Rintalihas poikki - neuvoja kaivataan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Brawny
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei aina tarvitse olla mitkään monsteripainot, että räpsähtää. Olin itse paikalla kun n.210kg raakapenkkaaja teloi rintansa. Kaikki sarjat oli jo tehtynä, muistaakseni kovinsarja 5*180kg. Teki viimeisen löysän sarjan hitaasti 100kg ja ylöstyönnön loppuvaiheessa repesi oik.rintalihas.
Tässä syynä oli mielestäni se, että lihas oli erittäin verekäs ja aika loppuun ajettu, kyseessä oli hlö joka dropitteli aika kovaa ja lihaspaine on aivan eri luokkaa ku natulla.
Eipä siinä toipui ilman leikkaustakin n.1-vuodessa ja penkkasi 205kg raakana.Muistona kuoppa rintalihaksessa kummallkin puolella, rikkoi nimittäin myös vasemmankin...
Penkkiin vaikuttaa siten, että oteleveys kapeni ja painetta enemän nostossa etuolkpäille ja ojentajille.

Joo itse en penkkaa ollenkaan leveenä, vinopenkkiä kylläkin. Vinopenkissä ei taida olla kovin monella katkennu tissi? Johtunee varmaan venytyksestä tms?

Näitä ku pähkäilee niin menee kohta kaikki sarjat ihan neitinosteluks :D

Nyt on viikon ollut oikea käsi "edessä" toipumassa ja kyllä v..tuttaa. Särky kyllä jo helpottanut. Onkos saman kokeneilla liikkumisvinkkejä. Käveleskellyt olen ja koetin tehdä vähän vatsojakin. Kuinka tarkkoja olette olleet käden kanssa. Sitä kun ei kai saisi neljään viikkoon kiertää ulospäin yhtään lääkärin mukaan, mutta pakostakin se vähän heiluu kun jotain kämmenelle ottaa tai liikkuu... puhumattakaan nukkuessa.

Nyt on viikon ollut oikea käsi "edessä" toipumassa ja kyllä v..tuttaa. Särky kyllä jo helpottanut. Onkos saman kokeneilla liikkumisvinkkejä. Käveleskellyt olen ja koetin tehdä vähän vatsojakin. Kuinka tarkkoja olette olleet käden kanssa. Sitä kun ei kai saisi neljään viikkoon kiertää ulospäin yhtään lääkärin mukaan, mutta pakostakin se vähän heiluu kun jotain kämmenelle ottaa tai liikkuu... puhumattakaan nukkuessa.

Tsemppiä!

Älä tee sille kädelle yhtään uloskiertoa! Mulla piti olla vielä pidempään kiinni kropassa käsi. Se oli aivan hirveätä aikaa mutta kestin kummiskin. Varovaisia staattisia jännityksiä rinnalle ja käsivarrelle. SIIS VAROVAISIA aluksi. Sitten kun saat alkaa tehdä käsivarrelle nostoja eteen ja ylös niin harkitse kuntoutusta vesialtaassa. Mä toivuin hirvittävää vauhtia alkuvaiheessa kun kävin sitkeästi altaassa jumppaamassa. Mulla oli kaksi fyssaria apuna ja nekin ihmetteli miten hätäseen liikelaajuudet ja voima palautuivat.

Nyt uskalsin ottaa penkiltä 5 x 140kg niin että tein alaslaskut hitaasti ja ylöstyönnöt pystyi puskemaan jo kovaa! Pystypunnerruksia voi ottaa hyvin + 120kg pitkiä sarjoja ei ole kipuja. Toivo elää vielä......:D;):whip::rolleyes:

Muista kuntoutuksessa kuminauhat myös!

Kuminauhalla jumppaa

Kaverini leikattiin vasta reilun puolen vuoden kuluttua loukkaantumisesta.
Kehitteli eri liikkeitä rinnan jumppaamiseen kuminauhalla ( saa urheiluliikkeistä ).
Kuntoutui yllättävän hyvin mutta kyllä puntti treeni muuttui täysin erinlaiseksi.
Loukkaantuminen hänellä oli työtapaturma ei penkkipunnerrus tms.
Vakutukset kannattaa myös olla kunnossa. Sellainen joka korvaa ilman että pitää selitellä
miten loukkasi rinnan tms.
Maltti on valttia kuntoutuksen alkuvaiheessa.

Kiitos ohjeista ja tsemppaamisesta. Lähinnä tässä on yöllä valvoessa miettinyt kuinka herkkä tuo leikattu kohta on eli etten sössis koko hommaa. Vaikka käsi edessä niin tuleehan tuolla kahvikuppia kanniskeltua ja autettua toista kättä esim. vaatteita pukiessa yms. Ymmärsin jostain kuitenkin että tuo lisätty kiinnityskohta on laitettu jotenkin rintalihaksen läpi ja toinen pää "ruuvattu" käsivarteen eli aika lujassa olisi. Korjatkaa tietävät jos olen aivan väärässä. Tämä on kieltämättä perseestä koko homma.

Latest posts

Back
Ylös Bottom