En tiennyt oikein mihin tämän threadin pistäisi mutta kummnkin. Kaveri soittaa rumpuja, on soittanut jo vähän aikaa ja sillä on paksut kyynärvarret ja se itsekin on huomannut niiden kasvaneen niin voiko tämä johtua rumpujen kolluuttamisesta. Mulla taas kyynärvarret mallia haravan jatkeet niin pitäisikö ruveta rumpaliksi:D
No miksikäs ei ajan myötä kehittäisi? Ei ehkä kuitenkaan kannata korvata forkkutreenejä (jos niitä nyt erikseen treenaa) rumpujensoitolla, sillä tuo forkkujen kasvaminen rumpaleilla johtuu vuosien ja taas vuosien tekniikka- ja soittoharjoittelusta. Jos soitat kerran viikossa Tangon Merellä ja pari biisiä Tik Takia niin et saa Lee Priestin forkkuja.
Mulla on muuten yks rumpalifrendi, kuka on soittanut 5-vuotiaasta asti rumpuja (Perttu Saksa, jos joku tuntee, harrastaa myös ammattivalokuvasta). Pertulla on ihan kiitettävän kokoiset pohkeet, mitkä ovat loputtomien tuku-tuku-tuku-tuku-lampaitani -tuplapedaaliharjoitusten turvottamat.
Mun frendi (19-vee) on soittanut 5- tai 7-vuotiaasta saakka ja vieläkin sillä on joskus kämmenet täynnä ruskeita veripaiseita 15-tuntisen power metal -session jälkeen. Sairas jätkä. Ei sillä ole forkut tai pohkeet kasvaneet, vaikka tuplabasareilla soittaakin yhtä nopeasti kuin hyttynen räpäyttää siipiään. Soittaa vissiin tekniikalla, ei voimalla?
Mutta onhan noilla Slayer/Pantera -akselin jannuilla melkoiset lihakset kaikikka. Että voit sä aloittaa vaikka bassonsoiton ;)
itse soitin aikoinaan n. 10 V rumpuja. Ja edelleenkin on forkut melko surkeet...eli ei kyllä kasvattanut, tietty jos olis jo tuolloin tuntenut lisäravinteen nimeltä sustanon...:D
Rumpuja soittaessa voi pohkeet ja forkut tosiaan kasvaa, mutta mietippä tilannetta jolloin käytössä on vaan yks spedu ja haitsukäsi on aina tulessa. Siinähän voi pian mennä aika epäsymmetriseen kuntoon jos a)ei polje haitsua jalalla paskaakaan tai b) virveliä paukutellaan sillontällön ilman oikeeta jytää.
Oikeesti se kyl on sellasta kestävyysurheilua ettei lihakset ainakaan liikaa pääse kasvamaan, muotoa voipi tulla.
Mulla ainakin ku yhen biisin tykittää rummuilla, jos se biisi viel sattuu tartteen tuplaspeduu, ni penikat alkaa huutaan leipää niin et kellarista raappujen nouseminen tuottaa tuskaa. Kannattaa venytellä pohkeet kunnolla, ettei pääsis yllättään noi penikat.
Ei muutaku Metallican St. Anger alusta loppuun rummuilla ni johan ollaan maitohapoilla ...
Rumpuja tuli nuorempana soitettua reilut seitsemän vuotta eikä tuona aikana kyllä mitään ylimääräistä lihaksen muodostumista ollut havaittavissa forkuissa tai pohkeissa. Soittotekniikka on itse asiassa ihan väärä, jos soittamisella saa lihaa kasvamaan. Se on puhaasti tekniikka- eikä voimalaji. Aerobisen kunnon päälle voi kyllä käydä tuollaiset muutaman tunnin mittaiset heavy-sessiot.
Mutta onhan noilla Slayer/Pantera -akselin jannuilla melkoiset lihakset kaikikka. Että voit sä aloittaa vaikka bassonsoiton ;) [/B][/QUOTE]
Jep, Heavy-Metal kasvattaa lihaksia, katsokaa vaikka ko.levyjenkansia.
Kokemuksesta tiedän että levyjä soittelemalla ei haba kasva.
hmm..aiheuttaakohan Heavy kataboliaa, ainakaan kuulo ei ole enää entisensä.
Judas priestin rumpali Scott Travis on lihaksikas koko kehostaan.
En tiedä johtuuko rumpujen soitosta vai siitä että on ottanut amfetamiinin tilalle vahingossa horkkuja...
Ite olen rumpali eikä tuota kyynärvarsien/pohkeitten kasvamista soitto ainakaan edistä. Rumpujahan soitetaan ranteella ja sormilla eikä kyynärvarrella. Tekniikkaa...
Eipäs unohdeta Manowar:in ukkeleita.Ainakin levyjen kansissa ne on melkosia hormonipossuja. Todellisuudessa, tuskin. [/B][/QUOTE]
Aikoinaan tuli Manowaria käytyä kattomassa. Mitä känniltä muistan niin kyllä ne oli aika hyvässä kunnossa. Paikallislehdessä oli juttua häiskistä, keikanjälkeinen aamu alkoi lenkillä.
Ei tainnut viina ja huumeet olla ainakaan silloin kuvassa mukana.
Tulevaisuuden visio - jokaiselta aikaansa seuraavalta salilta löytyy rumpusetti forkku- ja pohjetreenejä varten. Ah sitä meteliä. Ja kauhuskenaario - siellä missä on rummut sieltä löytyy myös basisti.:jahas:
täällä varmaan on rumpujen soittajia,niin kysyisin että onko yamahan DFP-700 tuplapedaalit ihan hyvät??vai kannattaako ostaa taman tuplat??pitäs saada pedaalit kun on keikka parin viikon päästä
Originally posted by jackass82 täällä varmaan on rumpujen soittajia,niin kysyisin että onko yamahan DFP-700 tuplapedaalit ihan hyvät??vai kannattaako ostaa taman tuplat??pitäs saada pedaalit kun on keikka parin viikon päästä
Kahdessa viikossa ajattelit sit opetella tuplat? :D
Mul on Taman Iron Cobrat ja oon ollu ihan tyytyväinen, niissä on helvetisti säätövaraa joka tavalla, loppu on soittajasta kiinni.
Kannatta kysellä myös muusikoiden.net:stä sieltä löytyy kannuttajille oma keskusteluosio.
Originally posted by jackass82 olen nuorempana soittanut rumpuja ja nyt aloitin uudestaann soittamaan.myin silloin pois tuplat kun lopetin.entäs taman hp200tw??
tuo taman pedaali on varmasti ihan hyvä ja kestävä peruspedaali.toinen saman hintaluokan pedaali olis pearl p-102tw.itse soittelin tollaisella pearlilla joskus aikaisemmin,ja todella hyvin kesti käytössä.vähän aikaa sitten ostin yamaha dfp-9310 spedun jossa on sitten jo monipuolisemmat säädöt.