rullaluistelu sauvat

kattelin tossa kerran kaupassa rullaluistelu sauvoja, citymarketista, makso 39 tai 49 € :eek:
ja kävely sauvat vissiinkin 11 €
onkos noilla sauvoilla muutakin eroa kun se kohta mikä osuu maahan? ja minkä pituset niitten luistelusauvojen pitäsi olla että on sopivat? oon 171 cm ilman luistimia..varmaa 180 luistimien kans..
ja onks siitä jotai apua luistella sauvojen kanssa?

kiitos

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No enpä asiasta tiedä paljonkaan mutta vaikuttaa nuo sauvat jotenkin turhilta.. enpä usko että ne ainakaan mitään valtavaa eroa suoritukseen tekis. Ite oon luistellu aina ilman sauvoja (johtunee varmaan siitäkin että on lätkää pelannu noin 12 vuotta.. sauvojen käyttö tuntuu tuntuu luonnottomalta). Hyvin se sujuu ilman sauvojakin.

OoDee

Kyllä sauvoista hyötyäkin on. Saa yläkroppaankin tuntua ja mitä sauvojen pituuteen tulee niin suht saman pituiset kuin hiihdossa luistelusauvat (siis yli kainalon).

jos oot joskus sattunu hiihtämään ja jos sulla on sukset ja sauvat niin voit ihan hyvin käyttää suksisauvoja. mä oon käyttäny niitä sopivat ja hyvät.

Originally posted by RoadRunner
onkos noilla sauvoilla muutakin eroa kun se kohta mikä osuu maahan?
Mulla on tullaluistelusauvat, se terä juu on speciaali. Yks hiihtäjä kerran vilkas niitä sauvoja ja ihmetteli, mikä niissä maksaa, koska se varsimateriaali on keskinkertaista. Niitten hinnalla kuulema sais huippu luokan hiihtosauvat. Mutta kyllä toi luisteluun lisäterää. Vauhtihan siinä kasvaa joten homma vaatii kunnon kadun/tien.
ja minkä pituset niitten luistelusauvojen pitäsi olla että on sopivat? oon 171 cm ilman luistimia..varmaa 180 luistimien kans..
Siihen oli joku kaava, en muista mikä se oli mutta kysäsepä vaikka jostain urheilukaupasta, Citymarketista voi olla turhaa.

Eilen tuli sauvat hankittua ja testattua. Täytyy sanoa, että sai luistelu taas uutta kipinää sauvojen ansiosta. Ei rasitu selkä niin paljoa ja yläkroppa = ojentajat, olkapäät, yläselkä saa myös harjoitusta.

Ja laskukaava sauvojen pituuteen oli Excelin maahatuojan mukaan: 0,92 x henkilön pituus.

Toi 0.92 kertoimena tuntuu aika kovalta, ainakin itseni kohdalla (186*0,92=171). Hurjan pitkiltä vaikuttas tommoset sauvat. Itelläni on 165, tosin talvella hiihdellessä (rullikset on korkeammat, mutta talvellahan sauvat uppoo lumeen).

Ja ihan tavalliset sauvathan tohon hommaan käy, tosin ihan halvimmat ei oo kovin mukavat (semmoset lasikuitutikut), kun ne antaa niin paljon periks. Muistaa vaan hommata noihin sauvoihin sit kovametallipiikit, niit myydää just tähän tarkoitukseen.

ps. muista kypärä.

kattelin tossa kerran kaupassa rullaluistelu sauvoja, citymarketista, makso 39 tai 49 € :eek:
ja kävely sauvat vissiinkin 11 €
onkos noilla sauvoilla muutakin eroa kun se kohta mikä osuu maahan? ja minkä pituset niitten luistelusauvojen pitäsi olla että on sopivat? oon 171 cm ilman luistimia..varmaa 180 luistimien kans..

kiitos
Joo tota

Itse olen suurinpiirtein samanmittainen ja sauvat 160cm kaveri parikolme senttiä lyhyempi ja sauvat 155 cm..... molemmilla halvat samanlaiset sauvat exel 24,90 tarjouksessa Intersportissa

Näin jälkeenpäin olisi pitänyt satsata se like 80 ekii kunnon sauvoihin jossa on se kumitutti kärjessä.... eli ilman sitä sauvat saattaa "livetä" kun se osuu maahan ja tärähtää... eli osta ne kalliimmat

Re: Re: rullaluistelu sauvat

Originally posted by PacMan
Näin jälkeenpäin olisi pitänyt satsata se like 80 ekii kunnon sauvoihin jossa on se kumitutti kärjessä.... eli ilman sitä sauvat saattaa "livetä" kun se osuu maahan ja tärähtää... eli osta ne kalliimmat
Niin-pä. Mutta kun ne Excelin sauvat on ihan törkeän hintaset, joten sorruin minäkin pari vuotta sitten "kumitutittomiin" :( Käsittääkseni noita kumitutteja sais ostaa erillisinäkin. Juttelin kerran urheilukaupan myyjän kans, että yks mahdollisuus olis virittää niistä sellanen juttu, niin että löis sen piikin siitä tutista läpi jotenkin. Mut voi olla että jätän sikseen. Täytynee ootella, että nää opiskelut loppuu joskus ja pääsen kunnon ansiotöihin. Tai sit eroon pihiydestäni :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom