Ruohonleikkuri ja trimmeri ostoslistalla, vinkkejä kaivataan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tuo metsurin kypärä on muuten törkeen hyvä trimmerin kanssa. Etenkin jos jotain ojen penkkoja ja vastaavia siivoilee sillä. Sieltä lentää hiekkaa ja muuta shaissea aika vauhdilla. Itse kaivoin tuon välittömästi kun ekat vedot vedin, siis kypärän päähän. Siinä kun on se silmikko ja kuulosuojaimet. Kannattaa hankkia jos ei jo ole, ehdoton peli sahaillessakin.

Mulla siis Partnerin 89 euron trimmeri joka varmaan mun käytössä aivan passelitehoinen kone.

Tuossa K-Raudassa oli tosiaan se Partnerin alle silppuavana ilman itseveto sen 269 tai jotain. Vähän vaan tuntuu hurjalta hinta verrattuna McCullochiin jossa on keruu ja se pesusuutinsysteemi 299 euron hintaan. Niin ja se itseveto. Ei sitä ole pakko käyttää jos ei halua, kovin paljon eroa ei painossa noilla ole. Jos oiskin tuo keruulla ja pesusuuttimilla ilman itsevetoa niin ottasin heti sen.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuossa K-Raudassa oli tosiaan se Partnerin alle silppuavana ilman itseveto sen 269 tai jotain. Vähän vaan tuntuu hurjalta hinta verrattuna McCullochiin jossa on keruu ja se pesusuutinsysteemi 299 euron hintaan. Niin ja se itseveto. Ei sitä ole pakko käyttää jos ei halua, kovin paljon eroa ei painossa noilla ole. Jos oiskin tuo keruulla ja pesusuuttimilla ilman itsevetoa niin ottasin heti sen.

Musta tuosta kerääjästä on pelkästään haittaa. Silppuava leikkuri jättää leikatun ruohon nurmikon ravinteeksi, eikä tarvi tuskailla sen säiliön tyhjennyksen kanssa. Kone on myös mukavampi käsitellä ilman sitä jumalatonta klönttiä leikkurin perässä.

Musta tuosta kerääjästä on pelkästään haittaa. Silppuava leikkuri jättää leikatun ruohon nurmikon ravinteeksi, eikä tarvi tuskailla sen säiliön tyhjennyksen kanssa. Kone on myös mukavampi käsitellä ilman sitä jumalatonta klönttiä leikkurin perässä.

Tuossa McCullochissa sen klöntin voi pitää irti. Eli se toimii silppuavana tai keräävänä, ihan miten haluaa.

Itseäni mietityttää siinä Partnerissa eniten että on muovirunko. Kestääkö ne?

Jos leikkuri on vetävä, niin sitä vetoa todellakin on pakko käyttää. Ei ole mitään jakoa työntää noita käsin, kun vaihteisto jarruttaa aivan älyttömällä voimalla. Ilman vetoa olevat mallit on paljon kevyempiä työntää.

Minä en kyllä sotkeutuisi noihin halpoihin leikkureihin. Halpaa ja hyvää et taatusti tuossa hintaluokassa saa. Veto noista yleensä hajoaa muutaman vuoden jälkeen, eikä noihin halpamalleihin saa varaosia. Sitten pitää ostaa jo taas kokonaan uusi vehje. Melkein toteaisin, että jos haluat keräävän ja vetävän leikkurin, niin köyhän ei kannata halpaa ostaa. Sitten jos ostaa jonkun tavallisen allesilppuavan perusmallin ilman vetoa, niin perusmallikin kyllä toimii.

Noi muovirunkoiset leikkurit voi kyllä melkein suoraan hylätä...

Tuossa McCullochissa sen klöntin voi pitää irti. Eli se toimii silppuavana tai keräävänä, ihan miten haluaa.

Itseäni mietityttää siinä Partnerissa eniten että on muovirunko. Kestääkö ne?

On kyllä kevyt työnnellä se muovinen, käy koittelees. Meillä on ilmatteeks saatu muovinen joku, oisko Jonsered tjsp. Oisko 20v vanha ja hyvin pelaa. B&S toki koneena, ei ne rikki mee.

Itsekkin pitäisi joku trimmeri ostaa. Kai noilla siimaleikkureilla menee kaikki rikkakasvit poikki vaikka olisi kunnon niitty edessä? Viikatteella on vittumaista vetää aidan vierusta kun siinä on lisäksi puita vieressä. Jossain luin trimmerin niittoterästä. Miten se eroaa siimapäästä? Polttomoottorilla toki, mutta parisataa on maksimihinta minkä laitteesta haluan maksaa. Jonkun pienen hussen tai Sthilin sillä taitaa just saada. Mulla on lisäksi yksi pitkä sivu tontista pengerretty ja sitä on hankala leikata. Ehkä trimmerillä onnistuisi paremmin. Viikatteelakin aina aikamoista taiteilua.

Tossa hyvä Partneri. http://www.k-rauta.fi/Pages/Product...00000000500551432(Rautakesko Finland Catalog). Nyt ainaki Palokan K-raudassa hintaan 149e.

Kiitti vinkistä. Tuossa Palokan putiikissa mä aina käyn kun on tuossa matkan varrella. Täytyy huomenna ottaa peräkärry perään niin vois tuon kipasta kyytiin jos niitä siellä on. Hinta ei todellakaan paha. Tuo riittäs hyvin mulle.

Ostaa sitten suosiolla 5 vuoden päästä uuden jos ei kymmentä kestä. Mä mitään +500 euron Klippoakaan osta vaikka ois miten "ikuinen".

Itsekkin pitäisi joku trimmeri ostaa. Kai noilla siimaleikkureilla menee kaikki rikkakasvit poikki vaikka olisi kunnon niitty edessä? Viikatteella on vittumaista vetää aidan vierusta kun siinä on lisäksi puita vieressä. Jossain luin trimmerin niittoterästä. Miten se eroaa siimapäästä? Polttomoottorilla toki, mutta parisataa on maksimihinta minkä laitteesta haluan maksaa. Jonkun pienen hussen tai Sthilin sillä taitaa just saada. Mulla on lisäksi yksi pitkä sivu tontista pengerretty ja sitä on hankala leikata. Ehkä trimmerillä onnistuisi paremmin. Viikatteelakin aina aikamoista taiteilua.

No ainakin tuolla mun Parnterilla katekee kyllä ohuet pajutkin. Eli kaikenlainen heinäkasvi ja koiranputket yms. menee takuulla. Tuu käymään testaamassa. Tässä mä oon himassa joka ilta paitti la-su kun pitää kävästä systerin häissä.

Onko kellään muuten oikeasti hajonnut ruohonleikkuri? :D Kone saattaa joskus 20v jälkeen prakata, mutta siihenkin yleensä auttaa kun vaihtaa jomman kumman osan.

Onko kellään muuten oikeasti hajonnut ruohonleikkuri? :D Kone saattaa joskus 20v jälkeen prakata, mutta siihenkin yleensä auttaa kun vaihtaa jomman kumman osan.

Hyvä kysymys. Mökilläkin joku varmaan yli 20 vuotta vanha kone. Joskus siihen varmaan jopa öljyt ja tulppa vaihdettu. Säilytys on siellä kesät talvet, kylmässä varastossa. No ei siinä kyllä ole mitään itsevetojakaan.

No niin tai näin, jos tullainen biosilppuava perus Parneri lähtee 159 eurolla tuolta Palokan K-Raudasta niin otan sen tänään matkaan!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvä kysymys. Mökilläkin joku varmaan yli 20 vuotta vanha kone. Joskus siihen varmaan jopa öljyt ja tulppa vaihdettu. Säilytys on siellä kesät talvet, kylmässä varastossa. No ei siinä kyllä ole mitään itsevetojakaan.

No niin tai näin, jos tullainen biosilppuava perus Parneri lähtee 159 eurolla tuolta Palokan K-Raudasta niin otan sen tänään matkaan!

Ohessa Palokan tarjous. http://www.k-rauta.fi/Pages/Product.aspx?pid=000000000500525266(Rautakesko Finland Catalog). Muuten sama kuin itellä, mutta malli s ja itellä sm. En tiedä eroja muuta kuin omani sain hintaan 179e kyseisestä puljusta ja se on ainakin metallirunkoinen ja biosilppuava.

Ostin tuollaisen Echo-ruohoraivurin. Eihän se halvin vaihtoehto ollut, mutta mulla on tuota lääniä ja niittyä vähän enemmän. Kolmensadan pintaan joutui makamaan. Tuollaista myyjä suositteli ja ihan pätevältä peliltä vaikutti. RM:n testissäkin pärjäisi ihan hyvin. Mukana oli vielä raivausterän lisäksi siimapää, joten saa monipuolisuutta leikkaamiseen.

Työntelin myös Klippon leikkuria myymälässä ja oli kyllä ihan eri tuntuma kuin jossain halvoissa rimpuloissa. Ei anna budjetti periksi ostaa tuollaista uutena kun on jonkinlainen toimiva leikkuri, mutta käytettynä saattaa kaupat syntyä.

S on vaan sivulle heittävä, ja SM on sivulle heittävä ja silppuava. Toki "huonommin" silppuava kuin pelkästään silppuava kone.

Tuota pelkkää S versiota ei ole ollut neljään viikkoon noilla tarjouksessa...

SM on vaihtoehtoinen, joko silppuaa tai heittää sivulle. Ostin tuon SM version, 189 oli hintaa. Tuolla mennään.

Tuota pelkkää S versiota ei ole ollut neljään viikkoon noilla tarjouksessa...

SM on vaihtoehtoinen, joko silppuaa tai heittää sivulle. Ostin tuon SM version, 189 oli hintaa. Tuolla mennään.

Sama kone ku jonseredin LM2150SM.
Eniten myyty mökkikone... Ok perus leikkuri!

Työntelin myös Klippon leikkuria myymälässä ja oli kyllä ihan eri tuntuma kuin jossain halvoissa rimpuloissa. Ei anna budjetti periksi ostaa tuollaista uutena kun on jonkinlainen toimiva leikkuri, mutta käytettynä saattaa kaupat syntyä.

Itse olisin ostanut Stigan tai Hussen, mutta naisen mielestä Klippon ajotuntuma oli niin hyvä että sellainen oli pakko saada.

Meillä ei vaimo edes koske ruohonleikkuriin...

Olisin minäkin ostanut Hussen tai vaikka Klippon tai minkä vaan jos ois sitä rahaa pistää monta sataa euroa ruohonleikkuriin. Noita Parnereita saa kaksi sen yhden Hussen hinnalla. Kävin noita kattomassa, 300 eurosta ylöspäin oli, tais joku ihan perusperusperus olla just karvan alle kolmesataa. Pitäkööt tunkkinsa tai siis leikkurinsa.

En mäkään meillä ruohoa leikkaa.

Mikäs sen mukavampaa tuopin varressa kuin katsella äärimmilleen jännittynyttä ja hikistä naisvartaloa ruohonleikkurin perässä. Kyllä siitä muutaman satasen maksaa..

Mikäs sen mukavampaa tuopin varressa kuin katsella äärimmilleen jännittynyttä ja hikistä naisvartaloa ruohonleikkurin perässä. Kyllä siitä muutaman satasen maksaa..

En tiiä paljon tässä oli huumoria mukana, mutta ei kyllä meidän taloudessa onnistu ikinä niin että vaimo tekis jotain hikipäässä ja itse istus ja vetäs bisseä....

Tosin ruohonleikkuria ei kyllä pysty työntään ilman sitä bisseä. Eli leikkaan vapaaehtoisesti.

Back
Ylös Bottom