Ronda Rousey

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aika höpöhöpökysymys. Makulla pari voittoa UFC:n prelimeistä kun taas Ronda on once in a lifetime athlete ja most dominant athlete ever. Eiköhä oo aika nobrainer kuka tän veis.

Ei mitään naisvapaaottelua vastaan ja kovasti arvostan naisia jotka tuolla tasolla kilpailee mutta jos kerrankin on tullut vierailtua salilla jossa treenaa hyvän tason mieskamppailijoita ja naisia sekaisin niin ei sitä eroa tasossa voi olla huomaamatta.. Sparreissa yleensä maailmanluokan naiskamppailija tuppaa näyttämään vähintäänkin keskinkertaiselta kansallisen tason miesten kanssa.. Ei ne naisten ja miesten sarjat turhaan ole olemassa.

Mä en ainakaan osaa päättää, että kumpi voittaisi..

Mitä sä veikkaisit?

Oli ilmeisesti virhe tulla tsekkaamaan tää keskustelu, jos läpändeeruksen taso on tälläistä :D

Ei mitään naisvapaaottelua vastaan ja kovasti arvostan naisia jotka tuolla tasolla kilpailee mutta jos kerrankin on tullut vierailtua salilla jossa treenaa hyvän tason mieskamppailijoita ja naisia sekaisin niin ei sitä eroa tasossa voi olla huomaamatta.. Sparreissa yleensä maailmanluokan naiskamppailija tuppaa näyttämään vähintäänkin keskinkertaiselta kansallisen tason miesten kanssa.. Ei ne naisten ja miesten sarjat turhaan ole olemassa.

Eiku aloin vaan kelailee, että miten tommonen kuitenkin naisten vaparissa selkeä ykkönen / kakkonen, jolla on todella hyvä judotekniikka. Osaa heittää, swiipata, on vikkelä ja sähäkkä ja osaa kuitenkin jonkun verran lyödä. Niin miltä näyttäisi ottelu top 20 ulkopuolella olevaa Makua vastaan. Eikä sen nyt tarvii olla just Maku, vaan ihan kelailun tasolla aloin miettimään, että miten Ronda pärjäis pienempiä ei rankattuja ukkoja vastaan ja Maku nyt tuli ekana mieleen. En mä väittäis, että se olis mikään läpihuuto Makulle vaan siksi, että se on mies..

Joskus jossain TUF:in vieraana Ronda kävi näyttämässä erilaisia heittoja, niin ne ukot kyllä lähti aika äkäseen lentoon ja ne ukot taas itse ei osannut lähelläkään samallailla heittää, kun Ronda..

Ja ihan väärinkäsitysten korjaamiseksi, niin meitsihän on pahin rondavihaaja. Kuhan pallottelin ajatuksella..

Eiku aloin vaan kelailee, että miten tommonen kuitenkin naisten vaparissa selkeä ykkönen / kakkonen, jolla on todella hyvä judotekniikka. Osaa heittää, swiipata, on vikkelä ja sähäkkä ja osaa kuitenkin jonkun verran lyödä. Niin miltä näyttäisi ottelu top 20 ulkopuolella olevaa Makua vastaan. Eikä sen nyt tarvii olla just Maku, vaan ihan kelailun tasolla aloin miettimään, että miten Ronda pärjäis pienempiä ei rankattuja ukkoja vastaan ja Maku nyt tuli ekana mieleen. En mä väittäis, että se olis mikään läpihuuto Makulle vaan siksi, että se on mies..

Joskus jossain TUF:in vieraana Ronda kävi näyttämässä erilaisia heittoja, niin ne ukot kyllä lähti aika äkäseen lentoon ja ne ukot taas itse ei osannut lähelläkään samallailla heittää, kun Ronda..

Ja ihan väärinkäsitysten korjaamiseksi, niin meitsihän on pahin rondavihaaja. Kuhan pallottelin ajatuksella..

Ainakin tenniksessä naisille on käynyt ohraisesti: www.topendsports.com/sport/tennis/men-v-women.htm

Perinteisesti mitä fyysisempi laji on kyseessä, sitä vähemmän saumaa naisilla on miehiä vastaan..

Näinhän se on yleensä lajissa kuin lajissa. Mutta kyllähän tasoero tekniikassa ja osaamisessa vaikuttaa. Itse olen nyrkkeillyt, mutta silti en veisi erääkään Eva Wahlströmiltä. Ellen onnistuisi tyrmäämään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Näinhän se on yleensä lajissa kuin lajissa. Mutta kyllähän tasoero tekniikassa ja osaamisessa vaikuttaa. Itse olen nyrkkeillyt, mutta silti en veisi erääkään Eva Wahlströmiltä. Ellen onnistuisi tyrmäämään.
Ootkos Evan kanssa päässy treenailee. Se on oikeasti aika hämmästyttävä miten iso se ero on miehen ja naisen välillä kamppailu urheilussa. Kyllä esim amatöörinyrkkeilyssä junnuna muistan kun muuankin tyttö voitti jopa em kultaa amatööreissä mutta sparrissa alemman painosarjan jätkät jotka eivät kilpailleet ollenkaan ottivat kevennellen sparrissa tämän kanssa.
Enkä yritä siis mitenkään vähätellä naisten saavutuksia tässä, mutta olisi vain minusta vaarallinen ja järjetön idea laittaa nainen ja mies kisaamaan keskenään täyskontakti lajissa.
Tekniikka voi olla millä tasolla vain mutta ei se täysin korvaa järkyttävän suurta eroa fysiikassa. Ihan samasta syystähän meillä on painoluokatkin kun kaikki älyää miten vaikka Aldolle kävisi Werdumin kanssa vaikka monet varmasti teknisesti parempana Aldoa pitävätkin.

Tässä on vielä fysiikassa eroa muussakin kun lihasvoimassa, luutiheydessä ja olka-sekä lantionivelten rakenteessa. Esimerkiksi reaktioajassa on melkein puolen sekunnin keskimääräinen ero joka eritoten pystyottelussa voi olla melko kohtalokas
http://www.colorado.edu/eeb/courses/1230jbasey/abstracts 2005/21.htm

E: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17186303 siihen vielä tutkimus jossa vertailtu urheilija mimmien ja -ei treenaavien miesten puristusvoimaa. Puristusvoimaa tieteessä noin yleisesti käytetty mittaamaan käsien voimaa koska korreloi yleensä aika hyvin yleisiin voimatasoihin. Vertailussa todettiin esimerkiksi että huippu-urheilija naisilla puristusvoima on harvoin edes 50% treenaamattoman miehen vastaavasta..

Viimeksi muokattu:
Mä en ainakaan osaa päättää, että kumpi voittaisi..

Mitä sä veikkaisit?

Nyt vittu jotain rajaa. Jääkiekossa ja jalkapallossa C-ikäiset pojat (14v) kyykyttävät naisia 10-0. Ainakin hjk:ssa tuo on testattu useampaan otteeseen.
Ei Ronda tai Hollykaan yhtään ottelua veis omassa painosarjassaan, miehissä, jos paperilla pelataan. Onhan niillä varmaan joku 5-20% oddsit viedä joku matsi, mutta tuuria tarvitaan. Kuin moni nainen pärjää olympialasissa niin että pärjäis miesten sarjassa?

Noni hienoa. Nyt saatiin sitä analyysiä mitä kaipasin. Eikä pelkkää vittuilua.

Sen takia otin esimerkiksi Makun, enkä vaikka Dillashawta. Pointti siis oli se, että mitenköhän hyvin Ronda pärjäisi EI rankatuille miespuolisille ottelijoille. Eli jos otetaan vaikka sieltä top 20 bw:n ulkopuolelta. (vaikka Maku onkin fw)

Ronda räplää Nikon kanssa. Ehkä lukkopainimatsissa Rondalla voisi olla saumoja heikoimpia ufc ukkoja vastaan, mutta viimeistään ku nyrkit alkaa heilumaan, ni sit sattuu..

Huumorintajua ja trollin spottausmasiinan sais nyt halvalla ;)

Kylläpä on jutut. Kaikkihan sen tietää että ei naisten ja miesten fyysistä suorituskykyä voi vertailla.

Itse vuonna kirves ja kypärä hiihdin kilpaa. Samoissa kisoissa hiihti venäjän maajoukkueen naiset 5 km . Oma 5 km VÄLIAIKA oli melkein 30 s nopeampi kuin heidän loppuaika. Itse kun siinä kisassa hiihdin 10 km matkan. Oli 15 v silloin. Ja se naisten sakki ei ollut ketä tahansa sunnuntaihiihtelijöitä, vaan parit olympiavoittajat oli siinä mukana (Välbe, Jegorova jne).

Siinä olisi Rondalla voinnut tulla pitkät unet potkun seurauksena.

https://au.sports.yahoo.com/mma/a/30168755/ufc-ronda-rousey-kick-likened-to-phillip-hughes-death/

Speaking to News Corp, Professor Chris Levi said Holly Holm's kick to the top of Rousey's neck could easily have proved fatal.

Levi believes that Rousey was put at a high risk of neck trauma, stroke or death.

"At the top of the neck there is a relatively exposed vertebral artery that supplies blood to the brain", Professor Levi said.

"We’ve known for many years that sudden rotational force can actually tear the artery.

"If that vessel tears and there is bleeding within the wall of the vessel that bleeding can narrow the vessel, block it, and cause a stroke."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom