Runsaan proteiinin haittavaikutukset

:D
Palatakseni aiheeseen,k yllä perseenreikä nimittäin laulaa ja rajusti... Eli ilmeisesti hieman pitäis varmaa vähentää määrää :evil:

Suora lainaus lääkkeet ja lisäravinteet urheilussa-kirjasta;

Monien merkittävimpieen urheiluravitsemusauktoriteettien mukaan, voimaharjoittelijan optimaalinen päivittäinen proteiinin saanti on yleensä n. 1,5-2g/kg.

Bilsborough ja Mann arvioivat että proteiinin päivittäisen saannnin ''turvaraja'' on n 80kiloisella miehellä 285-365g/kg.
(3,5-4,5g/kg)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suora lainaus lääkkeet ja lisäravinteet urheilussa-kirjasta;

Monien merkittävimpieen urheiluravitsemusauktoriteettien mukaan, voimaharjoittelijan optimaalinen päivittäinen proteiinin saanti on yleensä n. 1,5-2g/kg.

Bilsborough ja Mann arvioivat että proteiinin päivittäisen saannnin ''turvaraja'' on n 80kiloisella miehellä 285-365g/kg.
(3,5-4,5g/kg)

Eli eipä tarvi hätäillä :dance2:

kertokaas mulle..

elikka oon 185/85 massaa pitäs kasvattaa..ei mahaa ..paljonko mun pitää syödä päivässä siis millä kertoimella kerrotaan paino protskun hiilarin ja rasvan.määrä ja paljonko kaloreita

ehotuksia

Siis täh 2g/painokilo. 182cm/69kg on tekniset tiedot. Saisin syödä siis 138g proteiinia päivässä. Laskin tuossa, että viime aterialla sain tonnari 45g+pasta 20g+maito 20g+ raejuusto, leikkeleet ja juusto leivän päällä. eli ainakin 100g proteiinia yhdellä aterialla. En edes ajatellut syöväni runsaasti. Enhän mä saa edes syödä kunnon iltapalaa, kun rahkaakin söin aamupalaksi... :D

elikka oon 185/85 massaa pitäs kasvattaa..ei mahaa ..paljonko mun pitää syödä päivässä siis millä kertoimella kerrotaan paino protskun hiilarin ja rasvan.määrä ja paljonko kaloreita

ehotuksia

Proteiini: 1,5-3g. (40% kokonais kaloreista)
Hiilihydraatti (kts. proteiini)
Rasva: 0.5-1.5g( n. 20% päivän kokonais kaloreista(alle 15% alle kun jää, niin testotasot laskee( lähde: Layne Nortton)

Proteiinia 170g(eli 680kcal)
Hiilihydraatit sama 680kcal
Rasvat 85g( 765 kcal)

Kokonaiskalorit pitäis olla n. 2100. Mun matematiikan mukaan.

Eli proteiinia 150-200g
Hiilaria 150-200g
Rasvaa 70-100g

Kokonaiskalorit 2100-2500.(suosittelen lähemmäs 2500 kcal)

Veikkaan, että toi 2500kcal on liian vähän ja paino pysyy samassa tai jopa laskee. Mut kannattaa ensin kokeilla tuleeko sitä massaa tolla määrällä ja nostaa vasta sitten. Aineenvaihdunta kun on niin erilainen eri ihmisillä.

Liika proteiini on monelle este kehityksessä, koska se lisää kylläisyyttä niin runsaasti. On varmaan parempi tyytyä vähempään proteiinimäärään ja korvata se hiilihydraateilla, niin saa enemmän insuliinin eritystä ja nälkää. Dieetillä asian on sitten toisinpäin. Itse suosittelisin proteiiniä maksimissaan 1.5-2g/kg kohti. Uskon, että 1g proteiiniä riittää, jos saa tarpeeksi energiaa hiilihydraateista ja rasvoista. Runsaasti proteiiniä syövän kannattaa hankkia b-6 vitamiini valmiste tai vahva monivitamiinivalmiste.

Mitä protskuu ? jos on jotain halpisheraa niin voi ollaki...
Mass Recoveryy oon nyt vetäny ja etenki lepopäivinä alkanu särkee päätä, ei nyt pahasti mutta kumminkin. voi tietysti olla että kuvittelen vaa johtuvan siitä mut tiedä sitä :D

jossain akkojen ohjelmassa sanottiin et liikaa proteiinii on pahempi ku liian vähä proteiinii, tosin samassa ohjelmassa sanottiin myös et rypsiöljyn syöminen on terveellistä, joten en nyt sit tiä miten luotettavana voi pitää.

jossain akkojen ohjelmassa sanottiin et liikaa proteiinii on pahempi ku liian vähä proteiinii, tosin samassa ohjelmassa sanottiin myös et rypsiöljyn syöminen on terveellistä, joten en nyt sit tiä miten luotettavana voi pitää.

Jos luet jotain naisten sporttilaihdutus juttuja niin aika karun pieniä on proteiinimääriltään ruokavalio. Tiedä sitten mistä johtuu kun mun mielestä helpointa on dietata proteiinipitoisella ruualla juuri tuon kylläisyyden tunteen takia...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom