Rocksmith

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Err
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%

Err

Ei näyttäny vielä olevan ketjua kyseisestä pelistä. Kyseessä on siis Guitar Hero tyylinen peli, jossa soitetaan oikealla kitaralla. :rock:

Ite tuli ostettua pari viikkoa sitten kyseinen peli ja soittotaito on oikeasti kehittynyt huimasti ihan hetkessä. (lähdin ihan nollasta liikkelle). Onkos muita pelin omistajia täälä pakkiksella?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
(lähdin ihan nollasta liikkelle).

Tarkoittaa, että et osannut soittaa yhtään ollenkaan mitään vai että osasit soittaa vähän jotain ennestään??? Vai kenties aloititko pelaamisen alimmalta tasolta? Kiinnostais kyllä tuo peli, mutta en todellakaan osaa soittaa yhtään :D

Mulla ei ainakaan aukea, miten tuo eroaa siitä, että lataat guitar pron ja laitat jonkun tabin pyörimään ja yrität soittaa mukana?

Ei näyttäny vielä olevan ketjua kyseisestä pelistä. Kyseessä on siis Guitar Hero tyylinen peli, jossa soitetaan oikealla kitaralla. :rock:

Ite tuli ostettua pari viikkoa sitten kyseinen peli ja soittotaito on oikeasti kehittynyt huimasti ihan hetkessä. (lähdin ihan nollasta liikkelle). Onkos muita pelin omistajia täälä pakkiksella?

Mulla on ollut toi vähän reilun vuoden. Ihan kiva pelihän se on.

Minusta tuossa on muutamia pahoja ongelmia, isoimpana se, että ei osattu päättää tehdäänkö peliä vai opetusohjelmaa ja siksi lopputulos ei ole oikein pääse loistamaan kumpanakaan.

Sopii mun mielestä loistavasti aloitteleville tai jonkin verran osaaville kitaristeille, joiden on vaikea motivoida itsensä harjoittelemaan säännöllisesti.

- - - Updated - - -

Mulla ei ainakaan aukea, miten tuo eroaa siitä, että lataat guitar pron ja laitat jonkun tabin pyörimään ja yrität soittaa mukana?

Se kertoo sulle soitatko oikein ja helpottaa / vaikeuttaa biisiä sen mukaan.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
En siis ollut soittanut ikinä, yritin aloittaa kitaran soittoa parin viikon ajan epävireisellä kitaralla youtubesta videoita katselemalla, alku innostus meinas lopahtaa samantien. Ostin sitte ton rocksmithin ku kaveri suositteli. Nyt ainoa syy olla harjoittelemasta jatkuvasti on liian innokkaasta soitosta kipeytyneet sormet :D Ite en olekaa tuota guitar prota kokeillut, pitää varmaan kokeilla sitäki ku rocksmithin biisilista rupeaa kyllästyttämään. Ettei nyt mene ihan mainospuheeksi, niin onhan tuos huonojaki puolia, esimerkiksi tuo valikko on todella sekava.

Onhan tuo ihan kivan tuntuinen peli, tai opetusohjelma, vai miksi tuota nyt sanoisi. Miinusta antaisin kyllä pleikkarin kanssa siitä et täytyy olla ohjain ja skeba kourassa, lisäks valikot on tosiaan melko sokkeloisia.

Minulla on tuo peli, ja soittokokemusta on n. 25 vuotta. Pelihän toimii ihan oikeasti hyvin, mistä olin todella yllättynyt. Konsoli tuntuu rekisteröivän kaiken ihan kiitettävällä tarkkuudella. Alkuinnon jälkeen minun innostus on tosin lopahtanut aika pahasti. Pelissä on muutamia aivan helvetin ärsyttäviä piirteitä:
- Valikot ovat omituisia ja hitaita
- Peli latailee koko ajan, vaikka tekisi mieli vain soittaa!
- Biisin uudelleen soittamista varten pitää klikkailla ohjaimen kanssa ja taas odotella
- Biisit ovat ilmeisesti suunnattu jenkkimarkkinoille. Siellä on aika paljon jotain indie-grunge-kuraa. Ei yhtään Vaita, Satriania, Ynkkää, Van Halenia jne. Lisäosina saa kuitenkin ostettua ainakin Megadethin biisejä. Mutta vakiona ei tule kunnon metallia yhtään.

Soitannollisesti pelissä on myös ongelmansa. Uutta biisiä aletaan soittamaan ihan kylmiltään. Ei mitään käryä mitä pitäisi soittaa, eikä mitään mahdollisuutta tsekata vähän etukäteen sointuja jne. Biisien treenaus on tehty myös jotenkin hankalaksi. Siellä on kyllä ns. "riff repeater", mutta mahdollisuus kelailla edestakaisin biisiä puuttuu täysin. Itse jättäisin koko riff repeaterin pois ja antaisin mahdollisuuden kelata vaikkapa ohjaimen tatilla biisiä edes takaisin. Ja välillä pysäyttää ja miettiä hetken.

Vaikeustaso tuntuu säätyvän hyvin itsekseen. Ongelma on siinä, että helpoimmalla tasolla peli tarjoilee random nuotteja sieltä täältä. Soittotaitoiselle (ja varmaan muutenkin) tämä on ongelma, kun nuottivalinnoissa ei ole mitään järkeä. Samoin aloittelija soittelee helposti väärällä sormella ja heti uusien nuottien tullessa kehiin vaikeustason noustessa menee koko sormitus uusiksi. Itsellä taas ongelma on se, että kun saa vaikeimman tason päälle alkaa peli antamaan sointumerkintöjä. Prkl jos se olisi heti ekalla kerralla tehnyt niin, niin olisin vetänyt koko biisin kerralla läpi :D

Nuotit rullaavat ruudulla soittajaa kohti vähän niinkun Guitar Herossakin. Vaan kun oikea kitaristi haluaisi nähdä nuotit tai tabit. Ruudulla pyörivät biisit ovat melkolailla tabin näköisiä, mutta defaulttina ne ovat jotenkin väärin päin. Eikä niitä värikoodeja muista millään.

Sormitukset ainakin menevät minulla monesti täysin uusiksi siitä, mitä peli ehdottelee. Samoin jotkut biisit pitää soitella melkein korvakuulolta, kun ei millään arvaa mitä se peli haluaisi minun soittavan.

Summa summarun, ihan ok peli. Mutta hirveät latausajat ja odottelu pilaavat sen kyllä aika tehokkaasti. Pitäisi olla enemmän soittamista ja vähemmän pendaamista ja animaatioiden katselua.

edit: kelluvan tallan omaavat antavat täydet pisteet, kun ainakin yhdessä biisissä vaihdetaankin drop-D vireeseen.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Laitoin tänään tilaukseen ja "soittotaitoa" ei ole muutaman kuukauden pituista rämpyttelyä enempää :D Halusin pelin jo ihan siksi että olis jotain jolla pääsis alkuun ja pikkuisen edes kärylle koko hommasta. Youtuben opetusfilmit kun eivät ole mitenkään interaktiivisia... Toivotaan että olis edes vähäksi aikaa iloa :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom