Ronda Rousey

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miksi vetäisi gi:tä päälle, jos vaparissa tarkoitus kehittyä? Jos mun pitäisi nyt siirtyä brassijujutsu/subbarista vapariin, niin en kyllä laittaisi gi:tä niskaan kertaakaan
Näyttääkö Rondan pysty sun mielestä siltä, että 5 vuotta treenattu pääasiassa nyrkkeilyä kuten se itse sanoo? Toki Coach Edmund..

Ronda ei tosiaan ole näyttänyt kehittyvän käytännössä ollenkaan kuluneiden vuosien aikana. Samaan aikaan naisten MMA:n taso nousee koko ajan, niin tässä nähdään tulos. Ronda vain on todella yksiulotteinen ottelija. On sitä ollut koko ajan, mutta se riitti aikansa. Nunesia vastaan ei ollut kyllä pääkoppakaan ihan kunnossa ja näytti suorastaan pelkäävän ensimmäisten osumien jälkeen. Holmin antama selkäsauna taisi palata mieleen karulla tavalla.

Kyllähän Ronda yritti päästä iholle. Ihan yhtälailla Ronda yritti aikanaan päästä Holmin iholle (ihan otteun alkua lukuunottamatta). Ongelmaksi muodostuu se, että jos alasvientipeli perustuu pelkkään clinchiin ilman todellista uhkaa edes siitä, että välillä tultaisiin jalkojen kautta, niin kyllä tuon saa vähänkään kovemmat ottelijat suljettua pois. Sitten kun ei ole pystyottelutaitoja joilla pohjustaa se sisäänmeno (vrt. miesten puolelta Randy Couture parhaimmillaan). Miesten vapari on niin paljon pidemmälle kehittynyttä, että siellä tämä sama ilmiö nähdään kun vielä Rondaa meritoituneemmatkin judokat koittavat puhtaalla judolla pärjätä, niin ei siinä ole huipulle mitään asiaa. Naisten puolellakin alkaa kehitys olemaan jo sillä tasolla, ettei ihan noin vain enää sielläkään dominoida noin yksipuolisella skillsetillä.

Paljon puhutaan huonosta ottelutaktiikasta, mutta mitä Rondan olisi olemassa olevilla taidoillaan pitänyt tehdä? Pystyottelu ei suju, clinchiin ei päästä ja shootit eivät kuulu vahvuuksiin (ihan vaan jo sillä perusteella, ettei niitä ole koskaan nähty ja tuolla on varmasti huomattavasti Rondaa paremmin shoottaavia painijoita divarissa).
Valmentaja olisi pitänyt vaihtaa jo aikoja sitten ja jos Ronda aikoo vielä jatkaa, niin ehdoton edellytys olisi vaihtaa treeniympäristöä. En tosin tiedä, miten Rondan henkinen kanttikaan enää kestää. Jos saa pääkopan kuntoon ja muuttaa vahvasti treenitapojaan + vaihtaa valmentaja, niin kyllähän vielä kehityspotentiaalia on.
Persoonana en kyllä pidä Rondasta ja nautin joka kerta kun joku antaa sille kuonoon :)

Ronda on hasbeen nykyään ja hyvä niin.
Ennen pärjäsi kun sai mattoon ja otti käsilukon nykyään ei pärjää vaikka miten olet
taitava jossain tietyssä asiassa pelkästään. Kehitystä tapahtuu muilla enemmän kun Rondalla.

Ei todellakaan. Edmund on kyllä järkyttävän paska koutsi ihan yleisesti ottaen.

Ei tartte kun katsoa Brownen "kehitystä". HW contenderista huippuliikkeellä paikallaan seisovaksi nyrkkeilysäkiksi.

Ronda muuten loi itse oman tuhonsa. Juuri Rondan supertähteyden takia naisten vapaaottelu on alkanut vetää puoleensa lahjakkaita urheilijoita ja taso on noussut sitä myötä nopeasti.

Varmasti Rondan saavutukset luo imua lajin pariin, mutta Holm aloitti mma-ottelemisen samaan aikaan kuin Ronda ja Nunes monta vuotta Rondaa ennen. Sikäli ei ihan suoraan heitä ole lajin pariin tuonut.

Rondan tuho on ollut hänen oma egonsa. Ronda selvästi uskoi liikaa omaan hypeensä ja kuolemattomuuteensa mikä sitten selvästi epäsopivan valmentajan yhteisvaikutuksella on sai aikaan romahduksen.

Ite henk.koht vihaan ylimielistä käyttäytymistä ja nämä Holmin, Nunesin, Diazin ja Bispingin tarjoilemat humblepie:t on ehkä parasta mitä vapaaottelu tarjoaa!

Ronda muuten loi itse oman tuhonsa. Juuri Rondan supertähteyden takia naisten vapaaottelu on alkanut vetää puoleensa lahjakkaita urheilijoita ja taso on noussut sitä myötä nopeasti.

Sitähän itsekkin täällä jo vuosia sitten väänsin mutta täällä oli paikalliset herot Mauler bonesit sun muut puolustelemassa että kyllä ne on jo niin kovia että vievät miehiäkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Brown ei tykänny Pagen tanssista.

56636371655720961.jpg

Ronda varmaan kirjoitti Traviksen tilillä, voisin kuvitella että Travisiakin nauratti toi tanssi.

Rondasta tulee mieleen jollaintavalla Brock Lesnar efecti. Vahva tietyllä osa-alueella, kova hype ja ufc promokoneisto takana. Eli brandi, mitä voi myydä suurelle yleisölle. Ja kaikkihan tietää sen, että kun laitat niken tarran kiinalaistossun päälle, niin se myy vitusti enemmän. Molemmat kaatui myös vastustajiin, jotka osas painia ja lyödä.

Rondasta tulee mieleen jollaintavalla Brock Lesnar efecti. Vahva tietyllä osa-alueella, kova hype ja ufc promokoneisto takana. Eli brandi, mitä voi myydä suurelle yleisölle. Ja kaikkihan tietää sen, että kun laitat niken tarran kiinalaistossun päälle, niin se myy vitusti enemmän. Molemmat kaatui myös vastustajiin, jotka osas painia ja lyödä.
Luulin että Brock pärjäsi parille jotka osasi painia ja lyödä, nimet Couture ja Carwin ainakin nousee esille tossa merkityksessä. Mirinkin joku saattaisi niputtaa siihen en tiiä, Herringillä oli muistaakseni jonkun sortin painitaustaa vaikka lyömällä matseissaan menikin. Brock kilpaili hewarissa missä kuitenkin oli jonkun verran jo tasoa, Ronda kilpaili jotain äityleitä vastaan.

Divarit syvenee niin yhden ihmeen tyypit tippuu aina pois.

Itse en ole Ronda vihaaja, mun mielestä koko Ronda show oli ihan hiton viihdyttävää. Tollaset erikoiset persoonat kuten Ronda ja vaikka Forrest Griffinin, Koscheck, Diazin veljekset, Raging Al jne tuo ihan tervetullutta kontrastia UFC:hen. En mä Rondaa tosin säälikään, itse kaivoi kuoppansa menemällä liian pitkälle, ei kätellyt vastustajaa matsin jälkeen jne.

Divarit syvenee niin yhden ihmeen tyypit tippuu aina pois.

Itse en ole Ronda vihaaja, mun mielestä koko Ronda show oli ihan hiton viihdyttävää. Tollaset erikoiset persoonat kuten Ronda ja vaikka Forrest Griffinin, Koscheck, Diazin veljekset, Raging Al jne tuo ihan tervetullutta kontrastia UFC:hen. En mä Rondaa tosin säälikään, itse kaivoi kuoppansa menemällä liian pitkälle, ei kätellyt vastustajaa matsin jälkeen jne.
Minusta hewari ei ole syventyny enää vuosiin. Lesnarillahan loppuu banni jo puolen vuoden päästä.
En panisi olleenkaan pahakseni vaikka tulisi vielä matsin ottamaan, vaikka ennen en miehestä oikein tykännyt taustan takia.

Roinaajan mainehan sillä nyt on, mut niinhän sillä on ollut aina.
Kyllä sen koko ja nopeus aiheuttaa edelleen ongelmia ihan top10ssä.
Se toisi edelleen hemmetisti rahaa UFClle. Mut epäilen että tulee takaisin.

Arduous, joo totta, HW on suorastaan ottanut takapakkia. Vanhat ukot heiluu ja loput loukkaantuneena. Terve Lesnar olisi heittämällä kärkiukkoja, hyviä super-fighteja ois ainakin tarjolla.

IMO hyvää analyysiä Longolta.

Michael Schumacher - joka varmaan tietää urheilusta asian jos toisenkin - kommentoi saamaansa arvostelua kerran että olet juuri niin hyvä kuin viimeisin kisasi. On ollut hauska seurata, miten Rondan voittoputken aikana tosi monet uskoivat tuota hypetystä, että kyseessä on historian paras vapaaottelija, ellei jopa historian paras urheilija. Ja nyt sitten taas on porukka sitä mieltä, ettei Ronda koskaan mitään osannutkaan. Kuitenkin hän tuhosi ihan täydellisesti mm. Holmin voittaneen Miesha Taten.

Nunesin kanssa Rondalla oli psyyke ihan jossain muualla, mutta taidollisesti Ronda olisi motivoituneena edelleen naisten kärkikastia vaikkei sillä tavoin ylivoimainen kuin voittoputkensa aikana. Urheilijana hän ei ole koskaan ollut terävimmän huipputason miesvapaaottelijoiden luokkaa, kuten eivät ole Nunes, Holm, Tate, Cyborg tai kukaan muukaan naisvapaaottelija.

Mielestäni Rondan olisi nyt aika siirtyä nyrkkeilyn puolelle, niin kuin on välillä jutellutkin. Saavutti jo kaiken vaparissa, niin nyt vaan boxinki-kehään. Ollut kuitenkin Ring-lehden kannessakin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom