Rullaluistimien ergonomiassa ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NHB
  • Aloitettu Aloitettu

NHB

Tänä kesä rullaluistimeni ovat alkaneet ikävästi painamaan luun päätä tuossa nillkanivelen sisemmällä puolella. Liekköhän sitten varren pehmusteet antaneet periksi, kun vasta tänä kesänä on alkanut häiritsemään. Luistimet ovat malliltaan Roces Melbourne ja se taitaa olla luistimet kiristyspannan pituuden säätömekanismi joka painaa. Tuo aiheuttaa niin paljon ärsykettä, että en pysty pitkää lenkkiä seuraavana pävänä luistelemaan juuri ollenkaan. Onko joku ratkaissut vastaavan ongelman jollakin näppärällä virityksellä? Mieleen tuli laittaa lisää pehmustetta tuon painavan kohdan alle tai sitten nilkan ympärille joku sopiva pehmuste tyyliin polven lämmittimet. Mistähän löytäisi sopivan paksuista pehmustetta tuohon paikkaan?

Pari muutakin kysymystä olis kysyisistä luistimista. Tuossa on jotku micro-laakerit. Miten ne eroavat tavallisista ja sopiiko noihin tavalliset kaupasta löytyvät rullat? Luistimissa lukee että 82 mm olisi rullan maksimikoko, voisikohan noihin kuitenkin mennä 84 milliset rullatkin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
NHB sanoi:
Tänä kesä rullaluistimeni ovat alkaneet ikävästi painamaan luun päätä tuossa nillkanivelen sisemmällä puolella. Liekköhän sitten varren pehmusteet antaneet periksi, kun vasta tänä kesänä on alkanut häiritsemään. Luistimet ovat malliltaan Roces Melbourne ja se taitaa olla luistimet kiristyspannan pituuden säätömekanismi joka painaa. Tuo aiheuttaa niin paljon ärsykettä, että en pysty pitkää lenkkiä seuraavana pävänä luistelemaan juuri ollenkaan. Onko joku ratkaissut vastaavan ongelman jollakin näppärällä virityksellä? Mieleen tuli laittaa lisää pehmustetta tuon painavan kohdan alle tai sitten nilkan ympärille joku sopiva pehmuste tyyliin polven lämmittimet. Mistähän löytäisi sopivan paksuista pehmustetta tuohon paikkaan?

Välillä painaa luistimet samasta kohdasta. Pieni pala superlonia (vaahtomuovi)
sukan sisällä on auttanut.
Voi tarvittaessa lisätä lenkin aikana, jos alkaa jostakin kohdasta painamaan.

Luulis mahtuvan ja osta laakerit samalla niin ei tuu ongelmaa. Hmm jokohan sitä kohta sais polkastua tämän kauden käyntiin.:D

Mulla painaa luistimet ihan samalla tavalla. Mut pala superlonia on kyllä auttanut ihmeen hyvin. :) Voi käydä pidemmänkin lenkin heittämässä, kun muistaa superlonin. Mä en tähän päivään mennessä ole omistanut vielä yhtiäkään luistimia, jotka olis käyneet mun jalkaan täydellisesti. :jahas: Aina ne jostain painaa tai hankaa. Ja sit, kun sukka vielä hikoo kesällä luistimissa, niin ei sekään mikään mukava juttu ole.

Erikoista kun niin monilla tuntuu olevan sama ongelma. Luulisi ettei olisi mikään hankala homma tehdä nikkatukea, joka ei puristaisi tuota luun päätä. Näissä mun luistimissakin on todella typerästi laitetta tuo teräväreunainen osa justiinsa painamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom