Room Escape

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SMugU
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
33
Onko moni tältä foorumilta kokeillut room escapea ja mitä olette tykänneet? En tiedä tarkalleen kauanko näitä on ollut, mutta ainakin viimeisen vuoden aikana nämä ovat lisääntyneet eri paikkakunnilla.

Niille jotka ei tiedä niin idea lyhyesti: Sinä + kaverisi tai ryhmäsi (2-6 henkeä) laitetaan huoneeseen ja huoneesta pitää päästä ulos itse etsimien ja annettujen vihjeiden avulla 60 minuutissa. Huone on lavastettu tietynlaiseksi ns. Oikeaksi miljööksi ja alussa annetaan päätehtävä minkä mukaan sitten pitää lähteä etsimään vihjeitä ja yrittää päästä eteenpäin. Lopputavoitteena siis on saada kaikki vihjeet selvitettyä ja päästä huoneesta ulos ennen kuin aikaraja umpeutuu.

Itse olen kerran käynyt kokeilemassa viiden hengen porukalla ja oli kyllä tosi mielenkiintoinen ja hieman erilainen ohjelmanumero viikonloppu illalle. Sen verran koukuttavaa oli, että aion kyllä kokeilla tätä monissa muissakin kaupungeissa ja mahdollisimman monessa eri huoneessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kerran olen käynyt room escapessa ja oli ihan mukava kokemus. Tietokoneella pelattavat versiot ei ole kiinnostaneet ja tuohon oikeassa huoneessa pelattavaankaan en ollut mitenkään hirveän kiinnostunut menemään vaan joukon mukana "jouduin". Oli kuitenkin hauskaa koko ajan, melkein koko tunti käytettiin ennen kuin selvitettiin homma. Uskallan suositella lähes kaikille. Jos ei tykkää pulmien ratkomisesta ja keskittymiskyky puuttuu niin ei välttämättä ole niin nautinnollista :D

Mä kävin Kaisaniemessä Space Boundin. Oli ihan huippuhauskaa, vaikka kyseisessä huoneessa porukka jaetaankin puoliksi, eikä pääse ihmettelemään toisen puolen edesottamuksia..Ainakaan koko aikaa.

Hintavahan toi normihinnoilla vähän tuppaa olemaan.

Kerran olen käynyt room escapessa ja oli ihan mukava kokemus. Tietokoneella pelattavat versiot ei ole kiinnostaneet ja tuohon oikeassa huoneessa pelattavaankaan en ollut mitenkään hirveän kiinnostunut menemään vaan joukon mukana "jouduin". Oli kuitenkin hauskaa koko ajan, melkein koko tunti käytettiin ennen kuin selvitettiin homma. Uskallan suositella lähes kaikille. Jos ei tykkää pulmien ratkomisesta ja keskittymiskyky puuttuu niin ei välttämättä ole niin nautinnollista :D

Meillä meni kans melkein koko tunti ja vähän tosiaan kiirekkin meinasi tulla :D Mutta eipä se mikään itsestäänselvyys olekkaan että sen pystyy selvittää eikä sieltä läpi pääsekkään kun joku viidesosa yrittäneistä.

Kerran olen käynyt, ihan kiva peli oli. Menen mielelläni uudestaan. Itse pelissä oli yksi miinus että loppua kohden yksi ohje oli "väärässä" ovessa, niin että kun oven avasi, jäi sen sisäpinnalle piirretty kaavio piiloon, niin että kukaan ei sitä nähnyt. Tämä oli isoin juttu mihin tarvittiin apua. Pulmat itsessään eivät olleet mitään kovin vaikeita, aika helppoja, enemmän meni aikaa siihen että löydetään kaikki vinkit jokaiseen pulmaan jotta ne voidaan ratkaista, eli enemmänkin etsintä peli, kuin pulman ratkaisupeli. Pitää mennä koestamaan toisen järjestejän pelejä kans, sen joka alunperin toi ne suomeen, eli ne unkarilaiset (jos en väärin muista)

Olen käynyt kerran ja oli todella hauska kokemus. Oli ihan mahtavaa kun sai selvittää koodeja ja jopa "tiirikoida" kassakaappi auki. Ja uskomattomia salaluukkuja oli huoneeseen rakennettu, ettei edes arvattu mitään sellaista kun huoneeseen saavuttiin (oli niin tavallisen näköiseksi lavastettu huone). Päästiin vielä ajoissa pois, 5min ennen ajan loppumista! Neljän hengen ryhmässä oltiin. Ehdottomasti haluan mennä vielä joskus uusiksikin. Voin suositella kaikille jotka kestävät painetta, ovat hyviä tiimipelaajia ja osaavat päätellä ja yhdistellä asioita. Sellaisen vinkin antaisin, että on todella tärkeää kertoa KAIKISTA huomioistaan ja löydöistään tiimipelaajille eikä pelata yksin, ja että vaikka kaveri olisi jo koittanut avata jotain lukkoa, joka ei auennut, niin kokeile vielä itse koska joskus kaveri on voinut kiireessä olla huolimaton. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom