Rooma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HabaMih
  • Aloitettu Aloitettu
Tultiin just roomasta, ihan kiva reissu. Nähtiin jopa itse paavi pietarinkirkon edustalla addressia pitämässä.

Pietarinkirkon edustalla oli jengiä myymässä organisoituja kierroksia pietarinkirkkoon ja vatikaanin museoon, joilla pääsee jonon ohi. Päätimme kuitenkin käydä katsomassa millaiset jonot ovat, ja 10 aikaan aamusta jonottamiseen meni ainakin 3 minuuttia vatikaanin museoon, siinä missä "opas" väitti jonojen ovan neljän tunnin mittaiset. Pietarin kirkkoon oli pidempi jono, meni 20 minuuttia. Emme tosin menneet torniin.

Noiden kierrosten myyjäthän ovat ihan tunnettuja kusettajia. Jostain tv-ohjelmastakin ne bongasin missä käytiin läpi pahimpia turistien huijauksia ympäri maapallon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen kaynyt Rooman kiertamassa pari kertaa ja yhdessa vaiheessa alkoi loppua sellaiset "must" nahtavyydet. Tsekkailtiin karttaa ja loysin puiston nimeltaan Villa Borghese Gardens. Tama osoittautui aivan helmeksi. Siella voi vuokrata soutuveneen ja soudella kauniissa puistossa. Vedessa on kilpikonnia, ankkoja ja vaikka mita elukoita. Suosittelen!

roma-2225.jpg

DSC_0339a.jpg

Sattupas kelit kohdalleen viime viikonloppuna, + 15 varjossa ja suomalaisittain kevyesti t-paitakeli auringossa.

Colosseumille piti vajaa kolmevarttia jonotella. Pietarin kirkkoon oli "yli puolen aukion pituinen" jono päivällä, joten jäi käymättä.

Villa Borghese/Gardens vaikutti ihan makeelta paikalta, kesällä varmasti upea. Itse käytiin lähinnä vain museossa katselemassa patsaita ja pientä käpyttelyä puistossa.

Trasteveressä yksi ilta jne.

Ruokapaikat valikoitiin periaatteella 1: sisällä ihmisiä 2: ihmiset olivat paikallisia/italialaisia.
Osu aika nappiin.Ekana iltana kävi pieni missi ja matkaväsyneitä taidettiin vielä viilata linssiinkin laskun kanssa.

Jos kayt uudestaan, ala pelasty jonoa. Se kulkee tosi nopeasti. Olisit paassyt sisalle nopeasti.

Me ohitettiin vahingossa koko aukion pituinen jono ja kiilattiin sisään.

Sattupas kelit kohdalleen viime viikonloppuna, + 15 varjossa ja suomalaisittain kevyesti t-paitakeli auringossa.

Colosseumille piti vajaa kolmevarttia jonotella. Pietarin kirkkoon oli "yli puolen aukion pituinen" jono päivällä, joten jäi käymättä.

Satuttiin olemaan avokin ja toisen pariskunnan kanssa Roomassa näköjään samana viikonloppuna. Roman kaukokannattajana oli itselle kolmas Rooman reissu ja kolmas Roman matsi paikan päällä.

Oli kyllä hyvät kelit joo. Mukava oli jonotella Pietarin kirkkoonkin sisälle kun aurinko paistoi ja oli se +15. Ei kestänyt jonossa meillä varmaan kuin 15-20 min. Saman verran taidettiin jonotella Colosseumille.

Sääli, että Fontana di Trevi oli remontissa. Itsehän tuo on tullut nähtyä aiemminkin, mutta ei päässyt matkaseura viskomaan kolikoita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom