödyksi saada on se yleensä jotakin sellaista, minkä saa helposti nieltyä. Mainio ruoka tähän tarkoitukseen on jauhelihaperunasoselaatikko, runsaalla määrällä pippuria höystettynä, tai sitten ihan vain proteiinidrinksu. Onpa joskus käynyt niinkin, että ruokahalua on herätelty jäätelöllä. Toimii toisinaan.

Mun viisaudenhammas on kiukutellut viikon verran ja ruokahalua ei kipeen hampaan takia juuri ole. Muutamia ruokailuja oon korvannut pirtelöillä, joita oon tehnyt rahkasta, maidosta ja marjoista/hedelmistä. Menee ihan ok alas. Mutta liian usein tulee syötyä vaan sen verran, että vatsa hiljenee. Onneksi tää on väliaikaista, huomenna hammaslääkäriin... Jaiks!

No, ei valitettavasti ollut hammaslääkäristä apua. Ien on tulehtunut eikä hammasta siksi vedetä vaan nyt pitää ottaa tulehduskipulääkkeitä, että särky hellittäisi. Eli joudun jatkamaan tällä pirtelölinjalla vielä jonkun aikaa :(

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Ruokahalu on kyllä vaihdellut laidasta laitaan...pari viikkoa sitten elin vähän aikaa kaurakekseillä kun en mitään muuta saanut alas. Ihmeellistä. Johtuiko tuo ehkä siitä, että tavoitteeni on elellä vuoroin + ja - kaloreilla pari viikkoa, ja se tekee ihmisestä ihan kahjon? Nyt on taas menossa vähäruokaisempi kausi alkaen tästä päivästä, ja kaiken logiikan mukaan ruokahalunkin pitäisi olla hirvittävä. Vaan eipä (onneksi) ole.

Hitto kun tuosta läskistä on niin hankalaa päästä eroon, jos syö yhtään mitään. Varsinkin jos tuo yhtään mitään on kaurakeksejä. Ketuttaa.

Muuten, onko kukaan muu huomannut aamuaerobisen aiheuttavan ruokahaluttomuutta? (Nimim. "Olenko poikkeava?").

Hitto kun tuosta läskistä on niin hankalaa päästä eroon, jos syö yhtään mitään. Varsinkin jos tuo yhtään mitään on kaurakeksejä. Ketuttaa.

I can relate to that! Viime viikolla mulla oli AIVAN HILLITÖN makennälkä koko ajan. :hyper: Yritin pärjätä tummalla kaakaojauheella ja hermesetaksella makeutetulla maitorahkalla - mutta varMAAN mun kroppa tyytyy mihinkään muuhun kuin oikeaan namiin. Viikonloppuna vedinkin sitten kaiken, mitä kaapista löysin: suolapähkinöitä, tv-sekoituspussin, dietorelleja, (ja ihanat ilmavaivat sain palkaksi...) letun, pitsan, ison pullan... Argh. :jahas: Mutta vastineeksi eilen ja tänään olen ollut jotenkin harmonisemmalla tuulella, syön kasviksia ja maitorahkaa taas uudella onnella, suoli toimii mielettömän hyvin, ei himota mikään erityinen ja menkkakivutkin on miltei kadoksissa. (Ehkä se on sen kalaöljyn ansiota!) :D

Ja parasta kaikessa: eiliset punttistulokset olivat hillittömän paljon paremmat kuin ennen. Eikä treeni väsyttänyt jotenkin yhtä paljon kuin yleensä. Tuli ihan mieleeni, että olenko syönyt liian vähän? (hiilareita) Koska elimistön saatua itsensä tankattua täyteen, se on selvästikin itsetyytyväinen ja tykkää vastuksista, joita sille asetan. Hmh.

Olen kyllä popsinut tosi ahkerasti myös monivitamiinivalmisteita - joka-aamuinen ruljanssi, joka välillä oli unohtunut: kalsium, multivita, magnesium, 2x kalaöljy, (+allergialääkkeet, e-pilleri). Ihan hillitöntä pilleristin elämää! :eek: Mutta tuntuu se myös auttavan. Katsotaan, miten juhannus menee. Iskeekö makkaranhimo vai saanko 100g pois mahasta ja kilon lisää tankoon. Jää nähtäväksi.

Mitään ei oikeen tee mieli eikä mikään oikeen mene alas.

Paino pysyy tismalleen ennallaan, vaikka päivittäinen kalorimäärä tuskin yltää edes 1000kcal..

:(

Mun syömiset tuli kerralla kuntoon, kun aloitin työt. On tosi helppo syödä oikeaan aikaan, kun päivät on samanlaisia. En oo pitkään aikaan voinut yhtä hyvin :) Näin sitä vaan huomaa, miten suuri merkitys ruokailuilla on!

Onhan sillä merkitystä, mutta kun duuni on sitä, että 8 tunnin aikana on 1 tauko 20min ja senkin ajankohta voi vaihdella melkoisesti.

:(

Kih. Pakko paljastaa tähän väliin pieni vilaus mun tämän hetken ruokalutavoista. Hitusen hävettää mutta antaa mennä: minä olen ratkaissut kiireisen elämän ruokailuongelman kanniskelemassa reisitaskuhousujeni valtavissa taskuissa useita pieniä pusseja, joissa kussakin on n. 80 g polar 5 juustoa. Yksi pussi sisältää hyvän välipalan näin ketodietillä...

Juusto säilyy oikein hyvin kokonaisen päivän ja mikäs sen mukavampaa kuin mutustella "taskulämmintä juustoa" ja kauhistuttaa lähimmäisiään. Toisaalta sen voi myös tehdä salaa esim. naistenhuoneessa.

Ah, mä niin tykkään juustosta!
*entinen maitoallergikko*

Hei tytöt!!!
pakko ottaa kanssa kantaa tähän ruokahaluttomuus kysymykseen, kun se tuntuu vaivaavan monia ja on ollut myös minunkin vaivoina, joten jospa asian laita on niin, että se osittain kuuluu treenaavien ihmisten arkeen jossain vaiheessa. Miksi? Kun treenataan kovaa ja pidetään diettejä ja lihotaan ja laihdutaan, niin siinä väsyy sekä keho että mieli ja moni arvelikin potevansa ylikuntoa ja väsymystä, josta seuraa tämä oire. Myös jokin tietty elämän tilanne voi tuoda masennusta ja saa aikaan saman tunteen, joten kannattaa tarkkailla tilanteen kehittymistä, jos pääse takaisin normaalin ruokailurymtin pariin. Eli vaikka tuntuisi kuinka pakkopullalta tulee syödä säännöllisin väliajoin ja mieluiten terveellisimpiä vaihtoehtoja käyttäen eli vihanneksia tai hedelmää,pilttiä ja rahkaa/raetta tai proteiini patukka,jos tarvetta suurempaan energian lataukseen aterioiden välillä, jotta verensokeri pysyy tasaisena ja mieli myös.Huomio vitaamiinineista kromi ja B-vitamiinit. Myös runsaat kuukautiset vähentävät raudan määrää, joten anemian oireet voivat ilmetä pian,jollei ravinnosta saa riittävästi menetetyn raudan tilalle rautaa.Eli pistäkää likat tilanne ojennukseen ja saatte kehon kohennukseen, kun taas ruoka maittaa ja treeni luistaa!!
Ehkä yksi syy piilevä syy ruokahaluttomuuteen on noissa kevään korvalla ilmestyvissä lehdissä, joissa hoikkia ja taas hoikkia ihmisiä vilisee kesä tamineet yllä, joten toivottavasti tämä ei ole se syy, vaan annetaan muutaman kurvin olla ja nautitaan treeneistä ja lihoista ja kiloista!!!Nim. kokemusta ja näkemystä on...
ja nyt maistuu ja saa maistua hyvälle eli 3 tuntia ja taas on pikku välipalan aika..eli makua kesään ja tsemiä kaikille treeneihin!!!
Terveisin:Maija Lehtonen

M.Lehtonen sanoi:
... annetaan muutaman kurvin olla ja nautitaan treeneistä ja lihoista ja kiloista!!!

AMEN TO THAT!!! :worship:

Ja sitten :offtopic:cia tuohon quottaamaani pätkään liittyen... Itse kärvistelin koko alkuvuoden ja kevättalven ajatellen "Pitää/pitäisi ryhtyä dieettaamaan! Hitsi, kohta pitää aloittaa se dieetti! Ei huvittaisi, mutta kun PITÄÄ!" No, kevät eteni sitten, elämäntilanteet muuttuivat osittain aika vauhdillakin, ja yht'äkkiä huomasin pohtivani MIKSI? Miksi ryhtyisin dieetille, kun en oikeasti, pohjimmiltani ole siihen motivoitunut, enkä rehellisesti sanottuna myöskään näe siihen suurempaa tarvetta? (Ja tämä ei nyt tod. tarkoita sitä, että olisin mitenkään tiukassa kunnossa, kaukana siitä. Mutten toisaalta tunne itseäni myöskään jokinorsuksi/hippopotamukseksi, mahdun irvistelemättä vaatteisiini jne.) Joten päätin tehdä juuri niin kuin Maija tuossa postissaan neuvoo: Nauttia elämästä ja treeneistä ja omasta kropastani kaikkine kurveineen ja makkaroineen. Ei se täydellinen ole, ei edes lähellä sitä, mutta se on terve ja toimiva - ja vaikkei muiden mielipiteille tietysti pitäisi näissä kehonkuva-asioissa ihan hirveän suurta painoarvoa antaa, niin kyllä fakta on se, että Erään Tietyn Ihmisen positiiviset kommentit ovat myös omiaan lisäämään tyytyväisyyttä ja hyvää oloa :)

Disclaimer: Älkää nyt missään tapauksessa käsittäkö väärin, en mitenkään halua mollata dieettejä/dieettaajia, vaan pikemminkin nostan oikeasti hattua jokaiselle, joka näin kesäksi (tai ihan milloin vaan) dieettaa itsensä upean tiukkaan kuntoon. Keep up the good work! :worship:

Krääh, ketuttaavituttaa.

Että viikko eturistisideremontista, pakkolepoa vieläkin vajaa viikko, jalka kramppaa neljättä päivää - ja ruokahalu hukan teillä. Että kai tässä nyt sitten läskitkin lähtee, kun ajatuskin syömisestä oksettaa?

No niin. Neljä viikkoa takana. Puolitoista viikkoa siinä meni, ettei alas saanut muuta kuin jäätelöä, kiriskoita ja rahkaa. Aika vähän. Omituinen ruokavalio, jolla muuten laihtuu tosi hyvin. Mutta nyt saa sentään jo treenatakin, ja sehän meinaa sitä, että syödä pitää, että kasvaa.

Arvatkaapa miten hyvää on rahka ja puolukkahillo? Rainbow on sitten parasta mitä tiedän - oikeita puolukoitakin siinä näyttää olevan. Voisin syödä tätä mössöä vaikka ämpärillisen!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom