Rintava ongelma...

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
En tiedä onko asiasta ollut puhetta mutta uskallan kuitenkin avata "suuni".
Koska olen ajatellut jo parisen vuotta rintojenpienennysleikkausta, ajattelin kysyä teiltä kokeneet mimmit, kuinka paljon rintakudoksenne on pienentynyt reenatessa(tuskin nyt sentään kaikki fitnesspimut on ihan rinnattomia lähtötilanteeltaan)?
Käyn aktiivisesti salilla ja olenkin kiinteytynyt - kaikkialta muualta paitsi etumuksesta!:( Mainitsen nyt kuitenkin, että mitenkään raivokkaasti en vielä ole painoani ehtinyt pudottaa (tavoite 64->55-57kg.)
Moni jolla kuppikokoa löytyy ja urheilee aktiivisesti varmaan tietää miten paljon ongelmia voi syntyä, vain. esim. niskakivut mainitakseni. Ja itse ainakin olen joutunut myös hiukan "muuttelemaan" liikeratoja joissakin liikkeissa vaikka aerobiset lajit ovatkin saliin verrattuna paljon hankalempia .. Tosihan kuitenkin on, että nuorella naisella leikkaus voi viedä imetyskyvyn kokonaan, joten viimeisenä haluaisin turvautua siihen, mutta tuntuu että diettaaminenkaan ei auta.
Kertokaa nyt ihmeessä jos teillä on ollut samoja ongemia tai jotain kokemusta asiasta.. Kiitos!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mä en tiä, onko tästä mun postauksesta nyt mitään iloo, mutta itsellä on paino sahannu väliä 60-75kg tän pitusena (167cm) ja kuppikoko on säilyny DD:nä koko ajan. Rinnan alusmitta kyllä muuttuu (välillä 70-85), mutta kuppikoko ei.
En tosin ole lihaksia vielä ehtinyt kasvatella ja rasvaprosenttikin on aina varmasti ollut ihan runsas, mutta näin siis minulla.

Kyllähän se itse rintakin pienenee jos rinnanympärysmitta muuttuu ja kuppikoko pysyy samana. Esim koossa 80E kun on paaaaljon isompi kuppi kuin koossa 70E. Jos kuppikoko kasvaisi ympäryksen pienentyessä, niin silloin tissimassan määrä olisi säilynyt entisellään (esim 80E--->75F).

Mulle on käynyt juurikin noin - kuppikoko on pienentynyt koosta 75-80E kokoon 65-70E kahden vuoden aikana ja tissit on todellakin pienentyneet ja läheiset kaveritkin ovat huomauttaneet, positiivisessa mielessä kun tietävät etten isoistani tykkää. Jos ja kun selkä tästä levenee, niin luultavasti koko 75Dkin alkaa kohta mennä.

Rasvaprossa mulla on ihan tavis, 23-26 paikkeilla. Niskakipuja ei koskaan ole ollut häiritsevästi, ja loputkin ovat hävinneet säännöllisen salitreenin ja hyvän työergonomian opettelun tuloksena.

Ei taida tästä olla kamalasti apua...mutta mulla ei ollut dietillä mitään vaikutusta rintojen kokoon. Joten nautinnolliset juoksulenkit on edelleenkin vaan haave. (en tosin omista ihan E kuppia...)
Mullakin käynyt noin mitä tossa jo mainittiin... rinnan ympärys suurentunu,ja selkä leventynyt (joskus oli mitta rintojen alta 72cm..nykyään 83 :D ) mutta itse kuppikoolle ei ole käyny mitään.
Tuolla toisessakin treadissa puhuttiin tästä, toisilla rinnat taitaa olla suureksi osaksi rintakudosta/rauhasta, joka ei diettaamallakaan pienene :(

Olen treenannut punttisaleilla (pitkä tauko välissä) mutta harrastanut enempi hölkkää ja uintia ja kuppikoko on iän myötä vain kasvanut! Hölkkää varten vaan pitää olla kunnon sporttiliivit! Olen myös ottanut tavakseni pitää käsiäni hieman ylempänä ja se ei ole hyvä tapa, koska siten nousee myös hartia ja voi kipeytyä helpommin. Vanha kunnon rintaside-systeemi voisi olla ehdottomasti paras. Kun vielä muistais kuinka se sidotaan...Vieläkös ne kätilöt muuten tekee niitä vastasynnyttäneille äideille? Jos joku tietää tai osaa selittää sidonnan, niin mielelläni ottaisin ohjeen vastaan!

39 vuotiaaksi asti sain onnekseni pysytellä B-kupeissa ymp.mitta oli 85, nyttemmin C-kuppi ja 90 cm alkaa jo kiristää. Joidenkin valmistajien C-kupit ei enää riitä, D pitäis ottaa. Olen nyt raatanut tosissani penkissä ja rintaprässissä, lisännyt hölkkää ja vähentänyt radikaalisti rasvoja ruuista mutta tissit ei pienene. Ja kun tähän lisätään iän myötä luonnollinen(?) maan vetovoiman vaikutus, saa hartioitakin alkaa treenaamaan tosissaan etteivät vallan painu kasaan eteenpäin.

Itse meinasin että jos selviäisinkin sillä rintojen kohotusleikkauksella? Googletin vironkielellä PLASTILLINE KIRURGIA ja sain melkoisesti infoa sikäläisistä leikkauspaikoista hinnastoineen. Jotenki alkaa tuntua helpommalta vaihtoehdolta kuin alka kehittelemään liivejä, joiden tukihihnojen pitäis kulkea hartialinjan yli selän kautta haaroihin ja eteen rintojen väliin....

Ei kaksi pitkää imetystäkään pysyvästi pienentäneet rintaa, vuoden oli niinkun luppakorvat niitten jälkeen. Painon vaihtelut ei juurikaan ole vaikuttaneet (mutta alimmillaankin rasva% on ollut lähellä 20 eli ei mikään kuiva). Rinnan subjektiivista käyttömukavuutta isompi ympärys kyllä lisää kun erilaisten liivimallien saatavuus paranee ja sitä myöten tuki. Kyllä luulen silti, että olemukseeni olen sen verta tottunut, että parin kupin pienennyksen jälkeen näkisin itseni alavartalopainotteisena möhkäleenä.

Oletkos Alter-ego kokeillut laittaa kaksia liivejä päällekäin. Alle tavalliset ja päälle joku jokseenkin joustonsa menettänyt ritsa. Jos ei ole tottunut isoon rintaan (tarkottaen D ja ylöspäin) niin voi olla yllätys miten napakka ympärys vaaditaan ettei liivi liikunan aikana sukella eteenpäin.

Sorry, tyhmä ei tajuu...

Ei kaksi pitkää imetystäkään pysyvästi pienentäneet rintaa, vuoden oli niinkun luppakorvat niitten jälkeen. Painon vaihtelut ei juurikaan ole vaikuttaneet (mutta alimmillaankin rasva% on ollut lähellä 20 eli ei mikään kuiva). Rinnan subjektiivista käyttömukavuutta isompi ympärys kyllä lisää kun erilaisten liivimallien saatavuus paranee ja sitä myöten tuki. Kyllä luulen silti, että olemukseeni olen sen verta tottunut, että parin kupin pienennyksen jälkeen näkisin itseni alavartalopainotteisena möhkäleenä.

Oletkos Alter-ego kokeillut laittaa kaksia liivejä päällekäin. Alle tavalliset ja päälle joku jokseenkin joustonsa menettänyt ritsa. Jos ei ole tottunut isoon rintaan (tarkottaen D ja ylöspäin) niin voi olla yllätys miten napakka ympärys vaaditaan ettei liivi liikunan aikana sukella eteenpäin.

Luin kolmeenkin kertaan tuon kakkoskappaleen tuplaliiveistä mutta tyhmä kun oon, ei mene jakeluun!
Siis "...voi olla yllätys miten napakka ympärys vaaditaan ettei liivi liikunnan aikana sukella eteenpäin..." Eli tarkotatko tolla sitä tuikitavallista ilmiötä jossa liivien takaosa pyrkii nousemaan niskaan? Se, johon itse jo kerkesin suunnitella sitä haarojen kautta kulkevaa lenkkiä, heheheh....

Siis kahdet päällekkäin? :O
Höh, miten se toimii? Mä en pääse kokeileen nyt kun just elokuun lopussa pistin alusvaatteet uusiks ja kaikki on siis uusia!

Höh, miten se toimii? Mä en pääse kokeileen nyt kun just elokuun lopussa pistin alusvaatteet uusiks ja kaikki on siis uusia!

Siis täh? Puetaan kahdet rintsikat päälle, päällekkäin, yhtäaikaa. Oonko mä hullu vai miten tän voi käsittää muka muuten??

Kannattaa kokeilla myös sellaista, että laittaa tukevien sporttiliivien lisäksi vielä jonkun liian pienen urheilutopin tms, jolloin rinnat saa puristettua aika hyvin kasaan (ja muodottomaksi möhkäleeksi, mutta mukavuus ensin :D).

Kyllä minä olen sitä mieltä (itsekin D-DD-kupin rinnat omistavana), että leikkaukseen vasta sitten kun kaikki muut keinot on kokeiltu ja suuret rinnat aiheuttavat esim. vaikeita selkävaivoja joihin eivät hyvät liivitkään auta (siis sellaiset ei-kovin-esteettiset mutta oikeasti tukevat!). Kaikenlainen urheilukin onnistuu aika varmasti suuririntaisenakin kun vaan kehittelee noita viritelmiä jolla rinnat saa litistettyä liikkumattomiksi :rolleyes:. Leikkauksiin sisältyy kuitenkin aina riskejä, ja seuraukset voivat pahimmillaan olla jotain paljon kamalampaa kuin liian suuret rinnat!

Eli tarkotatko tolla sitä tuikitavallista ilmiötä jossa liivien takaosa pyrkii nousemaan niskaan? Se, johon itse jo kerkesin suunnitella sitä haarojen kautta kulkevaa lenkkiä, heheheh....

Jos noin käy, niin sulla on aivan liian iso ympärysmitta liiveissäsi. Kokeile ens kerralla kun ostat, ottaa isompi kuppikoko pienemmällä ympäryksellä. :)

ne tosiaan täytyy olla vähän puristavat (mutta ei tukehduttavat) ne liivit ympärysmitaltaan, jotta pysyvät rintavalla paikoillaan. Ja esim. se rinnanalusmitta kuuluu mitata napakasti, mulla liiviliikkeen myyjä tosiaan ihan kiristi sitä mittanauhaa ympärilläni ja sit tuli tää 65E-tuomio kun rintojen päällysmittaa verrattiin siihen (päällysmitta taas otetaan aika löysästi. Ja täydellisen sopivat on mulle 65-70-ympäryskoko, vaikka ympärystä senteissä onkin lähes 80 puristamatta. :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vai olen minä epäselvä ilmauksissani :D

Liivien sukeltamisella tarkoitin juuri sitä että ne nousee selästä ylös; nyt on toiveissa päästä ympärykseen 75 ja sitä myyjät ensin tarjoaa mutta sitten toteavat että 70.

Kahdet liivit päällekkäin tuli kokeiltua ekaa kertaa imetysaikana. Ne imetysliivit on tosi lötteröitä mutta pehmeitä. Niinpä sitten puin niitteen päälle tavalliset liivit joista vaan irrotin kaarituen (tosin koko oli valtava). Nyt käytän tarvittaessa "päälysliiveinä" imetysaikana venyneitä mutta muuten nykyistä kokoa olevia liivejä; jos rinta on arka niin semmonen panssari kyllä liikkuessa toimii mutta aika ahdistava se olisi johonkin toimistotyöhön. Liivi-tuplana sopii 'syvälle rinnalle' paremmin kun litistävä toppi. Muotoon puristetussa liivissä (tai topissa) se rinta ikävästi vaeltaa kupissa alas ja saattaa olla kipeä kun lyttäämisen jälkeen riisuu - näin ainakin minulla.

Joo, aika mälsää on olla isorintainen ja pehmeässä kunnossa. Riuskaan liikuntaan sopiva liivikoko on sellainen, että se uppoaa selkään rumasti.

Minä olen kyllä jo vuosia harkinnut pienennysleikkausta, sillä D-kuppia pienemmäksi en ole vielä dieetatenkaan päässyt. En tiedä, mikä osa selkä/hartiavaivoista johtuu rinnoista, ehkä ei vaikuta lainkaan. Mutta ei nuo mukavat ole.

Caitlyn, veit jalat suusta!
Olen puhunut leikkauksesta lääkärin kanssa joka suhtautui ajatukseen suopeasti ja sanoi, että periaatteessa vaadittavat kriteerit leikkaukselle täyttyy. Suurin ongelma on kai se, että tissit menee tosi kipeiksi esim.juostessa tai muussa "hyppyytyksessä" ja öisin ovat tosi kipeät. Olen käyttänyt champion-merkkisiä liivejä ja extratiukkaa urheilutoppia siinä päällä, mutta ei ole auttanut. Oli mulla myös yhdet SA:n liivit, mutta olkaimet venyi tosi nopeesti...

Leikkauksessa on kyllä se erittäin huono puoli, että sen jälkeen pitäis olla reenaamatta jopa yli 3kk...Mitenkähän se onnistuis? Jonot ovat myös tooooosi pitkät. Mutta en tiedä onko suo siellä vetelä täällä...

Mä käytän urheiluliiveinä vain ja ainoastaan Shock Absorbereiden 4.luokan liivejä, ja ne on kyllä sen verran tukevat että toimii. Mulla on kyllä viha-rakkaussuhde näihin rintoihin, toisaalta isot on ihan kivannäköset, mut toisaalta sporttikroppaan käy pienet rinnat mahdottoman hyvin ja ne ei ois koko ajan tiellä.

Mites te mimmit joilta on dieetatessa/urheillessa kuppikoko pienentyny, onko ne rinnat sitten rupsahtaneet siinä samalla?

Itse käytän salilla sporttiliivejä ja enempi aerobisessa kaarituellisia JA sporttiliivejä päällekkäin. Siihen päälle vielä vähän tiukempi toppi niin on huomattavasti helpompi olla!
Ja kokona on 70-75 E...

En tarkoittanut

Jos noin käy, niin sulla on aivan liian iso ympärysmitta liiveissäsi. Kokeile ens kerralla kun ostat, ottaa isompi kuppikoko pienemmällä ympäryksellä. :)

ne tosiaan täytyy olla vähän puristavat (mutta ei tukehduttavat) ne liivit ympärysmitaltaan, jotta pysyvät rintavalla paikoillaan. Ja esim. se rinnanalusmitta kuuluu mitata napakasti, mulla liiviliikkeen myyjä tosiaan ihan kiristi sitä mittanauhaa ympärilläni ja sit tuli tää 65E-tuomio kun rintojen päällysmittaa verrattiin siihen (päällysmitta taas otetaan aika löysästi. Ja täydellisen sopivat on mulle 65-70-ympäryskoko, vaikka ympärystä senteissä onkin lähes 80 puristamatta. :thumbs:

Rinnat painaa! Ymp.mitta kiristää jo nyt.

Kyllä voi käsittää toisin.

Siis täh? Puetaan kahdet rintsikat päälle, päällekkäin, yhtäaikaa. Oonko mä hullu vai miten tän voi käsittää muka muuten??

Jo ihan senkin takia, että valitinhan omassa viestissäni juuri suurta kuppikokoa. Jos puen kahdet päällekkäin, niin ulospäin näytän entistä suuremmalta. En voi nyt kokeilla kun ei vanhoja liivejä ole.
Ja suuria tissejäni vastustan. Ne painavat ja kun siihen lisätään iän mukana kasvava maan vetovoiman vaikutus, hartiat painuu kasaan. Treenata saa ja kovaa jos meinaa olla suoraselkäinen myös selän yläosasta!

Vähän samanlaiset fiilikset kuin Halo:lla. Mä tosin varmaan olisin näihin tyytyväisempi jos eivät olisi niin roikkuvaiset jojoilun jäljiltä. Harmittaa. Koko oli joskus 85D, nyt 70F-75E.

Juoksuongelmat ratkesi kertaheitolla kun ostin Enellin liivit netistä. En tykkää siitä jos juostessa pompottaa yhtään, Shock Absorberit ei kyllä riitä mulle. Muussa liikunnassa olen kyllä tykännyt absorbereista, enellit on muuhun kuin juoksuun vähän liian tiukka "haarniska".

Ja muuten olen viimeaikoina ostanut lähes pelkästään Changen (change of scandinavia?) liivejä. Täällä tampereellakin kun on nyt liike, niin nautiskelen ihan jo siitä, että voin vaan kävellä kauppaan ja valita mallin - ja koko löytyy!

Zone-sarja -42%
Change on ihan parhautta! Mulla ei enää muita liivejä oo käytössäkään kun ei mun kokoa vaan ole muualla, ainakaan missään kauniissa ja seksikkäässä mallissa.

Mä pidän nykyään huomattavasti tiukempia liivejä kuin ennen. Kainalon lähistölle valitettavasti painuu pienet makkarat, mutta takaosat eivät nouse yhtään. Sporttiliivien päälle väkerrys on pieni lämmittelysuoritus itsessään :)

Onks mitään linkkiä antaa Enelliin, rupes kiinnostamaan?

Latest posts

Back
Ylös Bottom