Royce Gracie kärähti steroideista!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pyy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Onko täällä kaikki jotain 16v. vai mitä, häh? Hevosenkenkiä, just joo...
:david: :wall:
Vaikka sitä kuinka itkisi, niin tosiasia on että roinaajia riittää varsinkin kun joillekin lajista saa leivän (käy kyllä ks. tapauksia hieman säälikis, leipä kun on aika ohut). Testit joilla kaikki saataisiin kiinni on utopiaa... Joten aina kun kehään/häkkiin astuu voi sitä joko miettiä (hmmm... onkohan toi roinannu?) tai sitten olla välittämättä asiasta ja tyrmätä/lukottaa/kuristaa pahan roinaaja pojan...
:D

Minulla on ikää 30v. ja potkunyrkkeilystä SM-mitaleja. Montakos matsia sinulla muuten on?

Kaikkien lajien säännöt kieltävät douppaamisen ja se on siksi huijausta ihan samalla tavalla kuin hanskojen käsittely tai vaikka tahallinen munille potkiminen niin ettei tuomari huomaa. Tämän pitäisi olla ihan selvä asia.

Se, että kaikkia hujareita ei saada kiinni, ei suinkaan tee asiasta hyväksyttävää. En minä hyväksy murhaamistakaan siksi, että kaikkia murhaajia ei saada kuitenkaan kiinni. Etkä varmaan sinäkään.

En kuitenkaan suunnitellut lopettavani ottelu-uraani siksi, että joku vastustaja saattaa olla doupattu. Mutta vaatisin ilman muuta testausta, jos olisi syytä epäillä juuri jonkun tietyn vastustajan douppaavan.

Kirjoitin vähän vastineeksi tuon viestini tohon Naapurinmiehen kommenttiin ja tarkoitin Johnnie Mortonia. Moni kyllä roinaa vaparipiireissä. Pride ei tainnut edes testata.

Minulla on ikää 30v. ja potkunyrkkeilystä SM-mitaleja. Montakos matsia sinulla muuten on?

Kaikkien lajien säännöt kieltävät douppaamisen ja se on siksi huijausta ihan samalla tavalla kuin hanskojen käsittely tai vaikka tahallinen munille potkiminen niin ettei tuomari huomaa. Tämän pitäisi olla ihan selvä asia.

Se, että kaikkia hujareita ei saada kiinni, ei suinkaan tee asiasta hyväksyttävää. En minä hyväksy murhaamistakaan siksi, että kaikkia murhaajia ei saada kuitenkaan kiinni. Etkä varmaan sinäkään.

En kuitenkaan suunnitellut lopettavani ottelu-uraani siksi, että joku vastustaja saattaa olla doupattu. Mutta vaatisin ilman muuta testausta, jos olisi syytä epäillä juuri jonkun tietyn vastustajan douppaavan.

Kickboxing ihan kiva laji, SM-taso siellä vaan ei joissain painoluokissa huimaa (isommissa roinaajien painoluokissa ;) )...
En kilpaile, kun ei ole kuin vasta n. 13v. on/off eri lajeja takana (judo,JJ,BJJ,nyry,MMA); treenaan, sparraan ja painin huvikseni / pitääkseni itteni kunnossa ... Voisi sitä varmaan jossain vaiheessa mennä kisailemaankin, kunhan on roinattu tarpeeksi isoksi ja vahvaksi (nyt on vasta 183cm/110kg) ;); eihän sinne muuten uskalla...
Kun ne roinagorillat on ihan mahottomia...
:D

En sanonut, että douppaamista pitäisi suosia/niellä mutta totesin vain että realismia peliin tähän doupping jeesusteluun, tuossa loppu kommentissa sitä jopa löytyy...

Kickboxing ihan kiva laji, SM-taso siellä vaan ei joissain painoluokissa huimaa (isommissa roinaajien painoluokissa ;) )...

Hmm. Joo. Sun kannattaa varmaan sitten mennä kehään sanomaan tuo Saarisen Jukalle... :rock:

En kilpaile, kun ei ole kuin vasta n. 13v. on/off eri lajeja takana (judo,JJ,BJJ,nyry,MMA); treenaan, sparraan ja painin huvikseni / pitääkseni itteni kunnossa ... Voisi sitä varmaan jossain vaiheessa mennä kisailemaankin, kunhan on roinattu tarpeeksi isoksi ja vahvaksi (nyt on vasta 183cm/110kg) ;); eihän sinne muuten uskalla...
Kun ne roinagorillat on ihan mahottomia...

Niin vähän arvelinkin. Huijaamista on epäilemättä helpompi ymmärtää, kun oma pää ei ole se, mitä mahdollisesti taotaan kiellettyjen keinojen antamalla extra-boostilla. Otteleminen on muutenkin tarpeeksi vaarallista ja henkisesti raskasta, ilman että sitä vielä pahennetaan kemikaaleilla.

En sanonut, että douppaamista pitäisi suosia/niellä mutta totesin vain että realismia peliin tähän doupping jeesusteluun, tuossa loppu kommentissa sitä jopa löytyy...

No jos sitten kertoisit, että miten asian pitäisi suhtautua ja mihin se douppaaminen pitäisi rinnastaa, ellei muuhun tahalliseen ja vastustajalle vaaralliseen huijaamiseen urheilussa? :(

Hmm. Joo. Sun kannattaa varmaan sitten mennä kehään sanomaan tuo Saarisen Jukalle... :rock:

Niin vähän arvelinkin. Huijaamista on epäilemättä helpompi ymmärtää, kun oma pää ei ole se, mitä mahdollisesti taotaan kiellettyjen keinojen antamalla extra-boostilla. Otteleminen on muutenkin tarpeeksi vaarallista ja henkisesti raskasta, ilman että sitä vielä pahennetaan kemikaaleilla.

No jos sitten kertoisit, että miten asian pitäisi suhtautua ja mihin se douppaaminen pitäisi rinnastaa, ellei muuhun tahalliseen ja vastustajalle vaaralliseen huijaamiseen urheilussa? :(

Kyllä mun päätä on taottu ihan tarpeeksi doupattujen ja ei doupattujan(mistä sitä ikinää tietää) kavereiden toimesta. Ei vaan vaan vittu kiinnosta onko joku doupattu tai ei... Ehkä jos olisi 30 kg kevyempi ja vastassa joku roinagorilla joka ei osaa sparrata (tai sitten kadulla). Koska niinkuin sanoin, kilpaillessa on painoluokat suojaamassa ottelijoita samoin kuin ne säännöt ja tuomari. Lisäksi jos vastustaja näyttää liian vahvalta, niin voihan sen pyyhkeen heittää kehään...Mutta loppujen lopuksi jokainen vastaa omasta turvallisuudestaan ja jos ei tunne oloansa omien painoisten kanssa turvalliseksi, niin ehkä ei kannattaisi otella..?

Sen kyllä myönnen, että kilpaileminen missä tahansa lajissa tuo sitä stressiä kun pitää pakolla suorittaa ja toimia kykyjensä äärirajoilla kellon soidessa. Sen takia kilpaileminen ei olekaan kaikkien juttu...Toiset osaa ottaa sen rennommin ja näin pystyvät suoriutumaan oman normaali tasonsa (tai jopa yli) mukaan, toisille yleisön edess suoriutuminen tuo sitä rimakauhua ja kaikki menee päin ***tua.

Jos ei mun pointti muuten sulle uppoa, niin ajattele näin:
Tartteeko juuri minun roinata tai pitää sitä hyvänä asiana? (=ei)
Voinko estää/vaikuttaa muiden roinaamisen? (= en, ainakaan suoraan)
Joten:
Joku roinaa toinen ei, kukaan ei niillä kuitenkaan muutu miksikään tappajaksi kehässä. Luulisi KB:n SM-tason ottelijankin tietävän että nopeus/tekniikka sekä vaikka notkeus paljon tärkeämpiä kuin raaka voima. Joten?

DEAL WITH IT!!!!

:curs:
:wall:

Joten:
Joku roinaa toinen ei, kukaan ei niillä kuitenkaan muutu miksikään tappajaksi kehässä. Luulisi KB:n SM-tason ottelijankin tietävän että nopeus/tekniikka sekä vaikka notkeus paljon tärkeämpiä kuin raaka voima. Joten?

Aika heikosti pointti näkyvissä tuossa kirjoituksessasi. Se lienee kuitenkin se, että on turha tuomita douppaajia, koska on kuitenkin muita douppaajia? Logiikka ontuu ja pahasti.

Aika heikosti pointti näkyvissä tuossa kirjoituksessasi. Se lienee kuitenkin se, että on turha tuomita douppaajia, koska on kuitenkin muita douppaajia? Logiikka ontuu ja pahasti.

Ei, täällä menee huonosti mikään jakeluun... Liikaa osumia päähän roinatuilta supervastustajilta ..?
:jahas:

Vaan pointti on se kun tiedetään mikä on tilanne urheilun ja roinaamisen kanssa, niin voidaan suhtautua asiaa kypsemmin ja lopettaa itkeminen näistä "voittamattomista / urat lopettavista" roinaajavastustajista joita vastaan otellaan painoluokallisessa kilpailussa. Jokainen tekee elämässä omat valintansa, eikä elämä tunnetusti ole reilua...

Itse en myöskään jeesustele kun on kyse roinasta; kukin tehköön mitä haluaa omalla kropallansa ja joo on se epistä ja epärehellistä otella roinissa mutta kun sitä ei voi millään 100 % sanoa että kuka on natu ja kuka ei... Näin esim. täällä roinajeesuksena / roinaus on saatanasta esiintyvät voivat kuuritella siinä missä muutkin, kunhan peiteaineet ja kamojen näkyvyys aika testeissä on tiedossa. (... ja SM KB miehelle: ei ole kysymys siitä etten tietäisi miltä tuntuu kun joku vie, kyllähän se vituttaa mutta silloin vaan ite pitää tsempata enemmän... Yleensä sitä ei kyllä tälläsenä läskinä tule niitä hirveän paljon voimakkaampia, vaan ne "supervastustajat" ;) on notkeampia, parempi kuntoisia ja auta armias paremmalla tekniikalla varustettuja.)

Vaikka kuinka valitettavaa se onkin niin tän päivän huippu/kilpaurheiluun kuuluu kaiken näköset ylimääräset vahvistukset, niitä on paljon enemmänkin kun erillaiset kasvuhormoonit. Taso on niin kova tällä hetkellä huipulla erillaisissa lajeissa että moni alkaa turvautumaan erillaisiin apuihin. On siellä niitä puhtaitakin varmaan ja paljon mutta suurinta osaa ei ees nähdä päälle päin että mitä sillä on vedetty. On aineita mitkä katotaa 1½ vuodessa vasta kropasta on aineita mitkä katoaa muutamissa päivissä. Doping aineet tulee aina olemaan testejä edellä. Pitää vaan tietää mitä käyttää. Ite en pidä ollenkaan mihin on menty, mutta minkäs teet kun sitä ei pystytä täysin valvomaan. Ite kanssa vannon puhtaaseen urheiluun loppuun saakka, niin kauan kun ajon tätä tehä ja jos semmonen päivä tulee vastaan että joutuu alkaa turvautumaan lisä apuihin niin lopetan koko homman (mitä koskaan ei tule tapahtumaan). Varsinkin tämmöset urheiliat ketä on ollut kauan huipulla, kroppa on joutunu monta kertaa koetukselle, moni tän päivän huippu ei olis tuolla missä nytten on jos ei olis käytetty jotain ylimäärästä. Toivottavasti mua nyt ei laiteta hirteen, tää on mun täysin oma näkemys. Voin olla väärässä :D Ja se kuka väittää että niistä ei ole apuja niin on kaiketi väärässä, ne estää loukkaantumisia, suojelee niveliä / lihaksia, säästää aikaa muutamalta osa-alueelta mikä taas on iso etu, tuo lisää voimaa etc..mutta on niissä haitta puolensakkin, enemmän lihaksia = kroppaa tarvii enemmän happea, jälki sairaudet ja niitten lopettaminen.

Vaikka kuinka valitettavaa se onkin niin tän päivän huippu/kilpaurheiluun kuuluu kaiken näköset ylimääräset vahvistukset, niitä on paljon enemmänkin kun erillaiset kasvuhormoonit. Taso on niin kova tällä hetkellä huipulla erillaisissa lajeissa että moni alkaa turvautumaan erillaisiin apuihin. On siellä niitä puhtaitakin varmaan ja paljon mutta suurinta osaa ei ees nähdä päälle päin että mitä sillä on vedetty. On aineita mitkä katotaa 1½ vuodessa vasta kropasta on aineita mitkä katoaa muutamissa päivissä. Doping aineet tulee aina olemaan testejä edellä. Pitää vaan tietää mitä käyttää. Ite en pidä ollenkaan mihin on menty, mutta minkäs teet kun sitä ei pystytä täysin valvomaan. Ite kanssa vannon puhtaaseen urheiluun loppuun saakka, niin kauan kun ajon tätä tehä ja jos semmonen päivä tulee vastaan että joutuu alkaa turvautumaan lisä apuihin niin lopetan koko homman (mitä koskaan ei tule tapahtumaan). Varsinkin tämmöset urheiliat ketä on ollut kauan huipulla, kroppa on joutunu monta kertaa koetukselle, moni tän päivän huippu ei olis tuolla missä nytten on jos ei olis käytetty jotain ylimäärästä. Toivottavasti mua nyt ei laiteta hirteen, tää on mun täysin oma näkemys. Voin olla väärässä :D Ja se kuka väittää että niistä ei ole apuja niin on kaiketi väärässä, ne estää loukkaantumisia, suojelee niveliä / lihaksia, säästää aikaa muutamalta osa-alueelta mikä taas on iso etu, tuo lisää voimaa etc..mutta on niissä haitta puolensakkin, enemmän lihaksia = kroppaa tarvii enemmän happea, jälki sairaudet ja niitten lopettaminen.

Tässä asiallista kommenttia, allekirjoitan sillä varauksella että itse en vain henk. koht. pidä kun joku rupeaa "roinajeesustelemaan". Varsinkin kun tiedetään mikä nykytilanne on...
"Ööö, oot kasvanut 10 kg 3 kuukaudessa? ... Joo mä oon ollu hiilaridieetillä"
ja sitten on tietysti ne jotka vetää vaan mietoja satseja, jotka ei näy päälle kuten tää tekopyhä Roidz Gracie.

Sen takia pidän parempana, ettei hirveästi toitoteta sitä kuka on natu ja kuka roinaa... Jokaisen oma asia...

Aurinko paistaa ja nyt lähen reenaamaan (toivottavasti siellä ei tule supervahvaa roinaajaa vastaa, ettei vaan treenaustakin joudu lopettamaan... Laitampa hevosenkengän hanskaan... :evil: 16oz mahtuukin :D ) !

(Vakavasti ottaen liian kovaa/tyhmästi sprarraaminen ja heikompien runnominen; se on kyllä ongelma roinasi sitä tai ei.)

Tässä asiallista kommenttia, allekirjoitan sillä varauksella että itse en vain henk. koht. pidä kun joku rupeaa "roinajeesustelemaan". Varsinkin kun tiedetään mikä nykytilanne on...
"Ööö, oot kasvanut 10 kg 3 kuukaudessa? ... Joo mä oon ollu hiilaridieetillä"
ja sitten on tietysti ne jotka vetää vaan mietoja satseja, jotka ei näy päälle kuten tää tekopyhä Roidz Gracie.

Sen takia pidän parempana, ettei hirveästi toitoteta sitä kuka on natu ja kuka roinaa... Jokaisen oma asia...

Aurinko paistaa ja nyt lähen reenaamaan (toivottavasti siellä ei tule supervahvaa roinaajaa vastaa, ettei vaan treenaustakin joudu lopettamaan... Laitampa hevosenkengän hanskaan... :evil: 16oz mahtuukin :D ) !

(Vakavasti ottaen liian kovaa/tyhmästi sprarraaminen ja heikompien runnominen; se on kyllä ongelma roinasi sitä tai ei.)

Joo se on kyllä jokaisen oma asia mitä itelleen haluaa tehdä ja siihen en viitsi ees alkaa puuttumaan. Mutta pitää muistaa myös että helposti se alkaa koskemaan monia muitakin ihmisiä kun vain itseään, varsinkin kun kyse on kamppailu-urheilusta.

Ja kielettyjän aineiden käyttö ei todellakaan ole mikään ihme, tämmösiä tapauksia tulee ja tulee aina olemaan, niin kauan kun ihmisiä täällä pallon päällä asustaa. Eikä pelkästään kamppailulajeissa, kun seuraatte uutisia niin niitä potkahtelee sieltä sun täältä eri lajeista koko aika. Dopingit ja niiden kehittäjät on aina askeleen edelle, suurinta osaa erillaisesta dopeista ei edes tiedetä testi ympyröissä. Sen takia moni kilpailija pääseekin kuin koira veräjästä. Ihmisten käsitys muutenkin aineista on muuttunut, kun niitä käryjä tulee tänä päivänä niin paljon, tuntuu että se oli joskus isompi häpee mitä se on tänä päivänä. Mut se vaan on tosi asia että doupit tulee olemaan tätä päivää urheilussa tykkäsi siitä tai sitten ei. No can do, just live with it!

Ite uskon edelleen että paras douppi on oma mieli, sen kehittäminen ja vetäminen äärinmäisyyksiin tekee ihmeitä ihmiselle, sitä moni ei tiedäkkään kuinka paljon oma pää vaikuttaa tekoihin. Ihmisen kroppa pystyy uskomattomiin asioihin puhtain paperein myös.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En ala SLmiehen kaikkiin posteihin vastaamaan, mutta periaate on juurikin se, että urheilussa on ne säännöt, ja niitä pitäisi pyrkiä noudattamaan. Vaikka puolet pyöräilijöistä käyttäisi dopingia, niin ei se pirulauta sen puolesta puhu lainkaan että se asia pitäisi vain hiljaa hyväksyä.

Jos dopingin käyttäminen on yleistä, niin sitä suurempi meteli siitä asiasta tulisi pitää. Joko säännöt muutetaan, tai sitten aletaan valvoa tarkemmin.

Tuskin sitä kukaan hyväksyy tai suurin osa ainakaan. Mutta aika monta vuotta ne on puhunu siitä että ne saa sen nyt kuriin ja mitään ei ole tapahtunu.

Kyllä mun päätä on taottu ihan tarpeeksi doupattujen ja ei doupattujan(mistä sitä ikinää tietää) kavereiden toimesta. Ei vaan vaan vittu kiinnosta onko joku doupattu tai ei... Ehkä jos olisi 30 kg kevyempi ja vastassa joku roinagorilla joka ei osaa sparrata (tai sitten kadulla). Koska niinkuin sanoin, kilpaillessa on painoluokat suojaamassa ottelijoita samoin kuin ne säännöt ja tuomari. Lisäksi jos vastustaja näyttää liian vahvalta, niin voihan sen pyyhkeen heittää kehään...Mutta loppujen lopuksi jokainen vastaa omasta turvallisuudestaan ja jos ei tunne oloansa omien painoisten kanssa turvalliseksi, niin ehkä ei kannattaisi otella..?

Hieman ihmettelen, että sinulla on pokkaa vihjailla uskalluksestani kehään, kun minä kuitenkin olen meistä kahdesta se, joka on otellut ja sinä se joka ei ole.

On ihan eri asia sparrata ja otella jonkun kanssa. Sparratessa on tarkoitus harjoitella yhdessä ja kehittyä mielellään mahdolisimman vähin vammoin. Matsissa taas on tarkoitus hakata vastustaja siihen kuntoon, että se ei voi jatkaa ottelua. Siksi matsissa on "hieman" oleellisempaa se, onko vastustajalla jotain ylimääräistä boostia taskussa vai ei.

Kyllä muuten voin vaikuttaa, vaikken suoranaisesti voikaan sitä estää. Ainakin oman seuran ottelijoiden roinaamiseen. Ja valmentajamme voi vaikuttaa vielä enemmän. Itseasiassa meillä jokainen uusi seuran jäsen joutuu allekirjoittamaan paperin, jossa sitoutuu noudattamaan hyviä urheilutapoja. Ja jokainen ottelija tietää, että jos saadaan tietää douppaamisesta, niin tulee seurasta fudut.

Aivan varmasti tällä tiedolla on vaikutusta siinä vaiheessa, jos jollekulle tarjotaan mahdolisuutta douppamiseen. Etenkin nuoriin, joille valmentajat ja vanhemmat kilpailijat ovat isoja auktoriteetteja. Nimenomaan lähipiirin asenneilmasto on se, mikä ajaa douppaukseen tai karkottaa siitä. Siksi olisikin hyvä, jos mahdollisimman moni valmentaja ja ottelija tekisi selväksi kielteisen kantansa doping-aineisiin.

Joten:

Ei muutu tappajaksi, mutta kyllä niillä etua saa - eihän niitä muuten käytettäisi. Dopingillahan voi lisätä muitakin ominaisuuksia kuin voimaa: esim. nopeutta, räjähtävyyttä ja kestävyyttä. Ja kemikaaleilla voi myös nopeuttaa palautumista, jolloin voi treenata kovempaa. Tuskin se Roycekaan niitä nappeja huvikseen käytti. Henkisellä puolella aineista voi sitten olla myös haittaa.

Hieman ihmettelen, että sinulla on pokkaa vihjailla uskalluksestani kehään, kun minä kuitenkin olen meistä kahdesta se, joka on otellut ja sinä se joka ei ole.

En vihjaillut mitään, viittaan vaan kommentehin kuten "uran lopettavat vastustajat"(taisi olla joku muu) ja hevosenkengistä hanskoissa...
Ihmettelen muuten tota sun "olen otellut, KB sitä KB tätä". Sori mutta mua se ei vakuuta, etkä myöskään voita mun kanssa sillä argumentteja.
Sitä ollaan ihmeellisen herkkiä siellä suunnassa "roina" aiheesta vaikka KB:ssa ei mitään hirveitä roinahirmuja pitäisi olla. Onko kokemusta / joskus tullut vastaan ja siitä katkera häviö roinaajalle tms.? KBssä ei roina ongelmaa pitäisi olla, ei ainakaan kaverien/tuttujen jotka sitä pidempään on harrastanut, yksi niistä viime vuoden superraskaan sarjan SM 2.
(hävis finaalissa just sille Saariselle. Joo ja olen ollut myös ks. sankarin hakattavana ;) (sitä ennen kyllä kuristin sen ulos RNC:llä; Ilen piti päästä tasottaa tilit pystyssä...)

On ihan eri asia sparrata ja otella jonkun kanssa. Sparratessa on tarkoitus harjoitella yhdessä ja kehittyä mielellään mahdolisimman vähin vammoin. Matsissa taas on tarkoitus hakata vastustaja siihen kuntoon, että se ei voi jatkaa ottelua. Siksi matsissa on "hieman" oleellisempaa se, onko vastustajalla jotain ylimääräistä boostia taskussa vai ei.

Kiitos terävästä analyysista! Niin kuin sanoin, jos saataisiin ekana ne huumeet pois sieltä kehästä/häkistä ja sitten yritettäisiin tehdä jotain roinalle (ei tule olemaan helppoa). Ja tosiaan ainahan se vituttaa jos toinen kusettaa, mutta et vastustajastasi voi tietää roinaako vai ei. Joten henk. koht. mielipide on että "aivan vitun sama".

Ei muutu tappajaksi, mutta kyllä niillä etua saa - eihän niitä muuten käytettäisi. Dopingillahan voi lisätä muitakin ominaisuuksia kuin voimaa: esim. nopeutta, räjähtävyyttä ja kestävyyttä. Ja kemikaaleilla voi myös nopeuttaa palautumista, jolloin voi treenata kovempaa. Tuskin se Roycekaan niitä nappeja huvikseen käytti. Henkisellä puolella aineista voi sitten olla myös haittaa.

Juu, yritin (ilmeisesti turhaan) tuoda tämän "aineet tekee supermieheksi ja voittamattomaksi" -illuusiot alas, mutta kun keskustelu muuttui täysin ala-arvoiseksi n. 1-2 postin jälkeen (viitaten tappaja/invalidisoiva vastustaja & hevosenkä hanskaan posteihin) niin ilmeisesti kuuroille korville meni. Sama pätee myös kyllä toiseen suuntaan "hormoniporsaat ei niistä oo mihinkään, ei hormonilihaksissa ole voimaa" tms. Mikään maailmassa ei ole mustavalkoista...(no poikkeuksena töllö vanhaan aikaan, naapuri lumihangessa, "interracial" hakuehdoilla valittu porno, liitu koulutaulussa, salmiakki mcflurry... vittut! :curs:)

No kukin uskokoon mitä haluaa ja mun puolesta myös pistäköön itseensä mitä haluaa. Ja jos tavataan häkissä, kehässä tai matolla niin en todellakaan rupea itkemään jos on tullut injektoitua muutakin kuin B-vitamiinia. :thumbs: jos ei...

En aioi vastata tähän threadiin enää, olen omasta mielestäni tehnyt asiani selväksi.

Loppuun vielä vähän positiivisempaa kommenttia; onnea matseihin ja KB harrastuksen pariin, toivottavasti ei tule niitä roinattua vastustajia vastaan...

Mistä lähtien natikka(mistä sen tietää) kb-mies tietää mitään roinista? Montas ottelua sulla oli? Löysin vaan yhden light contact ottelun(lightissa ei roinan pitäisi hirveästi vaikuttaa).

Itse vapaaottelua useita vuosia harrastaneena voin sanoa että siellä on niitä roinasonneja, ei tarvitse otella tietääkseen roinan mahdin jos treenataan tarpeeksi kovalla kontaktilla ja intensiteetillä kuten meillä.

En vihjaillut mitään, viittaan vaan kommentehin kuten "uran lopettavat vastustajat"(taisi olla joku muu) ja hevosenkengistä hanskoissa...
Ihmettelen muuten tota sun "olen otellut, KB sitä KB tätä". Sori mutta mua se ei vakuuta, etkä myöskään voita mun kanssa sillä argumentteja.

Douppaaminen on ihan samanlaista huijaamista kuin muukin salassa tapahtuva sääntöjen rikkominen. Hanskassa oleva hevosenkenkä nyt on tietenkin lähinnä kielikuva, mutta KB:ssa on Suomessa eräs kaveri yrittänyt tulla matsiin kovamuoviset jalkapallosäärisuojat housujen alla. :eek: Se sitten diskattiin, kun tuomari huomasi asian. Ja jokin aika sitten vapaaottelussa tämä yksi japanilainen öljysi itsensä niin, ettei toinen saisi otetta.

Dopingissa on kyse ihan samasta. Hankitaan sääntöjä rikkomalla etua, jolla voidaan vahingoittaa toista enemmän kuin reiluin keinoin pystyisi. Itseasiassa tällainen alkaa jo lähennellä pahoinpitelyrikosta.

Mitä tulee ottelemiseen, niin on kummallista, että yrität puhua kokemuksen syvällä rintaäänellä "oletteko te kaikki 16v..." kun itselläsi ei sitä kokemusta kuitenkaan ole. On olemassa sanonta neitsyistä ja naimisesta. Kemikaaleista toki varmasti tiedät enemmän kuin minä, sitä en epäile.

Sitä ollaan ihmeellisen herkkiä siellä suunnassa "roina" aiheesta vaikka KB:ssa ei mitään hirveitä roinahirmuja pitäisi olla. Onko kokemusta / joskus tullut vastaan ja siitä katkera häviö roinaajalle tms.? KBssä ei roina ongelmaa pitäisi olla,

Ei ole suuri ongelma ja juuri siksi uskon ja tiedän, että se doping ei ole mikään luonnonvoima, jolle ei mitään voisi, vaan sitä vastaan voidaan taistella. En usko, että kukaan jolle olen hävinnyt tai jonka olen voittanut, olisi doupannut. Varmasti sitä ei tietenkään voi tietää.

Kiitos terävästä analyysista! Niin kuin sanoin, jos saataisiin ekana ne huumeet pois sieltä kehästä/häkistä ja sitten yritettäisiin tehdä jotain roinalle (ei tule olemaan helppoa). Ja tosiaan ainahan se vituttaa jos toinen kusettaa, mutta et vastustajastasi voi tietää roinaako vai ei. Joten henk. koht. mielipide on että "aivan vitun sama".

No huumeet kuuluu ihan samaan kategoriaan muiden kemikaalien kanssa ja tietysti vastustan myös niitä. Eniten dopingin kitkemiseksi voivat tehdä nimenomaan valmentajat ja seurakaverit.

Jos nyt sinä sanot jollekin junioriottelijalle, että sinusta on ihan sama roinaako tämä vai ei ja minä sanon, että tällä ei ole koskaan enää mitään asiaa salille, jos saan tietää roinaamisesta, niin kumpikohan meistä on tehnyt enemmän dopingin vastustamiseksi?

Törkeintä on tietysti se, jos valmentaja kannustaa douppaamaan, kuten tämän yhden nuoren pikajuoksijan tapauksessa. Ei muuta kuin 16-vuotiaana decaa suoneen ja sitten vaan poika telkkariin selostamaan itku kurkussa kärähtämistä. Pitäisi vetää turpaan sellaista valmentajaa. :urjo:

No kukin uskokoon mitä haluaa ja mun puolesta myös pistäköön itseensä mitä haluaa.

Ja minun puolestani ei. On täysin vastuutonta antaa kommentteja, joiden mukaan douppaamisessa olisi jotain hyväksyttävää. Paitsi että se on laitonta, sillä vaarannetaan sekä ottelijan oma, että kamppailulajeissa myös vastustajien terveys. Tätä ei saa hyväksyä eikä siltä saa sulkea silmiä.

Juuri tällainen hyväksyvä ja pään hiekkaan hautaava asenne on se, mikä saa ihmiset kokeilemaan douppausta. On paljon isompi kynnys alkaa omin päin etsimään tietoa ja aineiden välittäjiä, kun se pitää tehdä valmentajilta ja seurakavereilta salaa ja tietäen, että asiaa ei hyväksytä. Siksi kaikkien valmentajien ja seura-aktiivien pitäisikin tehdä selväksi, ettei douppaamista tulla missään oloissa hyväksymään. Pelkät testit eivät riitä ongelman kitkemiseksi, joten on turha ajatella, että se on vain ADT:n ongelma. Se on jokaisen ongelma.

Mistä lähtien natikka(mistä sen tietää) kb-mies tietää mitään roinista? Montas ottelua sulla oli? Löysin vaan yhden light contact ottelun(lightissa ei roinan pitäisi hirveästi vaikuttaa).

Itse vapaaottelua useita vuosia harrastaneena voin sanoa että siellä on niitä roinasonneja, ei tarvitse otella tietääkseen roinan mahdin jos treenataan tarpeeksi kovalla kontaktilla ja intensiteetillä kuten meillä.

Minulla on kymmenen ottelua, joista toistaiseksi vain yksi täyskontaktilla. Tarkempaa tietoa urastani löytyy tuolta: http://www.kickboxingteam.com/forum/viewtopic.php?p=2962#2962

En väitäkään, että olisin joku asiantuntija siinä, mitä milläkin kemikaalilla saa aikaan ja mitä ei. Enkä totisesti aio sellaiseksi tullakaan. Enkä tosiaan väitä, ettei douppauksella voisi saada etua. Totta kai sillä voi, eihän sitä muuten kukaan käyttäisi.

Minulla on kymmenen ottelua, joista toistaiseksi vain yksi täyskontaktilla. Tarkempaa tietoa urastani löytyy tuolta: http://www.kickboxingteam.com/forum/viewtopic.php?p=2962#2962

En väitäkään, että olisin joku asiantuntija siinä, mitä milläkin kemikaalilla saa aikaan ja mitä ei. Enkä totisesti aio sellaiseksi tullakaan. Enkä tosiaan väitä, ettei douppauksella voisi saada etua. Totta kai sillä voi, eihän sitä muuten kukaan käyttäisi.

... Just :jahas: ...

No kerta kiellon päälle kun kerran tälläistä lisäinfoa tähän tippuu kehien kokeneelta mestarilta. Yksi fulari ja paasaat mulle ottelemisen kovuudesta silloin kun on roinatut vastustajat, voi ***tu mitä :david::lua...

Toit niin voimakkaasti ja mahtipontisesti esiin omaa osaamista ja kokemusta, että tää vie kyllä pohjat sun jutuilta. Yritin antaa asian olla, mutta kun tota juttua riittää:
Mitä tulee ottelemiseen, niin on kummallista, että yrität puhua kokemuksen syvällä rintaäänellä "oletteko te kaikki 16v..." kun itselläsi ei sitä kokemusta kuitenkaan ole. On olemassa sanonta neitsyistä ja naimisesta. Kemikaaleista toki varmasti tiedät enemmän kuin minä, sitä en epäile.
Mitä kokemusta toisen ottelijan uskomattomista (roina) voimista voit kokea LC kick matseissa? Häh? (mitään pois viemättä LC:n tekniikkaa ja muuta osa-aluetta vaativista osuuksista)

(viittasin "16v." kommentilla keskustelun tasoon, en omaan ikääni tai mihinkään muuhunkaan)

Kemikaaleista on syytä kaikkien tietään sen verran, että jos tosiaan se vauhtinarkki tms. tule vastaan niin tietää mitä on luvassa. Kun duunasin/luuhasin vartijana opiskeluaikoina Citykäytävässä/VR:llä, niin tuli vastaan ties missä aineissa olevia. Kyllä siinä oppi halveksumaan/säälimään huumehörhöjä ja puliukkoja... Roinaajia taas vaikeampaa spotata muista pullistelijoista; eikä se oikeastaan kiinnostakaan...

Yritin jo selittää sulle miksi ei ole ollut aikaa/halua otella. Ehkä lyhesti valottaa seuraava: kieltämättä kyllä se on pyörinyt mielessä, aikaisemmin muu elämä vaan ollut hieman haitaksi (juhliminen). Nyt jos vaan saisi itsensä hyvää kuntoon (ei loukkaantumisia, kunto kohdallaan) niin ottelemaan ehkä lähivuosina, kunhan elämä vähän tasottuu (esikoinen syntyi 3 ½ kk sitten) ja työt antaa myöten (nytkin on viikon ulkomaan komennus ens tiistaina, konfferenssi Barcelonassa).

Mutta lopuksi, kyllä itse ainakin yritän pitää avoimen mielen toisten kokemuksia/mielipiteitä kohtaan; en rupea käyttämään/tunkemaan omia "olen otellut" meriittejä, jos en saa muuta argumenttia aikaiseksi. Tuolla logiikalla, esim. se sun mainitsema, Saarinen olisi aina sua vastaan oikeassa koska se onkin SM 1.
:david:

Voit jatkaa vastailua tähän, ilmeisesti aikaisemminkin täällä ollut näitä "vääntöjä"... Mutta henk. koht. alkaa olla jo mitta täynnä tätä topiikkia. Eli jos pystyt pysyttäytymään asiallisella linjalla vastauksissasi, niin ei tätä enää tarvitse tämän enempää puida...

"Agree to disagree"

Niin ja äläkä laita sanoja mun suuhun siitä, että suosisin roinaamista tai en olisi kiinnostunut/huolissani siitä mitä junnut puuhaavat. Mutta parempi että saavat oikeaa infoa kuin "kun runkkaat, käsiin kasvaa karvoja +tuut sokeaksi" tasoista... Eikös Savolainen muuten ole siellä KBTssä? Luulisi että häneltä irtoaa hyvää ja rehellistä antidoping läppää...

Mitä kokemusta toisen ottelijan uskomattomista (roina) voimista voit kokea LC kick matseissa? Häh? (mitään pois viemättä LC:n tekniikkaa ja muuta osa-aluetta vaativista osuuksista)

No minulle on lyöty LC-matsissa aivotärähdys ja se kyllä hieman vaikeutti jatko-ottelemista. Voitin tosin sen matsin. Että on sillä lyöntivoimallakin merkitystä, kun se tuomari ei katsos voi estää toista lyömästä kovaa, vaan ainoastaan sanktioida sitä jälkikäteen, jos sattuu huomaamaan.

Kemikaaleista on syytä kaikkien tietään sen verran, että jos tosiaan se vauhtinarkki tms. tule vastaan niin tietää mitä on luvassa. Kun duunasin/luuhasin vartijana opiskeluaikoina Citykäytävässä/VR:llä, niin tuli vastaan ties missä aineissa olevia. Kyllä siinä oppi halveksumaan/säälimään huumehörhöjä ja puliukkoja... Roinaajia taas vaikeampaa spotata muista pullistelijoista; eikä se oikeastaan kiinnostakaan...

En kyllä ymmärrä mitä tekemistä joillain huumehörhöillä ja puliukoilla on kamppailu-urheilun kanssa. Kehässä on harvemmin puliukkoja ja huumeilla itseään lääkinneetkin lienevät vähän eri tason tyyppejä kuin asematunnelissa tavattavat.

Yritin jo selittää sulle miksi ei ole ollut aikaa/halua otella.

Niin, useimmat ihmisethän eivät ottele koskaan eikä siinä ole mitään pahaa tai hävettävää. Kuitenkaan se kehäkokemus ei kartu ilman kehässä olemista.

Tuolla logiikalla, esim. se sun mainitsema, Saarinen olisi aina sua vastaan oikeassa koska se onkin SM 1.
:david:

Niin. Saarinen on minua niin paljon kokeneempi ja parempi ottelija, että ilman muuta kuuntelen hänen mielipiteitään (kamppailu-urheilusta) tarkkaan ja arvostan niitä. Ei hän tietenkään välttämättä ole siksi kaikessa oikeassa, mutta paremmat edellytykset asioiden arvioimiseen hänellä on. Vähän niin kuin jos on 1000kg, 600kg ja 200kg yhteistuloksen voimanostajat, niin on varmaan aika selvää, kenellä on lajillisesti annettavaa toiselle ja kenellä ei.

Niin ja äläkä laita sanoja mun suuhun siitä, että suosisin roinaamista tai en olisi kiinnostunut/huolissani siitä mitä junnut puuhaavat. Mutta parempi että saavat oikeaa infoa kuin "kun runkkaat, käsiin kasvaa karvoja +tuut sokeaksi" tasoista... Eikös Savolainen muuten ole siellä KBTssä? Luulisi että häneltä irtoaa hyvää ja rehellistä antidoping läppää...

Ihan itse sinä sen "mulle on ihan sama mitä kukin itseensä piikittää" -kirjoitit. Jos et tällä muka yleistä douppaamista hyväksy, niin mitä oikein tarkoitat?

Make on treenikaverini ja arvostan häntä ihmisenä kovasti ihan siitä huolimatta, että hän on työntänyt itseensä keskikokoisen apteekin verran dopingia. (Ei siis työnnä enää.) Se, millaisia terveysongelmia tästä on seurannut - vaikka niitä munuaisia ei laskettaisikaan - on kuitenkin omiaan kannustamaan minua dopingin vastaiseen asenteeseen.

En nyt kyllä oikein ymmärrä, mitä edes koetat väittää? Missä asiassa olen mielestäsi väärässä? Minusta dopingin käyttö on epäreilua vastustajaa kohtaan, vaarallista itselle ja lisäksi kiellettyä sekä säännöissä että laissa. Mikä näistä ei pidä paikkaansa?

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom