Ruohonleikkuri ja trimmeri ostoslistalla, vinkkejä kaivataan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
En muista tästä aiheesta olleen keskustelua?

Eli pitäs nyt kohtuu pian ostaa trimmeri ja viimeistään ensi kesänä ruohonleikkuri. Ruohonleikkureista kaiketi parhaat tarjouset on syksyllä, eli sen voisi silloin ostaa valmiiksi. Nurmikkoa tulee n. 200 neliötä, että mitään päältä ajettavia tai muuten hc pelejä ei tarvita. Sellainen hinta-laatusuhteeltaan hyvä käyttöpeli hakusessa.

Trimmeri pitää olla polttomoottoriversio. Senverran iso tontti, että ei viitti roikan perässä olla. Itse vähän vieroksun tuohon akkupeliä, kun se on kuitenkin sen yli puoli vuotta käyttämättä. Kuka niitä akkuja latailee kesken talen...niin en ainakaan minä. Eli tekeekö niillä akuilla sitten parin vuoden jälkeen mitään ja tekeekö niillä yleensäkään jos ei osta mitään monen sadan peliä? Just nimittäin oli K-Raudan lehdessä Stigan polttistrimmeri 99 euroa, että jos tuohon hintaan järkevän polttiksen saisi.

Mitkä merkit kannattaa kiertää kaukaa ja mitä kannattaa tutkia tarkemmin?

En ole ikinä elämässäni yhtään ainutta leikkuria ostanut, joten silleen vähän vieras puoli tämä.

http://www.k-rauta.fi/Pages/Product.aspx?pid=000000000500551432(Rautakesko Finland Catalog) tämmönen meillä. Renkaat kiinnitetty vähän jykevämmin vaan, kun kerran yksi lähti irti. Rälläkällä kans leikattu etuosa auki, mut se yksinkertaisesti siitä syystä, että meillä kasvaa heinää eikä nurmikkoa, mikä vaatii vähän järeämmät otteet. Meillä siis tuota heinää/nurmikkoa ajettavana 1 hehtaari ja tuo vehje mennyt jo kolme vuotta ongelmitta, että vähemmästäkin olisi tyytyväinen. Terää ollaan pari kertaa teroitettu. Sitten tuo raivaussaha/trimmeri, niin meillä on joku ikivanha stigan vehje, mutta hyvää laatua ne tekee vieläkin, että itse varmana uutena lähtisin stigaa ostamaan. :)

Ostin jo Partnerin trimmerin K-Raudasta kun oli tarjous 89 euroa. Polttomoottoripeli siis. Pitäs joku pv lyödä bensat tankkiin ja testailla. Sais tuon ojan vierustan jos niittää sillä. Ruohonleikkurin osto saa mennä ihan niin pitkään loppukesään tai syksyyn kun vaan pystyy, niitä saa silloin yleensä tarjouksessa. mutta tuollainen perus perus vekotin ois kyllä mulle ihan riittävä.

Tuollainen tullee meille, vaikka nurtsia tuleekin useampi sata neliötä. Yksinkertaisesta vehkeestä saatu vaan vieläkin fiksumpi ja vaivaton (riittävästi kokemusta kelaleikkureista ja moottorikoneista). Yhtenä vitsinä tuossa se, että voi tänään leikata pätkän sieltä ja huomenna täältä ilman että "bensa loppu, tankki tyhjä, tulppa paskana yms. juttuja". Ei myöskään häiritse naapureita vaikka ajelisi vähän myöhempäänkin illalla ja ekologinen peli. Joo, ja meillä muija hoitaa lumityöt mutta ruohonleikkuu jää mulle kun hällä on paha heinäallergia. Tasa(arvoinen)jako siis ... :)

Tuollainen tullee meille, vaikka nurtsia tuleekin useampi sata neliötä. Yksinkertaisesta vehkeestä saatu vaan vieläkin fiksumpi ja vaivaton (riittävästi kokemusta kelaleikkureista ja moottorikoneista). Yhtenä vitsinä tuossa se, että voi tänään leikata pätkän sieltä ja huomenna täältä ilman että "bensa loppu, tankki tyhjä, tulppa paskana yms. juttuja". Ei myöskään häiritse naapureita vaikka ajelisi vähän myöhempäänkin illalla ja ekologinen peli. Joo, ja meillä muija hoitaa lumityöt mutta ruohonleikkuu jää mulle kun hällä on paha heinäallergia. Tasa(arvoinen)jako siis ... :)

Sama. Meillä noin 400m2 leikattavaa nurmikkoa joten ihan hyvin sitä jaksaaa työnnellä.

Ostin jo Partnerin trimmerin K-Raudasta kun oli tarjous 89 euroa. Polttomoottoripeli siis. Pitäs joku pv lyödä bensat tankkiin ja testailla. Sais tuon ojan vierustan jos niittää sillä. Ruohonleikkurin osto saa mennä ihan niin pitkään loppukesään tai syksyyn kun vaan pystyy, niitä saa silloin yleensä tarjouksessa. mutta tuollainen perus perus vekotin ois kyllä mulle ihan riittävä.

Se trimmeri on sitten 2-tahti vehje, eli malttia sen bensan kanssa :D

Se trimmeri on sitten 2-tahti vehje, eli malttia sen bensan kanssa :D

Juu, moottorisahabensa siihen lienee sopii. Oon ostanut sitä valmista bensaa kun menekki tähän asti ollut senverran vähäistä kuitenkin. Eikös nuot yleensä ole muutenkin 2-tahtisia, leikkureista taitaa Hondat olla nelitahtisia, mutta Honda nyt tehnyt perämoottoritkin nelitahtisina.

Juu 2T biopolttoainetta vaan rautakaupasta. Normaali mopobensa saa koko äijän ja tienoon haisemaan 15-vuotiaalta bensalenkkarilta...saattaa jopa houkutella paikalle alaikäisiä pissiksiä.

Juu 2T biopolttoainetta vaan rautakaupasta. Normaali mopobensa saa koko äijän ja tienoon haisemaan 15-vuotiaalta bensalenkkarilta...saattaa jopa houkutella paikalle alaikäisiä pissiksiä.

Tuollasta joo ostin 10 litran pöntön Jyväskylän Konesahasta kun ostin sahan kaksi vuotta sitten. Vieläkin litra kannun pohjalla. Että täytyy hakee uus. Tosin ei paha jos houkuttelis 18 vuotiatia kissoja, vaan eipä taida auttaa vaikka ois mitä bensaa...

Käytiin poikien kanssa kiertämässä kauppoja läpi ruohonleikkureita katsellen. Seuraava kiinnostava oli K-Raudassa:

http://www.mcculloch.com/fi/products/lawn-mowers/m46-450cmdw-puutarhaletku/

Ei sano mitään tuo merkki. Mutta tuttu Briggs & Strattonin moottori siinä on kuten on esim. Partnerin koneissakin. Tuohan nyt on ruohonleikkureihin moottoreita tehnyt varmaan siitä asti kun niitä on ollut...

Hyvää tuossa oli biosilppuri jonka ehdottomasti haluan. Lisäksi oli itseveto mikä ei ole välttämättömyys. Myös keruu löytyy ja myyjä sanoi että moni käyttää sitä lehtien keräämiseen vaikka ei muuten nurmea keräisikään. mutta silloin on toki hyvä kerätä jos pääsee tosi pitkäksi. Myös peltirunko ja isot takapyörät plussaa.

Hinta 299 eli siellä haarukan yläpäässä, en kolmosella alkavaa hintaa viitti ruohonleikkurista maksaa.

Jyväskylän Konesaha ei enää ollut auki, joten siellä käyn maanantaina kattomassa vaihtoehdot.

Oli muuten ylläri MINULLE, että nuot on käytännössä kaikki nykyään nelitahtikoneita.

En missään nimess ostais itsevetävää tommosen pieneen pihaan!
Painaa enemmän, ja noin halvassa koneessa se ei todennäköisesti niin montaa vuottaa kestää ennen kuin hajoaa...

Normi työnnettävä missä briggsin kone, ja laakeroidut pyörät!
Stigan kone (samannäköinen kuin toi mcullogh, todennäköisesti molemmat on GGP:n tekemä) on about 300€ jonseredin missä isompi moottori on 359€ muistaakseni meillä...
Hondahan on paras keräävä kone mut se menee 500€ tienoille, jos ei lähempää 550€

Trimmereistä sen verran etten ostais 100€ polttomoottoritrimmer ite. ei ainakaan stigan...

Timba, tuohan on entinen partner tuo McCullch. Miulla on tuo sama kone mutta partnerina ja ihan hyvin on pelittäny jo vuosia. Viime talveksi jäi pihalle ja lunta oli metri päällä. Keväällä lähti ekalla tempasulla käyntiin. Konehan noissa on idioottivarma. Tosin nyt ajan tuolla enää muutamista kohdista, kun poistin syksyllä päältäajettavan. Ei vituta enää ruohonleikkuu =)

Timba, tuohan on entinen partner tuo McCullch. Miulla on tuo sama kone mutta partnerina ja ihan hyvin on pelittäny jo vuosia. Viime talveksi jäi pihalle ja lunta oli metri päällä. Keväällä lähti ekalla tempasulla käyntiin. Konehan noissa on idioottivarma. Tosin nyt ajan tuolla enää muutamista kohdista, kun poistin syksyllä päältäajettavan. Ei vituta enää ruohonleikkuu =)

Joo, huomasin tuon yhtäläisyyden kun eilen purin paketista se Parnerin trimmerin. Takuutodistuksessa oli McCulloch logot. Että samaa tavaraa eri logoilla vain.

Mitään 500 euron konetta ei mulle tule. Tuo itsevetävyys ois siitä hyvä, että sitä jaksas sitten kohta lapsetkin käyttää. Mulle se on aivan sama onko sitä vai ei. Mutta perus Parner oli tuolla silppuominaisuudella ja muovirunkoisena 269 euroa, eli 30 euroa lisää niin sai tuon vedon ja peltirungon ja sitten tuossa McCullochissa on se pesusuutinsysteemi. Tiedä sitten tekeekö sillä vittujakaan. Mutta minä tiedän että leikkuukoneen puhdistus tapahtuu mulla sitten kun terät ei enää pyöri. En mä jaksa autoakaan ikinä pestä tai siivota.

Huomenna meen sinne Jyväskylän Konesahaan tutkaileen tarjontaa. Ne myy Jonseredia ja Stigaa sun muita mitä ei K-Raudassa ollut.

Tuo itsevetävyys ois siitä hyvä, että sitä jaksas sitten kohta lapsetkin käyttää. Mulle se on aivan sama onko sitä vai ei. Mutta perus Parner oli tuolla silppuominaisuudella ja muovirunkoisena 269 euroa, eli 30 euroa lisää niin sai tuon vedon ja peltirungon ja sitten tuossa McCullochissa on se pesusuutinsysteemi. Tiedä sitten tekeekö sillä vittujakaan. Mutta minä tiedän että leikkuukoneen puhdistus tapahtuu mulla sitten kun terät ei enää pyöri. En mä jaksa autoakaan ikinä pestä tai siivota.

Huomenna meen sinne Jyväskylän Konesahaan tutkaileen tarjontaa. Ne myy Jonseredia ja Stigaa sun muita mitä ei K-Raudassa ollut.

Ei muovirunkoista konetta jos keräävää ostat... Ne halkeaa... pelkästään silppuavaa käy muovisena...

Jonseredin Malli on lm2147cm missä 5,5hk kone... keräävä ja silppuava... muistakseni työnnettävä on 359 ja vetävä 409. Helpompi vetää käyntiin ja kerää sekä silppuu paremmin kun on se isompi kone...
Sitä mä ostasin jos ei ois tomiva vanha honda....

joseredissa muistaakseni kans se pesuhomma!

Pitää vaan muistaa jos käyttää sitä niin vettä päälle kone käyntiin pari minuuttia.
Sit vedet pois, jonnekin asfaltille tai laattoille ja kone päälle pariks minuutiks niin että kuivuu, muuten rupee ruostumaan ja laakerit voi mennä.... Tää on tärkeempi ku se peseminen...

Kävin siellä Konesahassa. Joo, oli niillä mm. Huskua ja hinta 350 euroa pelkällä silppuavalla. Saapi pitää koneensa. Sama B & S kone noissakin. Se McCulloch ollut tähän asti vakuuttavin hinta/laatu suhteltaan.

Itsellä on Partnerin muovirunkoinen allesilppuava B&S Classic koneella. Ikää nyt about 10v ja hyvin käy ja kukkuu. Pari kertaa olen öljyt vaihtanut ja terät teroittanut. Ne ovatkin 5min hommia. Tuo pömpeli on ainkain meikän 100kg ruholle helppo liikuttaa, joten uskoisin vetävien pyörien olevan vain hidaste :D Halvemmassa leikkurissa on sekin hyvä puoli, että sillä uskaltaa vetää vähän epämääräisemmistä paikoistakin ilman 1000€ tappioita.

Nyt viikonloppuna tuli ostettua Ryobin 119€ trimmeri. Ekana havaintona sanoisin, että se on liian tehokas meikälle. Kaupassa olisi ollut McCullochin 90€ kevyt pikkutrimmeri pienimmällä koneella ja ehkäpä se olisi ollut parempi hankinta. Tuo Ryobin 2.4mm siima kun kiihtyy vähän hitaasti, ja vauhtiin päästyään silppuaa mm. puiden jänissuojat ja heittää ohdakkeet satojen metrien päähän. Pitää siis käyttää saappaita ja varmaankin myös metsurin lärväsuojaa.

Back
Ylös Bottom