Ripsien pidennykset

Nopealla haulla en löytänyt mitään, mutta pakko kysyä että onko kuinka monella punttimimmillä moiset härpäkkeet? Itseäni jänskättää että meneekö nopeasti 'sotkuun' ja onko urheilellessa (hikoileminen paljon) haittaa?

Ja jos tulee hyvä paikka Tampereelta mieleen jossa laitatuttaa niin let me know!

Mulla oli puolisen vuotta joskus aikasemmin, ja kyllä mie tykkäsin! Oli nopeampi aamuisinkin ehostautua, ja näytti kivalle kokonaan ilmankin meikkiä. Ärsytti vaan se jatkuva huollontarve, kahden-kolmen viikon välein täyty käydä et näytti järkevältä, joten rahaahan niihin meni aika paljon. Kesäksi kyllä ajattelin jos kävisi laittamassa uudestaan :).

Ei oo mulla ainakaan ollut muuta haittaa kuin sparrattessa nyrkin osuessa silmään, saattaa siinä muutama ripsukka tippua ja mennä silmään, mut oppiipahan suojaamaan paremmin! :D
Ja sotkuun menevät jossain välissä väkisinkin, mut harjaamalla nekin saa pysymään suht. siistinä.
Itselläni on normisti ihan olemattomat ripset, niin olen kyllä nyt tykästynyt näihin pidennyksiin :)

Mun piti ottaa nyt häitä ja häämatkaa varten, mut sit useampi taho pelotteli että pidennykset tuhoaa omat ripset, ja pahimmassa tapauksessa ne ei kasva enää omillaan pidennyksien jälkeen... Jäi sit ottamatta... :P

Itsellä oli viime kesänä/syksynä ja olin ihan rakastunut niihin :) Ihanan helpot ja näyttävät oli. Ainut vaan tosiaan että noin 3 viikkoa ne kauniina kesti, sitten alkoi repsottaa jostain kohtaa ja piti varata huolto, joka ei ihan ilmaista ollutkaan.
Sitten syksyn tullen kun muutin Jyväskylästä Helsinkiin, enkä varannu enää huoltoaikaa ja lopputuloksena ripset rapisi pois (pidennykset, ei omat!).
Omat ripset oli aika hyvässä kunnossa, vaikken käyny niitä pidennyksiä poistattaakaan ammattilaisella (nypin ite roikkuvia pois, ja putsailin öljypitoisella silmämeikinpoistoaineella...) Tosin mun omat ripset on aika vahvat muutenkin.

Aattelin taas kesäksi hommata ripset, ainut vaan etten tiedä yhtään minne uskaltaisin täällä mennä ottaa (hinta-laatusuhde..) :confused:

Samoja kokemuksia: huollossa ramppaaminen 3vkon välein nyppi, mutta ihanat ja upeat olivat. Omat ripset olivat lyhyet vauvaripset, kun jatkeet tippui pois:kaikki omat ripset olivat kasvuvaiheen alussa ja siksi tyngät. Jatkeripsi kun on liimattu omaan ripseen, niin lähtee pois tyypillisesti vasta kun omakin ripsi luonnollisesti tippuu. Ripsen kasvuikä on tuo noin 2-5vkoa. Omat kasvoi takaisin kasvuvauhdissaan ihan yhtä hyvinä kuin ennen jatkeitakin, hoitavaa ripsaria tms käytin.

Jätin jatkeet pois kun eräällä huoltokerralla putsaus ainetta meni silmään. Huoltaja oli kyllä hyvä ja huolellinen, mutta jostain syystä ainetta livahti luomen alle. Kirveli ja kutitti ja kun huollossa ei voi räpytellä (luomet teipattu), niin aine muhi silmässä sen tunnin verran ja kastellakaan ei voinut heti huollon jälkeen... Sitten olikin seuraavana aamuna silmän valkuainen kirkkaanpunaisena ärtymyksestä. Eli siihen loppui se urheilu. :itku:

Repsottamisesta ja ripsien siisteydestä: riippuu paljon laittajasta. Kokeilin kahdella eri ammattilaisella ja oli kyllä huikea ero. Ammattimainen laittaja ei suostu laittamaan liian pitkiä ja paksuja karvoja ohuisiin ripsiin, koska silloin aivan varmasti alkaa repsotella ja näyttää suttuiselta. Mutta hyvin kesti minulla hikoilut, saunat ja kloorivedessä uimiset. Joskus varmaan otan taas, mutta tällä kertaa avaan suuni jos huollossa sattuu haavereita, enkä vaan kärvistele.

Mun piti ottaa nyt häitä ja häämatkaa varten, mut sit useampi taho pelotteli että pidennykset tuhoaa omat ripset, ja pahimmassa tapauksessa ne ei kasva enää omillaan pidennyksien jälkeen... Jäi sit ottamatta... :P

En oo koskaan kuullut että noin kävisi.
Mulla on kahteen kertaan ollut ja ihan normaalisti omat edelleen tuossa nököttää. Siitäkin huolimatta että viimeisimpiä vähän turhan rankasti ite poistelinkin kun en jaksanut niitä huollattamaankaan mennä. Rohkeasti vain. :)
Kesäksi aattelin taas ottaa.

ja kun huollossa ei voi räpytellä (luomet teipattu)
Siis mitä? Argh! Joutuuko siinä laitossa teippaamaan luomet auki, eikö se kestä yli tunnin? Multa jäis laittamatta ihan tämän takia, kun tuo kuulostaa ihan joltain kellopeliappelsiiniltä. :wtf: Tästä ei kannata ottaa itseensä, mua nyt ahdistaa jo se että ripsiä värjätessä joutui pitämään silmiä kiinni sen vaikutusajan räpyttämättä, saati että auki. Voi olla ettei mikään silmiin kohdistuva toimenpide oo ihan mun juttu...

Kuinka pitkään noi pidennysripset kestää oikeesti SIISTISSÄ järjestyksessä? Useilla kavereilla tietysti noita ollut, mutta tuntuu että ne on aina siinä mallilla että ne ripset sojottaa vähän mihin sattuu ja mun mielestä näyttää ihan kamalalta :D
Varmasti ripsien pituus ainakin vaikuttaa tohon?

Mulla teipattiin alaripset alaluomeen kiinni jotta ne eivät tartu. Ja pidin silmiä kiinni / katsoin alaspäin silmä vähän vain raollaan ja niitä ripsiä kiinnitettiin siten yläripsiin.

Siis mitä? Argh! Joutuuko siinä laitossa teippaamaan luomet auki, eikö se kestä yli tunnin? Multa jäis laittamatta ihan tämän takia, kun tuo kuulostaa ihan joltain kellopeliappelsiiniltä. :wtf: Tästä ei kannata ottaa itseensä, mua nyt ahdistaa jo se että ripsiä värjätessä joutui pitämään silmiä kiinni sen vaikutusajan räpyttämättä, saati että auki. Voi olla ettei mikään silmiin kohdistuva toimenpide oo ihan mun juttu...

Ei niitä teipata auki, vaan silmät pidetään kiinni. Alaluomelle laitetaan teippi, joka tulee alaripsien suojaksi. Sen poistaminen tuntuu todella epämukavalta, mutta ei se silmiä kiinni teippaa. En mä ole huomamannut, että silmät olisi kiinni teipattu, kyllä ne auki saisi, mutta kun laittajalla on siinä pinsettejä joilla ripsistä otetaan ote, niin ei niitä silmiä oikein kannata mennä aukomaan kesken toimenpiteen.

Mulle on kahdesti laitettu Tampereella Who's Nextissä. Noin kaksi viikkoa kestivät ekalla kertaa siisteinä. Tokalla kertaa menin typeränä rasvamaan naamani ennen pidennysten laittamista, kun naamaa kiristi pestyäni siitä silmämeikin pois. Hieraisin rasvaa vähän ylimalkaisesti silmienkin ympärille, ja ilmeisesti sitä sitten meni ripsiinkin siinä määrin, että ripset lähtivät pois viikossa, liima ei pitänyt. Omat ripset eivät siis tippuneet pois pidennysten mukana, vaan pelkät pidennykset lähtivät. Saamaani palveluun olin kyllä tyytyväinen, ja ripset olivat nätit. Mulla on omasta takaa tosi vaatimattomat ripset, ja mulle laitettiin 11 mm pidennykset. Hentoihin ja lyhyisiin ripsiin ei kannatakaan laittaa liian raskaita pidennyksiä, ripset rivät tykkää. Lisäksi ne pitkät pidennykset omasta mielestäni näyttävät jo typeriltä. Monille tuntuu tulevan joku sokeus niiden suhteen, aina pitää saada pidemmät ja pidemmät, kun oma silmä tottuu vanhoihin...

Dear, dear! Ei niitä luomia AUKI teipata. Alaluomelle laitetaan (ainakin kosmetologilla) silikoninen suoja alaripsien päälle ettei tartu yläripsiä liimatessa kiinni.
Silmät voi pitää kiinni rennosti. Operaatio kuitenkin kestää sellaisen pari tuntia ensimmäisellä kerralla joten silmien osittain aukipitäminen voi olla aika haastavaa.
Omat ripset tuntuvat ohuemmilta ja "pilatuilta" sen jälkeen kun pidennykset on poisttu tai tippuneet koska a)on tottunut niihin ihaniin tuuheisiin ja pitkiin pidennyksiin ja b)omat ovat kasvukautensa alussa siinä vaiheessa. Kyllä ne siitä muutamassa viikossa entiselleen palaavat.
Siisteinä pidennykset pysyy kun muistaa harjata joka aamu sekä treenin ja suihkun jälkeen. Ja tietysti huollattaa kasvuvauhdista riippuen 2-3 vkon välein. Itselläni 3 vk oli ehdoton maksimi kesällä.
Suosittelen, on ne niin helpot kun ei välttämättä tarvi meikata ollenkaan.
Itse otan taas kesäksi räpsyripset.

Riippuu varmaan aika paljon omista ripseistä ja laittajasta miten kauan pysyvät. Mulla on itselläni aika paksut, mutta lyhyet ripset, niin kyllä ne ainakin sen 3vkoa pysyy siistinä, mutta käyn huoltamassa ne vasta 4-5viikon välein.. Ja jopa ihan loppuvaiheessa, ne on edelleen suht siistit, vaikka liikun ja hikoilen aika paljon.
Huollan ne aina samalla henkilöllä ja mulle ainakin teipattiin alaluomen lisäksi myös yläluomi. Vähän sillai nostetaan, jotta näkee laittaa paremmin, eli silmiä ei ainakaan pysty kesken kaiken avaamaan.

Kaverilla oli pidennykset ja ihan nätisti oli sen aikaa kun ei kamppailutreeneissä käynyt...
sitten kyllä alkoi aika huolella irtoilemaan kun ekat kunnon väännöt saatiin hänen taukonsa jälkeen aikaiseksi :rolleyes:

Tuossahan nuo jo tuli, epäselvän tekstini selvennökset. Alaripsiin ihoteippiä ja yläluomiin mulla laitettiin teippiä niin ettei lörpötä tai tahattomasti räpytä. Silmäni olivat aina kiinni ja tyypillisesti nukahdin laverille joka kerta, niin että kosmetologi hellästi herätteli kun oli valmista.

Heti ei saa kastella/raahata, että liima ottaa kunnolla kiinni. Siistinä pysyvyys on tuota2-3vkoa. Ne kellä repsottelee ja hapsottelee, eivät ole ripsiiän harjanneet tai ovat silmiään hanganneet, tms huolto tai laitto huolimatonta. Kyllä ne joka aamu piti mahallaan nukkujan ainakin harjata "ojennukseen", niinkuin hiuksetkin.

Mä otin 2 viikkoa sitten kisoja varten 13 mm pidennykset yläripsiin, ja on nämä niin ihanat etten taida raskia luopua. Ensi kerralla pitää vaan ehkä ottaa hieman lyhempiä ripsiä sekaan, nämä ovat kyllä omiin silmiini tosi pitkät. Viikon päästä on huolto, ja varmaan 2-3 viikkoa on ihan hyvä huoltoväli jos tahtoo pitää ripset nätteinä. Mulla on huono tapa nukkua aina toisella kyljelläni, joten senpuoleisen silmän ripsikato näyttää vähän suuremmalta, on noita kyllä aina tasaisin väliajoin tippunut. Mutta kun harjailee niin aina menevät kyllä taas ihan nätisti :) Ja on kyllä ihanaa herätä aamulla ja peilistä katsoo ihan nätti otus ripsien vuoksi :D

En kyllä enää tiedä miten eläisi ilman enää :D helpottaa jokseenkin paljon tätä eloa kun on jotain pärstässä valmiina eikä esimerkiksi aamusella tarvitse meikata. Kuitenkin sen verran pinnallinenpirkko olen että on kiva YRITTÄÄ näyttää huolitellulta.
Aikamoisia kärpäsenjalkoja olen osalla nähnyt nuissa ripsienpidennyksissä, aikamoisia räpsyttimiä mutta noh,kukin mistä tykkää.. Osaavan laittajan käsissä tulee kyllä todella söötit ja luonnollisen näköiset. Minä huollatan omiani n.2-3 viikon välein. Tatamilla ei oikein meinaa välillä pysyä ja niitä löytyykin sitten pitkin molskia :D.
Kesällä huomasin että pysyi huonommin kun tuli saunottua ja uitua paljon. Ja ei suositella semmoisille jotka hankaa silmiä. Huomasin kanssa että niitä pitää kyllä muistaa harjailla että pysyy kuosissa.
Myös liimoissa on eroja, ekan laiton kun taannoin otin niin ne tipahti poikkeen neljässä päivässä, kosmetologi teki takuutyöntä uuden.

Itselläni on nyt toista kertaa ripset, keväällä oli muutaman kk tauko. Tykkään kyllä tosi paljon, ei tarvitse oikeastaan enää meikkiä (ainakaan arkisin) käyttää. Pituutta on nyt se 12 mm, mutta ajattelin seuraavassa huollossa laitattaa "vaan" 11 mm.

Ensimmäisellä kerralla ripset laitettiin todella tökerösti, hirveesti liimaa ja monta omaa ripseen yhteen pidennysripseen. Lopputuloksen voi sitten arvata: omia ripsiä lähti aina tukoittain ja ne meni muutenkin tosi kamalaan kuntoon. Eli paikka kannattaa valita huolella! Pidin muutaman kk:n "toipumistaukoa" ja kyllä ne ripset taas vahvistuivat entiselleen. Nyt olen löytänyt hyvän laittajan ja kolmen viikon välein täytyy käydä huollossa. Omat ripset kasvavat tosi nopeaan, joten toi kolme viikko on ehdoton yläraja. Kaksi olisi parempi, mutta ei kärsi niin paljoa laittaa rahaa ripsiin. Hikoilen viitisen kertaa viikossa ja saunon kerran-pari/vko eli ihan normisti.

Kallistahan tämä on, mutta ainakin vielä sen arvoista.

Mullakin on 12mm, ollut muutaman kuukauden. Oon tykännyt kovasti, ja hikoilu tms. ei haittaa yhtään! Ainoa miinuspuoli just toi, että pitäis 3 viikon välein huoltaa... Mulla on venynyt n. 4 viikon väleiksi, ja viimeinen väh. viikko on tuskainen, kun ei oikein saisi ripsariakaan laittaa "kaljuihin" kohtiin, eli niihin mistä on lähtenyt useampi ripsi samasta kohtaa vierekkäin...

Mulla on ollu kohta vuoden, tosin äskettäin oli parin kuukauden tauko. Parhaimmillaan pysyi hyvinä 8 viikkoa mutta normaalisti huolto kuukauden välein. Kaveri joka näitä tekee huollattaa omansa kahden viikon välein ja sanoi nyt että on annettava ripsien levähtää vähän pidempi väli seuraavaksi, ilmeisesti noin lyhyt huoltoväli rasittaa ripsiä hiukan mutta tuolla neljän viikon välillä en ole huomannut mitään. En usko että enää ikinä voin luopua näistä ja ovat selkeästi mun suosikki "kauneudenhoito" juttu. Siisteinä pysyy kun on hyvä tekijä ja jaksaa harjailla päivittäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom