Rubikin kuutio

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalabob
  • Aloitettu Aloitettu
Kaikki varmasti tietävät kyseisen kapistuksen, mutta kuinka edetä vaikeammille tasoille? Tällä hetkellä ratkaisu onnistuu n. 2 minuutissa joka kerta aloittelijalla. Algoritmit on helppo muistaa, joten kertokaas kokeneemmat konkarit kuinka päästä alle minuuttiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alle kahden minuutin? Ei mulla sitten vissiin oo oikeen yritystä, ku oon tasasin väliajoin kuuden vuoden ajan yrittäny väkertää tota...

Joskus aikoinaan kultaisella 80-luvulla Suomen Kuvalehdessä oli pitkähkö kaava, jolla tuon kuution sai ratkaistua. Itse veivasin sen parhaimmillaan 34 sekunnissa, mutta kaverini pääse alle puoleen minuuttiin käyttämällä SK:n kaavaa. Ilman apua en ole kuutiota osannut ratkaista.

Soita Uusikselle ja kysy. Mun mielestä ois hienoa kun pystyis kuutiota katsomalla painamaan muistiin ne siirrot ja sit ratkaisemaan sen selän takana..

Joko nopeemmat sormet tai sit opetella parhaat algoritmit eri tilanteisiin. :)
Algoritmien opettelu tappaa mun mielestä ilon tosta, itse en muista enää niitä kuin yhden mutta kun aikansa pyörittelee niin kyllä se siitä. :D

Niin, yritystä...

Tai älykkyyttä.

No älykkyyttä ei ainakaan vaadita siihen että googlettaa netistä algoritmit ja ratkaisee kuution niiden mukaan yrittäen nopeusennätystä. Mitä järkeä? Toihan just tappaa sekä kaiken yrittämisen että älyllisen haastavuuden hommasta.

No älykkyyttä ei ainakaan vaadita siihen että googlettaa netistä algoritmit ja ratkaisee kuution niiden mukaan yrittäen nopeusennätystä. Mitä järkeä? Toihan just tappaa sekä kaiken yrittämisen että älyllisen haastavuuden hommasta.
Eipä Japetius tuollaisesta mitään puhunutkaan. Ja jotain siinä puuttuu, jos ei edes ohjeiden kanssa saa ratkaistua.

Tai ehkä mua ei vaan kiinnosta eri väreillä väritetty muovipalikka...
Mutta silti olet kuuden vuoden ajan väkertänyt.

:rolleyes:

Itse ratkaisin kuution ensimmäisen kerran videon algoritmeillä. Noilla vinkeillä pääsee vissiin alle kahden minuutin suht helposti. Ja noista algoritmeistä oikasemalla luultavasti lähelle minuuttia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom