Rullaluistelu sekundapolvilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tape80
  • Aloitettu Aloitettu
Aurinko paistaa ja tuli sporttiliikkeessä iskettyä silmät rullaluistimiin. En ole koskaan aiemmin harrastanut sitä, mutta jostain on nyt kasvanut halu aloittaa. Ongelman muodostavat polvet, joiden liikkuminen on hieman liian vapaata normaaliin verrattuna, tosin vuosiin ei ole enää paikoiltaan hyppinytkään...

Onko minun mahdollista rullaluistella, vai sanooko nivelet heti itsensä irti? Millaisilla polvivammoilla täällä rullaluistellaan?

niinisto2005.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yritä ens kerralla osua katseella liikkeessä vaikka uikkareihin :) Ei nivelet tykkää kyttyrää.

Ei käsittääkseni polville se ystävällisin homma...

Jos polvissa on pelkkää alttiutta niin itse ainakin kokeilisin. Ei luistelu välttämättä niin pahaa tee kun voisi kuvitella. Ei siinä ainakaan suurempia tärähdyksiä satu.

Itse polvivammaisena olen tuon lajin suosiolla jättänyt pois itseltäni, ihan vaan siitä pelosta, että jos (ja kun) jotain sattuu, niin se polvikipu on aika perseestä. Mutta jos tekniikka on äärimmäisen hyvin hallussa niin siitä vaa. Ja sauvojen kanssa se on vähän turvallisempaa, mutta toki vauhdikkaampaa.

Itse polvivammaisena (aikuisiälle jatkunut Osgood-Schlatter) olen todennut, että rullaluistelu on lähes ainoita urheilumuotoja, joita voi harrastaa. Mun polvivammat on siinä kuosissa, että portaita voi käyttää vain jos ei ole hissiä, sillä portaiden käyttäminen johtaa väistämättä saatanallisiin polvikipuihin. Jollekin toiselle polvivammaiselle rullaluistelu taasen voi olla aika "no go", joten suosittelen testaamaan, että miten pystyt.

Oon itse polvivammainen (urheillut koko ikäni) ja rullaluistelu tuottaa jonkin verran hankaluuksia polville mutta polville tarkoitetut 'tukisukat' auttaa, eikä haittaa luistelua lainkaan.

Unohtu lisätä, että mullakin on tukevat polvisuojat käytössä rullaluistellessa. Siis rullaluisteluun tarkoitetut polvisuojat, joissa kiinnitys tukeva sukka kuten esim. davidin polvituissa.

Hmm. Kiitokset kaikille vastauksista. Kaipa tuota pitäisi sitten kuitenkin yrittää, tuollaisilla vahvemmilla polvituilla/suojilla...

Kokeile varovasti ja mene tuntuman mukaan. Ehkä kannattaisi kokeilla vaikka kaverin luistimilla jos jollakulla lähipiirissä suht sopivat on ettet tarvitse maksaa turhasta jos ei tunnukkaan hyvälle polvissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom