Roacuttan ei toimi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkko
  • Aloitettu Aloitettu
Eli vuosi sitten söin 4kk roa-kuurin joka toimi hyvin ja finnit hävis muutamassa vkossa. Nyt alkoi taas kukkimaan ja hain uuden kuurin isommalla annostuksella. Aikaa kuurin aloituksesta on jo 7vko ja kukinto jatkuu pahempana kun kuurin alkaessa, iho on kyllä kuivempi ja huulia pitää rasvata ym, mutta verrattuna ensimmäiseen kuuriin vaikutukset ovat lievempiä vaikka annostus on suurempi. Voiko olla, että ensimmäinen kuuri tekee jotenkin immuuniksi vai mistä voi johtua huono toimivuus?

Ensimmäisellä kuurilla annostus oli 30mg/pvä, nyt 50mg, paino noussut noin 8kg ensimmäisestä kuurista, nyt ~73kg. Eli suht suuri annostuskin pitäisi olla.

tämähän menee MELKEEN roinapuolen asiaksi :D

Jerkko sanoi:
Eli vuosi sitten söin 4kk roa-kuurin joka toimi hyvin ja finnit hävis muutamassa vkossa. Nyt alkoi taas kukkimaan ja hain uuden kuurin isommalla annostuksella. Aikaa kuurin aloituksesta on jo 7vko ja kukinto jatkuu pahempana kun kuurin alkaessa, iho on kyllä kuivempi ja huulia pitää rasvata ym, mutta verrattuna ensimmäiseen kuuriin vaikutukset ovat lievempiä vaikka annostus on suurempi. Voiko olla, että ensimmäinen kuuri tekee jotenkin immuuniksi vai mistä voi johtua huono toimivuus?

Ensimmäisellä kuurilla annostus oli 30mg/pvä, nyt 50mg, paino noussut noin 8kg ensimmäisestä kuurista, nyt ~73kg. Eli suht suuri annostuskin pitäisi olla.

Joillain roaccutan aiheuttaa ihon tilanteen pahenemista ennen kuin finnit lähtevät. Ehkä näin käy itsellesi näin toisella kerralla. Ja lääkärissä kannattaa käydä tosiaan jos asia rassaa.

Lääkärissä kävin pari vkoa sitten, jolloin annos nostettiin 40:stä 50mg:aan. Lähinnä hain sitä onko muillakin ollu vastaavia kokemuksia vai olenko tosiaan immuuni;)

Hohhoijaa. 7vko takana. Ei mitään hätää vielä tossa vaiheessa. Itselläni oli iho pahimmillaan 3kk:n tienoilla. Nyt kun on kohta 8kk takana niin alkaa näyttämään jo paremmalta.

EDIT: Laitetaan nyt se annoskin joka on siis ollut koko ajan 60mg/päivä eli vieläpä isompi kuin sinulla.

golgamech sanoi:
Joillain roaccutan aiheuttaa ihon tilanteen pahenemista ennen kuin finnit lähtevät.
Juuri näin kävi mullekkin,en vaan enää muista monenko viikon päästä iho alkoi paranemaan...

TRENT sanoi:
Hohhoijaa. 7vko takana. Ei mitään hätää vielä tossa vaiheessa. Itselläni oli iho pahimmillaan 3kk:n tienoilla. Nyt kun on kohta 8kk takana niin alkaa näyttämään jo paremmalta.

EDIT: Laitetaan nyt se annoskin joka on siis ollut koko ajan 60mg/päivä eli vieläpä isompi kuin sinulla.

Eikö periaatteessa max.kuurin pituus ole sille noin puoli vuotta?

Mä söin noita 2 kuuria kans. Eka kuuri 400kpl ja toinen 300kpl. Kummassakin 3kpl/pvä (60mg)
Ei vieläkään täysin smoothi ja kaunis mut 100x paree ku ennen. Yhellä kaverilla ei jääny jälkekään kun se oli pari kuuria syöny. Kai se on vähän yksilöllist kuin se tehoo.

Kyllä se toimii, siinä vaan voi mennä tosiaan jonkin aikaa. Itse söin kolmannen, aiempaa vahvemman kuurin viime vuoden loppupuolella (tosin lopetin sen 3 kk jälkeen kesken perhanan ikävien sivuvaikutusten takia) ja naama kukki aluksi varmaan pahemmin ko ikinä monta monta viikkoa, kunnes sitten helpotti. Ensimmäisten mietojen ja lyhyiden kuurien jälkeen akne pysy pari vuotta poissa, nyt se tuli tosi pian takaisin. Kummallista.

kohmelo sanoi:
Eikö periaatteessa max.kuurin pituus ole sille noin puoli vuotta?
Ei tuo 6kk mikään maksimi ole. Vaikkakin ainakin ratiopharmin lääkeselosteissa lukee että kuuri YLEENSÄ kestää sen 4-6kk. Oma lääkärini ei puolen vuoden jälkeen edes ehdottanut kuurin lopetusta. Ja hyvä niin, koska varsinainen parantuminen, joka minun kohdallani siis alkoi erittäin myöhään, on kuitenkin jatkunut tähän päivään asti.

Minulla on nyt ollut Roacuttan-kuuri 5 viikkoa 60mg:n annostuksella ja akne sen kun on pahentunut. Eilen olin kontrollissa ja kysyin, että koska lääkitys rupeaa kunnolla vaikuttamaan. Siihen lääkäri vastasi, että jos on kystinen(?) akne, kuten minulla, niin vaikutuksen huomaa vasta kuurin loppuvaiheilla.

CiioN sanoi:
Minulla on nyt ollut Roacuttan-kuuri 5 viikkoa 60mg:n annostuksella ja akne sen kun on pahentunut. Eilen olin kontrollissa ja kysyin, että koska lääkitys rupeaa kunnolla vaikuttamaan. Siihen lääkäri vastasi, että jos on kystinen(?) akne, kuten minulla, niin vaikutuksen huomaa vasta kuurin loppuvaiheilla.
Ei mitään hätää. Kyllä se siitä rupee puremaan. En voi tätä kärsivällisyyttä liikaa toitottaa, koska itselläni tosiaan iho paheni oikeastaan yli kaksi kuukautta ja vasta kolmen ja puolen kuukauden jälkeen alkoi pikkuhiljaa parantuminen. Ei varmaan ole vaikea uskoa, että tuossa ajassa kerkesin jo luopua kaikesta ja toivosta ja manata lääkkeen useaan otteeseen alimpaan helvettiin. Olin jo vitutuksissani lopettaa kuurin kolmen kuukauden jälkeen, mutta onneksi lääkäri sai taivuteltua jatkamaan.

EDIT: Oma naama oli pahimmillaan niin paskana, että yön yli nukkuminen tai naaman pyyhkiminen ei onnistunut ilman että tyynyliina/pyyhe olisi tahriintunut vereen. Kyllä siinä kerkes kelata yhtä sun toista elämän mielekkyydestä. Enää ei tule kuitenkaan kun muutama hassu silloin tällöin. Parantuneet ovat toki jättäneet jälkeensä punoituksen, joka kuitenkin vaalenee ajan mittaan. Kyllä tässä olo on ihan eri ihmisellä kuin talvella :kippis1:.

CiioN sanoi:
Kuinka muuten hoidatte ihon pesun kuurin aikana, kannattaako pestä pelkällä vedellä vai jollain pesuaineella?

Kyllähän se nyt aina olisi hyvä pestä pesuaineella, aamuin illoin. Mutta sen jälkeen tietysti asiaan kuuluva kosteusvoide, illalla jotain paksua tököttiä ja aamulla jotain kevyttä..

Minulla aikanaan Roaccutane toimi taianomaisesti. Melkein 10 vuotta oli ihan kauhea akne, selkäkin aivan täynnä finnejä. Sitten vähän päälle parikymppisenä popsin roaccutaneja pari kuukautta ja kaikki finnit kuivuivat pois. Eikä sen jälkeen ole akne vaivannut, toki finni silloin tällöin putkahtaa edelleenkin vaikka yli 30 jo olen.

CiioN sanoi:
Kuinka muuten hoidatte ihon pesun kuurin aikana, kannattaako pestä pelkällä vedellä vai jollain pesuaineella?

Ehdottomasti pesuaineella, aamuin illoin. Oma ihotautilääkärini suositteli apteekin Sebamediä puhdistukseen ja kosteutukseen Essexiä. Kuurin aikana ne toimivatkin todella hyvin. Sebamed kuivattaa vähän, joten kosteutus on ehdottoman tärkeää sen jälkeen. Nämä aineet pitävät kuitenkin ihon pH:n oikeana eivätkä varmasti ärsytä herkkääkään ihoa.

Tottakai käytän itsekin pesuainetta, jotain apteekista ostettua laventelinestettä tjms. ja kostetutkseen Humektania. Mutta pitäisi varmaan koittaa jotain erilaista pesunestettä, jos se vaikka nopeuttaisi ihon parenemista.

Olen myös syönyt vastaavan kuurin noin 2 vuotta sitten. Alkuun akne paheni, huulet ja iho kuivuivat jne.. Kuurin loputtua (noin 6kk) iho oli jo hyvä eikä juuri lainkaan finnejä.

Muistaakseni rasvasin kanssa ihoani essexillä ja sebamedillä.

Back
Ylös Bottom