Rintalihaksien kiusaamista ilman ojentajien rasittamista!

On sellainen ongelma että ojentajat ovat meikäläisellä treeni pannassa ainakin seuraavat 1-2kk jos ovat edes senkään jälkeen pelikuntoiset :( Mutta rintalihoja pitäisi kumminki kiusata tämän ajan. Kysymys kuuluu että mitä liikeitä voisin käyttää? Itselle ei ole tullut mieleen kuin...

Levitykset kp
Pec Deck
Ristikäistalja (en tiedä rasittaako tämä jo liikaa ojentajia?)

Mitäs muita hyviä liikeitä olisi rinnoille jotka rasittaisivat minimaalisesti ojentajia?

Jos parantelet ojentajia, niin eikö kannattaisi jättää ne kokonaan rauhaan? Rintaliikkeissä kuitenkin tulee enemmän ja vähemmän ojentajillekin runtua. Ehkä joku ristikkäistalja siten, että taljat olisivat kyyntaipeessa kiinni voisi toimia. Mutta kunnollista rintatreeniä ei kyllä noinkaan tehdä.

Jos on sellainen "kunnon" pec deck niin siinähän pystyy liikkeen tekemään vaikka kädet olisi ranteesta poikki. Lienee kyllä käytännössä ainoa jossa ne ojentajat oikeasti saa olla rauhassa. Ja varmaan niiden kannattaa antaa olla oikeasti rauhassa, vaikket tosin tarkemmin tilannetta selvittänyt.
Kaikissa flyeseissa käsipainolla/ristikkäistaljassa ne väistämättä työntää jonkin verran.

Kyllä mä melkeen jättäsin tekemättä, 1-2kk ei oo kummiskaan pitkä aika, varsinkaan verrattuna siihen mitä tossakin ajassa saa tuhottua.

Ja varmaan niiden kannattaa antaa olla oikeasti rauhassa, vaikket tosin tarkemmin tilannetta selvittänyt.
Kaikissa flyeseissa käsipainolla/ristikkäistaljassa ne väistämättä työntää jonkin verran.

Mitä on ojentajille tapahtunut?

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1514447&postcount=36

Ensin luulin että vika oli kyynärpäässä mutta eipäs ollutkaan. Ojentaja/ojentajan kiinityskohta tuolla kyynärpäässä on tiukka. "Kyynärpäät" ovat olleet meikäläisellä hieman turvonneena & tulehtuneena yli puolivuotta. Nyt kyynärpäihin on kertynyt kuona aineitakin ihan mukavasti jne. Ensin liikevalikoimasta tippui ranskalainen punnerrus ja lopuksi sitten kaikki muutkin ojentaja liikeet. Hoitona pitäisi nyt sitten käyttää hierontaa ja passiivista venyttelyä sekä jättää kaikki ojentajaa rasittavat liikeet pois (ja niitä liikeitä on paljon)

Jos on sellainen "kunnon" pec deck niin siinähän pystyy liikkeen tekemään vaikka kädet olisi ranteesta poikki. Lienee kyllä käytännössä ainoa jossa ne ojentajat oikeasti saa olla rauhassa.

Tuo minulla oli kanssa mielessä, eipä niitä rintaliikeittä liikaa ole missä ojentajat eivät tekisi töitä.

Ristitaljan voi tehdä hyvin alakautta eteen, noin leuan korkeudelle

Tässä olisi varmaan hieman ideaa! Eli se ylimääräinen rasitus menisi ojentajan sijasta hauberii! Tattis, täytyy kokeilla :thumbs:

Ranskis on sellanen liike, ettei sitä pidä tehdä otsalle vaan pään taakse. Otsalle voi tehdä ihan hilupainoilla, mutta sitten kun rautaa alkaa olemaan tangossa reilummin, tulee liike tehdä pääntaakse. Tuo otsalle tehty, saa itelläkin nivelet/kyynärpäät kipeäksi.

Juu sama täällä. Otsalle tehden tuntuu vittumaiselta kyynärpäissä, niskan taakse tehtynä tuntuu siellä missä pitääkin eli ojentajissa.

Pullover Aka. päänyliveto. Tee vaikka levypainoilla niin ei mun järjen mukaan hirveästi rasita ojentajia kunhan teet puhtaasti. Vähän voi tulla venytystä/staattista ärsytystä mutta kokeile jollain pikku painolla miltä tuntuu.

Ristitalja ja peckdeck on vastaus ongelmiisi. Ristitaljalla levityksiä vinopenkissä maaten. Toinen melkein vielä parempi on tehdä penkillä istuen ristitaljassa, narut alarissoista ja puristus eteen. Käy hauiksiin ja pirun hyvin rintaan ainakin mulla. Otan vaikka videota seuraavalla kerralla ja pistän tuubiin.

Ranskis on sellanen liike, ettei sitä pidä tehdä otsalle vaan pään taakse. Otsalle voi tehdä ihan hilupainoilla, mutta sitten kun rautaa alkaa olemaan tangossa reilummin, tulee liike tehdä pääntaakse. Tuo otsalle tehty, saa itelläkin nivelet/kyynärpäät kipeäksi.

Itellä ainakin loppu kyynerpäiden kipuilu kun vaihto tangon käsipainoihin, saa vaan jotenkin paremman olosen asennon käsille.

Mulla on kanssa tuntunut vihlovaa kipua toisessa kyynärpäässä ranskista tehdessä otsalta, mutta onneksi syy siihenkin löytyi. :)

Täytyy koittaa seuraavalla kerralla tota pään taakse tehtynä.

Aiheeseen:
Niinkuin tossa jo sanottiinkin, niin itelläkin tuli mieleen juuri noi Pec Deck ja ristikkäistalja.

Ristitaljaan vielä lisäisin: kokeilin joskus kesällä tehdä sitä niin, että loppuvaiheessa työntää kädet aivan ristiin saakka (ikäänkuin yrittäisi puristaa jotain rintalihasten väliin asetettua pingispalloa rikki) ja tekee pienen puristuksen niin kylläpä käy hyvin. Eikä tarvitse käyttää mitään raivopainoja. Tällä saa juuri sitä paljon kehuttua tuntumaa! Asento kestää hyvänä ja painot maltillisempana.

Riippuu taas henkilöstä tämä. Ite oon jonkun aikaa tehny otsalta eikä oo kyynärpäissä ollut ongelmia. Painoja ei tietysti voi paljoa laittaa, mutta pysyypähän tekniikka paremmin kasassa eikä mee alaselälle treenit.

teettekö ranskalaista mutkatangolla kapealla vai leveämmällä otteella?

Itse teen kapealla, jotenkin luonnollisen tuntuinen.

Back
Ylös Bottom