Rintalihaksen revähdys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yeaps
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noin kuukausi sitten kun aloin lämmittelee penkkii pikkupainoilla, niin riuhtaisin tangos ylös liian nopeasti ja oikea rintalihakseni revähti. Nyt en oo tehny kuukauteen mitään kättä rasittavaa, mutta lihaksessa on edelleen löysä ja voimaton tunne ja kun sitä jännittää tunteee lievää kipua.

Mitä tälle kädelle pitäisi tehdä, että se parantuu ?

Mullakin on jotain ihmeellistä tossa oikeassa rintalihaksessa kun mitään kipua ei noston aikana tunnu, eikä lihaksessa oo mitään tiettyä kohtaa jossa se tuntuu, on vähänkun olis ensin tehnyt penkkiä, levännyt päivän ja lihas olis vielä vähän kipeä ilman arkuutta. Eli tollanen tunne tulee vaan sen jälkeen kun on tehnyt penkkiä, voimaa löytyy normaalisti.

Vaikea sitä on kuvailla, pienen säryn tapaista joka ei estä tulosten kasvua tai mitään, haluis vaan tietää miten tommosta vois kuntouttaa, saako sitä esim venytellä varovasti ja voiko max 30kilolla tehdä hitaita nostoja jos maksimit on 75-80 luokkaa?

Mullakin on jotain ihmeellistä tossa oikeassa rintalihaksessa kun mitään kipua ei noston aikana tunnu, eikä lihaksessa oo mitään tiettyä kohtaa jossa se tuntuu, on vähänkun olis ensin tehnyt penkkiä, levännyt päivän ja lihas olis vielä vähän kipeä ilman arkuutta. Eli tollanen tunne tulee vaan sen jälkeen kun on tehnyt penkkiä, voimaa löytyy normaalisti.

Vaikea sitä on kuvailla, pienen säryn tapaista joka ei estä tulosten kasvua tai mitään, haluis vaan tietää miten tommosta vois kuntouttaa, saako sitä esim venytellä varovasti ja voiko max 30kilolla tehdä hitaita nostoja jos maksimit on 75-80 luokkaa?

Siis.. nosto ei satu lihakseen, mutta penkin jälkeen siinä tuntuu?

Jos itellä ei nosto satu nii tottakai lämmittelisin ja venyttelisin ja menisin nii raskaille painoille ku tuntuu hyvältä.. Tottakai jos se rupee tuntumaan epämukavalta penkkiä tehdessä nii lopeta, mutta jos nosto ei oikeesti tunnu pahalta nii tottakai 30kilolla jnejne voi tehä nostoja.

kysymys kanssa...

Kipua kanssa rintalihaksessa...
Eli on vajaan vuoden ajan kuukauden kahden välein pamahtanut rintalihasten välissä rintalastassa,
hieroja arveli että on vain lihaslukkoa/kiristystä ja se pamahtaa auki (ei vaarallista) niin olen treenaillut normaalisti kun ei mitään kipua ole ollut...
tänään kun tein ylätajassa selkälihaksia taas pamahti kunnolla ja paukkus koko treenin ajan mutta kun dietillä olen ja rasvaa tarvii saada poltettua niin jatkoin treenin loppuun...
nyt kotona on määrätyt kurotuksen ja venytykset sattunut mutta rintalihasta voi kivutta jännittää.
eli on vain joku revähdys mikä pitää levolla parantaa?? kuin kauan mahtaa kestää?? kannattaako kuvauttaa vai odotella parantumista?

Mulla ainakin poksahtelee tossa ylärintalastassa jatkuvasti kun esimerkiksi vedän syvään henkeä ja vedän lavat yhteen muttei siitä kuitenkaan mitään oo käyny. Jos rintalihaksen venytys ei satu yhtään niin tuskin on revähtänyt ainakaan sieltä ;)

Voikos lihas millään revähtää lievästi ilman kipua kun mua on jäänyt häiritsemään toi oikea rintalihas joka on muuten yhtä iso kuin vasen, mutta tuntuu että se ei erottuisi tosta nännin alapuolelta niin selkästi.

Eron näkee myös peilistä jos katsoo tarkkaan, ja näyttää että vasemmassa olis vähän enemmin ns. "tavaraa" nännin alapuolella. Vai voiko kyseessä olla vaan epäsymmetriaa?:curs:

Tekis mieli treenailla jo kun 2vk pitänyt penkistä taukoa ja revähtämisen pelossa en oo viittinyt nostella treenipainoja 40kilon yläpuolelle normaalissa penkissä, vaikka maxit on jotain 75luokkaa.

Nostelu tolla 40kilolla ei tunnu mitenkään pahalta, tuntuu vaan että oikea rinta menisi enemmin hapoille ja kihelmöisi hiukan. Pystypunnerruksia oon tehnyt korvikkeena tolle niin ei pääse ainakaan ojentajat surkastumaan:whip:

Voikos lihas millään revähtää lievästi ilman kipua kun mua on jäänyt häiritsemään toi oikea rintalihas joka on muuten yhtä iso kuin vasen, mutta tuntuu että se ei erottuisi tosta nännin alapuolelta niin selkästi.

Eron näkee myös peilistä jos katsoo tarkkaan, ja näyttää että vasemmassa olis vähän enemmin ns. "tavaraa" nännin alapuolella. Vai voiko kyseessä olla vaan epäsymmetriaa?:curs:

Tekis mieli treenailla jo kun 2vk pitänyt penkistä taukoa ja revähtämisen pelossa en oo viittinyt nostella treenipainoja 40kilon yläpuolelle normaalissa penkissä, vaikka maxit on jotain 75luokkaa.

Nostelu tolla 40kilolla ei tunnu mitenkään pahalta, tuntuu vaan että oikea rinta menisi enemmin hapoille ja kihelmöisi hiukan. Pystypunnerruksia oon tehnyt korvikkeena tolle niin ei pääse ainakaan ojentajat surkastumaan:whip:

Suuresti epäilen että rintalihas vois revetä aiheuttamatta kipua..

Tulipas tossa käytyä nostelemassa, heti ensiksi kun todella kevyesti venytin rintalihasta ennenkuin nostin mitään tuntu jo vähän silleen jumissa olevalta toi oikea puoli(samalta kun kovan mavetreenin jälkeen on reidet jumissa ja aikoo nostaa maasta nopeesti jotain roskaa niin tuntuu että lihas vetäsee takasinpäin tai venyminen pysähtyy kuin seinään:D).

Sitten jossain 85% maksimeista tekemisen jälkeen tuntu taas tota ärsyttävää kihelmöintiä tai että oikea rintalihas olis ihan täynnä treeniä ja vasen ei taas moksiskaan, tuntuu kun jokin kiristäis tossa lihaksen sivulla alhaalla vaikkei lihas ole ollenkaan kipeä. Mitähän toi nyt taas oireilee, voiko toi olla vaan jumia vai pitäskö tässä taas 2viikkoa totaalilepoa ja ootella että pääsee kasvattamaan rautoja? :curs:

Miltä esim joku tosi pieni revähdys tuntuu? Ainakin pystyin myös tehdä hyvin koville hapoille kevyillä painoilla, ja mikään nostohan ei sattunut mihinkään missään vaiheessa. Tuntu vaan että olis väsähtäny vaan kesken sarjojen nopeammin..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt häiritsee, onko sellanen arpikudosta joka näkyy hieman muhkuraisena jos vetää ihoa tiukalle rintalihaksen kohdalta, vai onko muillakin samanlaista? Mulla on myös tossa vasemmassa rintalihaksessa samanlaista mutta vähemmän, ja ihan pienellä alueella. Aina olen kuitenkin lämmitellyt kunnolla ennen treeniä yms. Koskaan ei ole sattunut noston aikana eikä voimat ole kadonneet kesken nostojen, eli mitä toi voisi olla? Jos joku jaksaa vastata niin kiitos!:worship:

Meinaan ei tiedä uskaltaisko treenata normaalisti vaiko ei, sarjapainot on kasvanu kuitenkin koko ajan siihen asti kunnes huomasin että oikea puoli menee helpommin hapoille ja kihelmöi treenin jälkeen(voimaa saman verran silti) ja aloin miettimään asiaa ja pähkäilemään pääni puhki:(

Noin kuukausi sitten kun aloin lämmittelee penkkii pikkupainoilla, niin riuhtaisin tangos ylös liian nopeasti ja oikea rintalihakseni revähti. Nyt en oo tehny kuukauteen mitään kättä rasittavaa, mutta lihaksessa on edelleen löysä ja voimaton tunne ja kun sitä jännittää tunteee lievää kipua.

Mitä tälle kädelle pitäisi tehdä, että se parantuu ?

No, ala treenaamaan pikku hiljalleen progressiivisesti rasitusta lisäten, ei se muuten vahvistu takaisin ainakaan pelkällä levolla. Kyllä se jo alkaa kestää kun kk ehtinyt parantua.

Suositut

Back
Ylös Bottom