Ruoan lämmitys mikrossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harde20
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Phat
Luitko ollenkaan vastauksia vai vain ensimmäisen postin??

Sama rautalangasta: Kyseessä ei ole ns. grillihuhu, kaikki kuumentamistavat denaturoivat proteiinin.

Sama sarjakuvana piirrettynä: Lämmititpä ruokaa millä tavalla tahansa, denaturoituvat proteiinit joka tapauksessa.

Sama sukkanukeilla esitettynä: Mikro denaturoi proteiinin, mutta tällä ei ole merkitystä, koska se proteiini denaturoituu ja pilkkoutuu ruoansulatuselimistössä joka tapauksessa.

Auttoiko?
:)

Auttoi, kiitos paljon!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei nyt sentään. Noi oli vaan esimerkkejä. Kanaa,pastaa,lihaa jne...
Originally posted by Kalmiron
Pisti sen verran silmään nämä jutut, että nyt on kyllä pakko kysäistä; Minkälainen ruokavalio sulla oikein on?!? Lihistä, olutta & pizzaa sekä kotikeittiön kermaisia valmispöperöitä??? :D
:)

Originally posted by Kalmiron
Pisti sen verran silmään nämä jutut, että nyt on kyllä pakko kysäistä; Minkälainen ruokavalio sulla oikein on?!? Lihistä, olutta & pizzaa sekä kotikeittiön kermaisia valmispöperöitä??? :D

Onko se nyt niin kauheeta jos tommosia joskus heittää naamaan?
Menee mun mielestä elämä hiukan tylsäks, ja on pientä turhamaisuutta jos täytyy koko ajan kattoo mitä syö, ja ottaa hirveetä stressiä siitä, kun kaupassa ei ollu rasvatonta raejuustoo, ja nyt täytyy syödä yks purkki tavallista.

Onhan se tietenki tarkkaa, jos joku on tosi herkkä lihoomaan. Mut jos on tavoitteena lihasten kasvattaminen, ei oo mitään väliä vetääkö kerran viikossa pizzan ja saunakaljan. Jotkut on tässäkin suhteessa liian tarkkoja.

Originally posted by Powerhousu
Onko se nyt niin kauheeta jos tommosia joskus heittää naamaan?
Menee mun mielestä elämä hiukan tylsäks, ja on pientä turhamaisuutta jos täytyy koko ajan kattoo mitä syö, ja ottaa hirveetä stressiä siitä, kun kaupassa ei ollu rasvatonta raejuustoo, ja nyt täytyy syödä yks purkki tavallista.

Onhan se tietenki tarkkaa, jos joku on tosi herkkä lihoomaan. Mut jos on tavoitteena lihasten kasvattaminen, ei oo mitään väliä vetääkö kerran viikossa pizzan ja saunakaljan. Jotkut on tässäkin suhteessa liian tarkkoja.

Ei mulla ollut tarkoitus ketään moralisoida, olipahan vaan olevinaan ihan humoristinen huulenheitto...

Itse olen siinä suhteessa aika "syömishäiriöinen", että tulee turhankin tarkkaan katsottua mitä suuhunsa laittaa. Tämä ihan sen vuoksi, että jos oma kontrolli ei ole todella tiukka, niin helposti käy, ettei sitä ole ollenkaan.

Mutta ei, en kyllä kyttää muiden syömisiä yleensä! ;)

henkistä tietoa

Menee kyllä tämäkin vähän ohi aiheen, mutta kyllä minä vältän mikrossa ruuan lämmittämistä loppuun asti. Mieluumin vaikka paistinpannulla kuumentelen vanhat ruuan jämät kuin mikrossa.

ensin tietoa, joka on helpompi käsittää eli mikro "tappaa" kaikki ruoat mitä sinne laittaa. käytännössä syöt "kuollutta" ruokaa.

sitten tietoa, joka ei ole tarkotuksella massalle kerrottu niin mikro vähentää monen metrin säteellä bioenergiaa eli chitä. jos esim. pidät mikron ympärillä ruokaa niin niiden bioenergia vähenee. Mikro myös imee sinulta bioenergiaa.

Suosittelen juuri tekemään ruokaa paistinpannulla. Maistuu paremmalta ja on terveellisempää. Jos on niin kiire, että ei ehdi niin sitten vain järjestämään itse itselle elämässä aikaa.

Mielellään joku tieteellinen lähde tuohon "syöt kuollutta ruokaa"?

Älä käsitä väärin, en ole mikroruoan puolella mutta käytän kuitenkin sitä aika useasti ruoan lämmitykseen. Mm. pinaatin on todettu säilyttävän paremmin vitamiininsa mikrossa käynnin jälkeen kuin jos sen olisi keittänyt/paistanut.

ensin tietoa, joka on helpompi käsittää eli mikro "tappaa" kaikki ruoat mitä sinne laittaa. käytännössä syöt "kuollutta" ruokaa.

sitten tietoa, joka ei ole tarkotuksella massalle kerrottu niin mikro vähentää monen metrin säteellä bioenergiaa eli chitä. jos esim. pidät mikron ympärillä ruokaa niin niiden bioenergia vähenee. Mikro myös imee sinulta bioenergiaa.

Suosittelen juuri tekemään ruokaa paistinpannulla. Maistuu paremmalta ja on terveellisempää. Jos on niin kiire, että ei ehdi niin sitten vain järjestämään itse itselle elämässä aikaa.

Joo ne joille tuo on kerrottu ja jotka on sen uskonu, on nykyään Niuvaniemessä professoreina.

Tiikerimies: -Kerroppa lisää tuosta bioenergiasta ja siitä, miten mikro vähentää sitä jne. Muistaakseni nimierkki starfish huuteloi kans jostian bioenergiakentistä ja niiden katoamisista vastaavanlaisessa ketjussa, mutta ilmeisesti sitten unhoitti tarkemmin kertoa mitä ne tuollaiset ovat kun sitä udeltiin.

Ja mitä ruuan kuolemiseen tulee, niin kyllä mä toivonkin että mun murkina olis suurmmaksi olis kuollut kun sitä syön, onhan se nyt prkl jos pitää vielä syömisvaiheessa yrittää pitää se sika paikoillaan, että saa sen survottua kitusiinsa. Sama on muuten tapahtunut aina paistinpannullakin, harvemmin on sapuska kovin eläväistä ollut senkään jälkeen. Vai lieneeköhän mun paistinpannussa jonnin sortin vika?

Tää on kyllä ajatuksena hieno, mutta ei vaan millään kykene uskomaan tuohon.

Ja taas jää selviämättä mitäs nuo bioenergiat ja niiden kentät on ja miten se mikro niihin vaikuttaapi. On se prkl kun nuista aina joku käy huuteloimassa, mutta jättää sitten kiussallaan tyhmemmät hämmennyksen valtaan panttaamalla tietojaan.

Ja samaan syssyyn jätetään myös kertomatta kuinka vaarallista tuo kuolleen ruuan syöminen on ja miten se eroaa elävämmästä ruuasta ja sen syömisestä. Taikka edes sen, mitä ja miten se mikro siitä/sen ruuasta/ruuan tappaakaan.

Harmillista.

Ja taas jää selviämättä mitäs nuo bioenergiat ja niiden kentät on ja miten se mikro niihin vaikuttaapi. On se prkl kun nuista aina joku käy huuteloimassa, mutta jättää sitten kiussallaan tyhmemmät hämmennyksen valtaan panttaamalla tietojaan.

Ja samaan syssyyn jätetään myös kertomatta kuinka vaarallista tuo kuolleen ruuan syöminen on ja miten se eroaa elävämmästä ruuasta ja sen syömisestä. Taikka edes sen, mitä ja miten se mikro siitä/sen ruuasta/ruuan tappaakaan.

Harmillista.
siis ihan oikeesti....jokaisella on käytössään netti,tiedon valtatie ja kyselette päättömiä täällä....fakta on että mikro tuhoaa ruuasta kaiken sen mikä siinä alunperin olisi ollut kehollesi hyödyllistä....jottei mene liian helpoksi niin joudut tekemään työtä etsiessäsi miksi se sen tekee.....kuka ei sitä usko niin pitäköön tyhmyytensä omanaan eikä kailottako sitä koko maailmalle,asia on tiedetty jo silloin kun mikrot tulivat markkinoille.....nyt joku fiksu kysyy että miksi ne sitten tulivat markkinoille.....vastaus on yksinkertainen,syynä on jälleen kerran raha.

Ylläolevasta vastauksesta en kyllä osaa mennä sanomaan naurattiko enempi itse vastaus vaiko vastauksen antajan nimimerkki :D

nim. tyhmä hämmennyksen vallassa, edelleen.

Pitääkin laittaa foliolakki päähän ennen mikron käynnistämistä ettei bioenergia häviä. Minulla on myös kurkkua ja banaania mikron lähettyvillä, pitääkö nämäkin kietoa folioon?

Ei ihme jos asialle nauretaan. Ensin kerrotaan jokin aivan ufo juttu. Kun joku haluaisi asiasta lisätietoja ja perusteita, haukutaan kysyjä tyhmäksi ja käsketään itse hakemaan tiedot. :jahas:

siis ihan oikeesti....jokaisella on käytössään netti,tiedon valtatie ja kyselette päättömiä täällä....fakta on että mikro tuhoaa ruuasta kaiken sen mikä siinä alunperin olisi ollut kehollesi hyödyllistä....jottei mene liian helpoksi niin joudut tekemään työtä etsiessäsi miksi se sen tekee.....kuka ei sitä usko niin pitäköön tyhmyytensä omanaan eikä kailottako sitä koko maailmalle,asia on tiedetty jo silloin kun mikrot tulivat markkinoille.....nyt joku fiksu kysyy että miksi ne sitten tulivat markkinoille.....vastaus on yksinkertainen,syynä on jälleen kerran raha.

Miten on pystyyköhän tätä ruuan Chi:n tuhoutumista kumoamaan jos sijoittelee lämmitettävät ruoka-aineet Fengshui -oppien mukaisesti mikroon?

Kun tämä keskustelu nyt kääntyi tähän suuntaan, niin lisäänpä tarinan läskistä miehestä ja katkerasta vaimosta. Vaimo vittuuntui läskin miehensä paskan valmis ruuan syömisestä ja pakotti miehen roudaamaan mikron kellariin. Siihen loppui miehen pizzan,burgereiden, yms paskan lämmittäminen päivälliseksi. Nykyään hän syö 8 tai 10min keitettyä pastaa tai riisiä ja sen keittymisen aikana tehtyä viher annosta. Tässä ohella paistuvat myös esim teollisesti jauhetut lihat varsin mainiosti. Kun siinä nyt vaan menee vain muutama min kauemmin. Siis, pelätkäämme naisia ja tehkäämme oikeaa ruokaa.

Kun tämä keskustelu nyt kääntyi tähän suuntaan, niin lisäänpä tarinan läskistä miehestä ja katkerasta vaimosta. Vaimo vittuuntui läskin miehensä paskan valmis ruuan syömisestä ja pakotti miehen roudaamaan mikron kellariin. Siihen loppui miehen pizzan,burgereiden, yms paskan lämmittäminen päivälliseksi. Nykyään hän syö 8 tai 10min keitettyä pastaa tai riisiä ja sen keittymisen aikana tehtyä viher annosta. Tässä ohella paistuvat myös esim teollisesti jauhetut lihat varsin mainiosti. Kun siinä nyt vaan menee vain muutama min kauemmin. Siis, pelätkäämme naisia ja tehkäämme oikeaa ruokaa.

Kyllähän sitä taitaa jokainen ihan oikeasti ruokaa tehdä, ei ole siitä kysymys. Itellä tapana tehdä isompia annoksia pari kertaa viikossa, jotka sitten lämmitetäään seuraavan kerran kun nälkä yllättää. Eikait tässä kukaan pelkällä mikrolla elä? Mikro on kuitenkin pätevä apuväline, helpottaa arkea huomattavasti ja, vaikka pannulla paistuisi mikä tahansa, niin kyllä se vekotin säästää paljon aikaa.

Itse en suosi einekesiä, en ole syöynyt kertaakaan pariin kolmeen vuoteen. Mutta kyllä minulla mikro kuitenkin on, ja tulee olemaan. Saa sillä sitä "oikeatatkin" ruokaa lämpimäksi...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom